Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
    Det lutar åt att det blir en 6500 ( Finland 100 års edition ) på reef hunter spöet.
    lexa 400 kändes väldigt klumpigt
    Blir riktigt bra det där. När spöt är så "stealth" så kan man ha en rulle som sticker ut lite utan att det blir för mycket. =)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      Jag fiskar ganska mycket med ett ABU Svartzonker 8ft6in 40-140g Casting vilket verkligen inte ska tas för att vara ett rent Svartzonker.

      Jag köpte även ett Svartzonker Black Series 8´3" 40-150g Casting (McRubber & Tails) som backup att ha med ifall ABU-spöt skulle gå sönder under en fisketur.

      Dessa två spön vill jag inte ens jämföra även om båda får anses vara lågprisspön. Känslan i det förstnämnda är så mycket bättre och det senare är som att kasta med en flaggstång. Trots det så gillar jag det senare då jag utan problem kastar gummibeten runt 220 gram med det spöt och det gör jag absolut inte med det förstnämnda.


      Allt handlar väl om tycke och smak när det gäller känsla men man kan lugnt påstå att mina Svartzonker spön i alla fall är underklassade på pappret.
      Lite svårt att jämföra dessa två då de har helt olika aktion. Gissar att ditt 40-140 är av den första generationen. Jag har oxå bägge och ett antal andra spön att jämföra med. BS Mc Rubber är väldigt amerikanskt i sin aktion. Dvs så långt ifrån 40-140 det går att komma. 40-140 är väldigt gammaldags progressivt. Vad man föredrar är individuellt. Lägg sedan till att i alka fall jag tycker BS McRubber är lite underklassat och 40-140 överklassat så blir skillnaderna ännu större. Med en Big Mc Rubber med ett litet sänke märks det tydligt. Men visst. Mc Rubberspöt är mindre känsligt jämfört med avsevärt finare spön men jag tycker det märks mest med beten som är lättare. Med en vanlig McRubber fungerar spöt galant. Speciellt med tanke på prislappen. En fördel med 40-140 är ju annars att allt man fångar känns som en 20 kg gädda. Tom en 2 kg fisk är kul att drilla
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

      Kommentera


      • Kommentera


        • Snyggt.

          Kommentera


          • Vet att 5-20gr spöt är rejält felgraderat, hur är 30-120gr haspelspöt?

            Kommentera


            • Kolnej har du hunnit testa ditt reefhunter,??

              Kommentera


              • Beställde precis ett Reefhunter och ett Bass & Perch :-)
                Skall bli väldigt intressant och se Reefhuntern med min 5501 Beast :-)
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
                  Kolnej har du hunnit testa ditt reefhunter,??
                  näe det lär få vänta till våren... har du?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg

                    Lite svårt att jämföra dessa två då de har helt olika aktion. Gissar att ditt 40-140 är av den första generationen. Jag har oxå bägge och ett antal andra spön att jämföra med. BS Mc Rubber är väldigt amerikanskt i sin aktion. Dvs så långt ifrån 40-140 det går att komma. 40-140 är väldigt gammaldags progressivt. Vad man föredrar är individuellt. Lägg sedan till att i alka fall jag tycker BS McRubber är lite underklassat och 40-140 överklassat så blir skillnaderna ännu större. Med en Big Mc Rubber med ett litet sänke märks det tydligt. Men visst. Mc Rubberspöt är mindre känsligt jämfört med avsevärt finare spön men jag tycker det märks mest med beten som är lättare. Med en vanlig McRubber fungerar spöt galant. Speciellt med tanke på prislappen. En fördel med 40-140 är ju annars att allt man fångar känns som en 20 kg gädda. Tom en 2 kg fisk är kul att drilla
                    Ja, ABU Svartzonker 40-140 använder jag bara med beten där vikterna ligger mellan 40-80 gram vilket väl kallas downsize.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                      Beställde precis ett Reefhunter och ett Bass & Perch :-)
                      Skall bli väldigt intressant och se Reefhuntern med min 5501 Beast :-)
                      Jag läste nånstans att det är ganska tungt i toppen pga längden och om jag inte missminner mig så var det nog minst vikten från en 5000-rulle som krävdes för att få lite balans i spöt. Nu lär det väl inte spela nån större roll vart balansen hamnar på ett så långt spö för det är ju knappast tänkt att jiggas eller jerkas med.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 619 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 583 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 301 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X