Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tänkte köpa 7,9fot 30-90gr haspel. Någon som har detta och kan komma med lite information? Snabba svar tack.

    Kommentera


    • Köpte "all duty" upp till 12oz på Söders, det som är delat i handtaget. Fiskar inte så tunga beten mer än några gånger om året, så ingen anledning att betala mer. Det är ju en smula tungt, men min erfarenhet är att med ett för lätt spö i de betesviktena blir det istället otroligt framtungt och jobbigt.

      Tror inte det är släppt på svenska marknaden, men Söders hade några stycken.

      Hur som helst kändes det som att det är otroligt mycket tryck i klingan. Lite djupare aktion än i andra modeller, och med Fuji-rullfäste. Just rullfästet tycker jag annars är den här seriens svaga punkt – på mitt downsizer halkar rullen om en lite bättre fisk kliver på. Hoppas och tror att Fuji-fästet ska råda bot på det, även om det inte är deras mest avancerade modell.

      Kommentera


      • Jag har nu fiskat rätt mycket med mina tre BS spön och mitt första intryck består. Otroligt mycket spö för pengarna. Klart att ett SZ classic är skönare. Abu verdict också men de kostar också mer än det dubbla. Så mycket skönare är de inte. Tycker att bägge sistnämnda framför allt är skönare med lättare beten om jag jämför med 40-150 grammaren. Uppåt 100 gr och uppåt så upplever jag dem som väldigt likvärdiga.
        Senast ändrad av Mankan G; 2017-12-02, 17:11.
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

        Kommentera


        • Någon som har lite info om de nya BS Pro?

          Kommentera


          • NIG ingen utom Claes själv då det inte ens finns ute på marknaden ännu

            Kommentera


            • Håller med dig fullt ut har ett av dom lättare spöna till abborre mycket skönt.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Yohansvensson Visa inlägg
                Någon som har lite info om de nya BS Pro?
                Japp. Riktigt fina. Mycket finare komponenter. Både ringar och rullfäste är numera av en god kvalitet. Dessutom är spöna blanka. De gamla är matta. Tycker nog att Pro är ännu snyggare än standardvarianten. De jag kände på har dessutom korkhandtag.

                Dock har prislappen också ökat. Rätt rejält men fortfarande anser jag de vara extremt prisvärda.

                Ang bättre komponenter så ska jag erkänna att mina BS spön från SZ är de enda jag fiskat hårt med där jag inte bytt en enda komponent på. Hur låg kvalitet de än har i teorin så har i alla fall mina hållit bättre än prylarna på finare spön. Något extra gram per spöring tar jag gärna om de istället håller.
                Senast ändrad av Mankan G; 2018-03-11, 14:45.
                "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                Kommentera


                • Tänkte köpa en SZ black series 7,9 downsize 30-90g, har en wobbler på 100g sen tidigare, kan jag kasta den ordentligt utan att behöva oroa mig för att spöt ska gå sönder eller ska jag kasta den försiktigt?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av MangeC Visa inlägg
                    Tänkte köpa en SZ black series 7,9 downsize 30-90g, har en wobbler på 100g sen tidigare, kan jag kasta den ordentligt utan att behöva oroa mig för att spöt ska gå sönder eller ska jag kasta den försiktigt?
                    Jag bokstavligt talat dänger iväg 120 gram spm ingenting med mitt och har gjort så sen i höstas och inget jag märkt tyder på att spöt inte skulle palla detta hur länge som helst.

                    Kommentera


                    • Har ett Black Series Pro 30-130g spinn. Riktigt skönt spö med tanke på prislappen. Ringar och rullfästen känns gedigen, korken likaså. Det känns kvalitativt och rejält, men samtidigt är det bra känsla och skönt att drilla fisk med.
                      Dom marknadsför det som ett spö där man kasta och kasta om och om igen, och det tycker jag stämmer bra. Dänger beten på 100g hela dagarna utan bekymmer. Klassningen på spöt stämmer helt överens med vad som sägs tycker jag. Ett bra spö som inte kostar allt för mycket!
                      Tycker att SZ lyckats bra med BS Pro =)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 907 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 455 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 750 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 323 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X