Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Så har det blivit premiär för mitt Black series Bass & Perch.
    Två aborrar blev det från båtbryggan, väldigt huggvilliga och roligt att se hur de följde spinnaren.
    Spöet är dock grymt underklassat, svårkastat med lättare drag.

    Kommentera


    • Och idag kom ett McRubber & Tails som jag kommer att sätta min Max toro på.
      Ska bli intressant hur det kommer att kännas.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av ThomasEkerö Visa inlägg
        Och idag kom ett McRubber & Tails som jag kommer att sätta min Max toro på.
        Ska bli intressant hur det kommer att kännas.
        Hade exakt samma kombo med 0,32 tracer braid på och kom inte alls överens med dom. Satte på en BFT instinct x7 och det vart min favorit just nu suveränt spö!

        Kommentera


        • Haha. Så ofta detta har hänt mig. Ibland är det tom ytterst små detaljer som avgör. Hade länge ett SG MPP 160 gr som jag aldrig riktigt kom överens med. Provade en hög med rullar. I princip alla var trimmade Ambassadeurer. Fick en idé om att prova bara av ren nyfikenhet UT sintrade bussningar i spolen istället för de keramiska lagren. Vips så föll alla bitar på plats.

          På mitt Mc Rubber And Tails sitter idag en Daiwa Coastal 200TWS. Fungerar helt klockrent. Tidigare hade jag en Revo Beast eller en av mina trimmade runda Ambassadeurer. Alla fungerade finfint på detta spö. Känns som ett förlåtande spö.
          "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

          Kommentera


          • Får bli att byta ut mitt MPP 9fot 120 gram mot ett the downsize i slutet på månaden.
            Känns som att det kan passa mig riktigt bra, kastar oftast beten mellan 35 - 90 gram.
            Borde bli bra till höstfisket.

            Kommentera


            • Det är ett skönt spö. Speciellt med tanke på priset. Har även ett SZ Signature 40-140 som konstigt nog känns klara ungefär samma viktspann som Downsize. Den stora skillnaden är aktionen. Mycket mer progressivt på Signature medan Downsize är snabbt. Signature känns svampigare med tunga beten, +100 gr men klarar av dem trots det. Downsize kroknar helt efter dryga 90-100 gr.

              Konstigt nog så kastar jag säkert 10 m längre med Downsize och beten vägandes 50-60 gr.
              "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

              Kommentera


              • Sz spöna är sköna spön även dom tidigare signature modellerna, jag gillar även mpp spöna och kör jerk, haspel, spinn och lätt abborre haspel. Väldigt mångsidig spöserie

                Kommentera


                • Idag fick de komma ut och lufta sig.
                  Click image for larger version

Name:	EFD7EA36-DD62-4524-A5FC-809213216D1C.jpg
Views:	1
Size:	1,09 MB
ID:	1787621

                  Kastade drygt en timme med McRubber & Tails med McPike 21 cm i färgen Nors.
                  Ingen fångst idag men en gädda slog precis vid McPiken när jag vevade hem för att kasta ett nytt kast.
                  Det var en ”meterfisk” minst... eller kanske inte.

                  Lite mer bilder:
                  Click image for larger version

Name:	A3A7B359-F212-47DC-8061-CEFEC751070C.jpg
Views:	1
Size:	1,10 MB
ID:	1787622Click image for larger version

Name:	CDCE6ED8-86DE-4091-993E-E20BC048AD2B.jpg
Views:	1
Size:	1,14 MB
ID:	1787623
                  Senast ändrad av ThomasEkerö; 2018-09-10, 11:49.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av ThomasEkerö Visa inlägg
                    Idag fick de komma ut och lufta sig.
                    [ATTACH=CONFIG]102011[/ATTACH]

                    Kastade drygt en timme med McRubber & Tails med McPike 21 cm i färgen Nors.
                    Ingen fångst idag men en gädda slog precis vid McPiken när jag vevade hem för att kasta ett nytt kast.
                    Det var en ”meterfisk” minst... eller kanske inte.


                    Lite mer bilder:
                    [ATTACH=CONFIG]102013[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]102014[/ATTACH]

                    Hahah ja det dom man "missar" är ju sällan under metern...
                    Kör förövrigt Svartzonker spinn 7 5" 6-21g med Tatula sv tw för abborre nu. Väldigt bra spö rulle kombination

                    Kommentera


                    • Bägge fungerar faktiskt. Jag har bägge och om du tvingar mig att välja så tar jag gummivarianten. Det fungerar att vevjerka med. Inget att jerka med genom att vifta på spöt. Alldeles för långt.

                      Jerkspöt klarar av gummibeten även om det givetvis blir en kompromiss. Var faktiskt på Åland och fiskade med dessa två spön för något år sedan när toppöglan gick sönder på gummispöt. Så jerkspöt fick äran att hålla stånd även med gummibeten. Drog väl ett 20 tal gäddor på gummi med det spöt under helgen

                      som sagt, bägge fungerar. De är ju rätt billiga så varför inte köpa bägge? Räcker vevjerk så hade jag tagit gummimodellen.....
                      Senast ändrad av Mankan G; 2018-12-28, 11:43.
                      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 992 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 460 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 776 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X