Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Då blir det nog spinnvarianten av det till lättare skedar, topwater beten etc etc

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Om allt som går sönder vore skit fanns inget annat kvar att köpa... Bara att reklamera.
      Mailade angående reklamation samma dag som det gick sönder. Fick ett svar nästföljande vardag att dom skulle vidarebefodra det till Svartzonker Sweden AB. Sen dess har det varit knäpptyst.

      Kommentera


      • Slog till på jerkspöt mctail & glides i dag. 699 kronor är ett bra pris, tycker jag. Jag har jerkat med BFT Buster Stiff på 6 fot i alla år. Det ska bli intressant att se om det blir någon skillnad.

        Kommentera


        • Jag har tre spön ur serien. Mc Rubber and tail, Downsize och jerkspöt du köpt. Alla tre är kalas men just jerkspöt är nog guldklimpen. Om jag bara tar med mig ett spö så blir det jerkspöt. Klarar hyffsat även av tailar och McRubber.

          Om du som jag är van med ett 6 fots telefonstolpe till jerkpinne så måste du lära om. Det är först avsevärt längre. Dels mycket följsammare, Dvs mjukare. Men helt underbart att fiska med när man kommit över inlärningströskeln. Tänk bara på att många beten beter sig annorlunda med detta spö än med ett kort och styvt jerkspö.
          "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

          Kommentera


          • Hur upplever ni downsize i det lägre viktspannet? Kan man dra iväg ett 25 grams atom med acceptabel kastlängd?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
              Hur upplever ni downsize i det lägre viktspannet? Kan man dra iväg ett 25 grams atom med acceptabel kastlängd?
              Det lägsta jag testat var 30g och det funkade bra beror lite på hur grov lina folket kör med själv kör jag 0.18-0.28 i mitt downsizefiske och övrigt 0.35
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • Jag har använt en Mc 'Mio Jr på mitt Downsize. En sådan väger 22 gr och är rätt yvig med sin tail. Och detta i hård motvind. Fungerade fint även det. Lite okänsligt och i lättaste laget då bakkastet inte laddade ordentligt men tillräckligt bra för att kunna lämna ett lättare spö hemma på gäddturerna. Dvs det fungerade tillfredsställande om än inte perfekt. Ska också säga att jag använde en supertrimmad 5600 rulle och en alldeles fel lina. Spyderwire 0.35 mm. Har mitt Downsize till beten mellan 45-95 gr i normala fall men blev riktigt glatt överraskad över att det fungerade så pass bra till den lilla 22 gr också
                Senast ändrad av Mankan G; 2017-05-16, 20:32.
                "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                Kommentera


                • Tack för svaren. Får nog ta och beställa ett downsize nu när de verkar finnas i lager igen.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av hellebjork Visa inlägg
                    Mailade angående reklamation samma dag som det gick sönder. Fick ett svar nästföljande vardag att dom skulle vidarebefodra det till Svartzonker Sweden AB. Sen dess har det varit knäpptyst.
                    Inte bra, jag skulle kontakta säljaren eller Svartzonker Sweden AB på nytt och meddela utfall här, sånt kan ha betydelse för deras framtida hantering eller våra inköp...

                    Kommentera


                    • Har nu testat mitt nya haspelspö Svartzonker Black Series Jigging 30-80gr.

                      - Va e're som e så speciellt med det spöt?

                      Kan egentligen bara komma på en fördel, kanske två.
                      1. Det kastar lika "bra" upp till dess övre klassning (och kanske lite till).
                      2. Robust. Man vågar ta med spöt på "vilda äventyr".
                      2 1/2. Ganska snyggt.

                      Men spöt är tungt, stelt och okänsligt. Känns otympligt att kasta med det.

                      Spöt väger in på 225g. Har ett SG Browser CCS 110gr sedan ett par veckor som väger 190gr och det är en otrolig skillnad i "känsla" och klinga och spänst.
                      Jämförelsen är lite orättvis då Black Series kostar 750kr och Browser CCS 1700kr. Så det senare bör väl förväntas vara "bättre".
                      Mitt SG Browser CCS kastar längre (och smidigare) än SZ Black Series. Även om Black Series kastar ganska långt, inte dåligt alls, kommer jag lite längre med Browserspöt, om det nu spelar roll.

                      Har än så länge bara drillat små gäddor med båda spöna och Browser är skönt, Black series är "bara att veva in". Dock, tror jag Black Series kommer till sin rätt när 10+ behagar stiga på. Spöt känns dimensionerat för det.

                      Men, den kanske allra viktigaste parametern "hur spöt känns att kasta med och hantera" - där vinner Browsern. En helt annan dimension.

                      För mig erbjuder detta Black Series haspelspö ingenting. Troligen mitt allra tyngsta och okänsligaste spö. Dock är det billigt och kastar lite längre än andra billiga spön (uppfattar jag det som utan att ha testat noggrannt).

                      /// Har svårt att förstå hypen med detta spö. Det finns många spön som är skönare att fiska med. I princip alla spön jag har iaf. Det är dock snyggt och kastar i de övre regionerna ganska bra. Dvs Buster Jerk.
                      /// Möjligen är det så att klingan passar bättre till spinn/multifiske där jag upplever att man "tar i" mer och kastar "hårdare". Haspel upplever jag som ett "mjukare" fiske med lite andra önskade egenskaper på klingor.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 617 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X