Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur är haspelversionerna av dessa spö? Tänker mest på the downsizer 30-90gr och Svartzonker Black Series 8'6" 30-80g spöet.

    Tänkt att användas till allround gäddfiske med lätta beten, så både gummi, jerk, skedd mm!

    Tacksam för alla svar!

    Kommentera


    • Beställde nyss ett downsize och ett reef hunter på sportfiskeprylars rea.
      ska bli kul o testa. Har bara kört bass n perch 22gr tidigare.
      Lite nyfiken på hur 9 fotaren kommer att kännas i tyngd.

      Kommentera


      • Jag fiskar ganska mycket med ett ABU Svartzonker 8ft6in 40-140g Casting vilket verkligen inte ska tas för att vara ett rent Svartzonker.

        Jag köpte även ett Svartzonker Black Series 8´3" 40-150g Casting (McRubber & Tails) som backup att ha med ifall ABU-spöt skulle gå sönder under en fisketur.

        Dessa två spön vill jag inte ens jämföra även om båda får anses vara lågprisspön. Känslan i det förstnämnda är så mycket bättre och det senare är som att kasta med en flaggstång. Trots det så gillar jag det senare då jag utan problem kastar gummibeten runt 220 gram med det spöt och det gör jag absolut inte med det förstnämnda.


        Jag har även ett Svartzonker Black Series 7'2'' Casting - Bass & Perch 12-38g. Jag har nu jämfört det med ett spö från Shimano med klassningen 15-40 gram som jag fick med vid nån bytesaffär. Svarrzonkern kastar utan problem 50 gram medans jag absolut vill hålla mig under 30 gram med shimanospöt.

        Allt handlar väl om tycke och smak när det gäller känsla men man kan lugnt påstå att mina Svartzonker spön i alla fall är underklassade på pappret.

        Kommentera


        • Tror jag fick tag på den sista Reefhuntern på Söders... om lagersaldot stämmer. :-P

          Tyckte fisheco recensionen lät lovande.
          https://issuu.com/magazinefisheco/do...heco_2_2019/28
          Senast ändrad av Kolnej; 2019-11-25, 13:51.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
            Jag fiskar ganska mycket med ett ABU Svartzonker 8ft6in 40-140g Casting vilket verkligen inte ska tas för att vara ett rent Svartzonker.

            Jag köpte även ett Svartzonker Black Series 8´3" 40-150g Casting (McRubber & Tails) som backup att ha med ifall ABU-spöt skulle gå sönder under en fisketur.

            Dessa två spön vill jag inte ens jämföra även om båda får anses vara lågprisspön. Känslan i det förstnämnda är så mycket bättre och det senare är som att kasta med en flaggstång. Trots det så gillar jag det senare då jag utan problem kastar gummibeten runt 220 gram med det spöt och det gör jag absolut inte med det förstnämnda.


            Jag har även ett Svartzonker Black Series 7'2'' Casting - Bass & Perch 12-38g. Jag har nu jämfört det med ett spö från Shimano med klassningen 15-40 gram som jag fick med vid nån bytesaffär. Svarrzonkern kastar utan problem 50 gram medans jag absolut vill hålla mig under 30 gram med shimanospöt.

            Allt handlar väl om tycke och smak när det gäller känsla men man kan lugnt påstå att mina Svartzonker spön i alla fall är underklassade på pappret.
            Svartzonker Black Series 8´3" 40-150g Casting (McRubber & Tails) har jag oxå. Och jag gillar detta spö. Har det till dom få Gummi som jag äger till gäddan, med krokar och vikter väger väl mina gummi runt 120-140g och det är detta spö sjukt bra på

            Leta upp ett BFT Lizzard Multipike 7,10 -130g.
            Detta spö älskar jag och kommer sätta min 5501 Beast på det. Zonkerspöt skall få en 6501CA på sig

            Jag har ju inte fiskat så mycket gädda detta år, men har satt mitt mål för nästa år. Jag bara skall ha en +10 nästa år som jag kommer väga på en Godkänd våg som jag litar på
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
              Jag har ju inte fiskat så mycket gädda detta år, men har satt mitt mål för nästa år. Jag bara skall ha en +10 nästa år som jag kommer väga på en Godkänd våg som jag litar på
              Själv har jag bara som mål att ha trevligt och alltid lära mig nånting nytt varje gång jag ger mig ut och fiskar. Dom stora kommer när man minst anar det ändå. =)

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
                Beställde nyss ett downsize och ett reef hunter på sportfiskeprylars rea.
                ska bli kul o testa. Har bara kört bass n perch 22gr tidigare.
                Lite nyfiken på hur 9 fotaren kommer att kännas i tyngd.
                Berätta gärna hur du upplever reef hunter spöt när du testat, och vilken rulle du har haft på!

                Kommentera


                • Absolut,, Har lite svårt att bestämma vilken rulle jag ska ha på, har precis opererat karpaltunneln, så jag återkommer
                  men någon av dessa rullar blir det.

                  lexa 300,400
                  amba, 5600, 6500
                  luna 300
                  calcutta 300 te

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
                    Absolut,, Har lite svårt att bestämma vilken rulle jag ska ha på, har precis opererat karpaltunneln, så jag återkommer
                    men någon av dessa rullar blir det.

                    lexa 300,400
                    amba, 5600, 6500
                    luna 300
                    calcutta 300 te
                    Jag har en ProRocket 6500 på mitt men det kanske inte blir provfiske förrän till våren för min del. Men det både känns och ser ut som en riktig håll-käften-combo :P

                    Kommentera


                    • Det lutar åt att det blir en 6500 ( Finland 100 års edition ) på reef hunter spöet.
                      lexa 400 kändes väldigt klumpigt
                      Bifogade filer

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 374 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 076 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X