Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag tycker inte att ABU Garcia Svartzonker går att jämföra med Svartzonkers egna spön. Nu har jag inte testat alla signaturspön av Svartzonker från ABU men dom är inte alls lika illa klassade som Svartzonkers egna

    För mitt fiske passar oftast lite styvare spön med en högre klassning än betet jag kastar med även om jag kanske tappar några meter i kastlängd.

    Jag gillar både signaturspöna och Svartzonkers egna och använder dom till olika ändamål. Nu när även Svartzonker Pro finns har jag även börjat köpa dessa... jag gillar värmen från kork.

    Kommentera


    • Click image for larger version  Name:	20210906_181233.jpg Views:	0 Size:	1,06 MB ID:	2594847 Ja även mitt ABU SZ 7'5" är som sagt ngt underklassat till 21g som sagt men +20g skalle+abborregummi är inga problem. Se här hur "kralligt" det är jämfört med det andra spöt, Spro 215 klassat -24g.

      Fast kralligt är nog fel ord, snarare en klass över Spro som är mer ML än ABU-spöt. Syns inte så tydligt men Spro till vänster bugar klart mer än ABU SZ irl med 500g på toppen.
      Senast ändrad av anteman; 2022-01-28, 16:33.

      Kommentera


      • Jaha, då föll jag för frestelsen och beställde ett abu sz 6-21

        Kommentera


        • Ja inte min mening att locka till köp utan mer ett kort omdöme. Fast jag gillar spöt, inte fancy på ngt sätt men som sagt ett dugligt spö för slanten, lite allround med jiggtycke med skönt handtag. Dock, vilket jag borde nämnt tidigare, lite för långt i längd och bakhandtag för primärt twitchwobbler även om det funkar men där föredrar jag Sprospöt, Freestyle Skillz som är ngt kortare i alla avseenden och mjukare topp.
          Senast ändrad av anteman; 2022-01-28, 16:35.

          Kommentera


          • Jag föredrar lite styvare spön. Kommer köra det här till hårda beten med flourcarbon primärt.

            Kommentera


            • Så, fick hem mitt abu sz 6-21 idag och kunde ju inte hålla mig så jag parade ihop det med en revo mgxtreme2 och testade lite med en tiny buster på 10 gram och det var ungefär samma känsla som med sz 5-25g. Med -5 och lätt snöfall står jag inte ute några längre stunder. Jag kommer utan problem kunna använda 6-21 till allt mitt jiggfiske efter abborre då jag mest fiskar med 7-15g jiggskallar plus några gram för gummit.

              Korken på båda dessa spön är riktigt trevlig så nu väntar jag på några dagar med plusgrader för att kunna ta en första fisketur.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 299 svar
              262 619 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg barnmorskan  
              Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
              858 svar
              139 401 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg gaddivar  
              Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
              1 031 svar
              193 583 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
              7 svar
              2 141 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg billion
              av billion
               
              Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
              79 svar
              12 301 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Torekrok  
              Arbetar...
              X