Spö till jerkbaitfiske Abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö till jerkbaitfiske Abborre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Skulle vilja prova jerk fiske med kortare spö vad rekommenderar ni då? Skulle nått av dessa funka?

    https://www.dogger.se/rullar-och-spo...-662c-ml-5-20g

    https://www.dogger.se/rullar-och-spo...gger-6-6-198cm
    Senast ändrad av söderberg85; 2018-08-29, 15:22.

    Kommentera


    • #82
      Har inte läst ngt om dem eller prövat men nog kan de fungera. De har ju ok längd för tekniken även om jag personligen skulle välja lite längre. Berkley ser ut att ha ett kortare bakhandtag och det underlättar ju twitchandet.


      Om klassningen stämmer skulle jag välja Berkley om dina twitchbaits väger 10-15g, om mer, så det andra spöt. Svårt att känna på spöna från Garpenberg så ring och fråga Dogger hur de skulle beskriva spönas aktion, klassning och balans...

      Kommentera


      • #83
        Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Om klassningen stämmer skulle jag välja Berkley om dina twitchbaits väger 10-15g, om mer, så det andra spöt. Svårt att känna på spöna från Garpenberg så ring och fråga Dogger hur de skulle beskriva spönas aktion, klassning och balans...
        +1
        Jag hade också provat Berkley först. Det underlättar kasten mycket med en lägre klassning och är man inte helt van så behöver man all hjälp man kan få.

        Kommentera


        • #84
          Tänkte ge feedback på mitt trasiga Illexspö och Splashs servicemind.
          Då jag inte hade ett kvitto och snubben som jag köpte det av blockade mig i mobilen efter flera kontaktförsök, så blev allt lite komplicerat. Men Splash är grym. Utan återförsäljare gick det inte att få igenom en reklamation som de var villiga att göra. Dock fick jag kanonhjälp av både Söder och Splash att få en ny topp som reservdel. Både Splash och Söder (framförallt Douglas som jag hade kontakt med ska nämnas)- de är fantastiska.

          Kommentera


          • #85
            Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
            Tänkte ge feedback på mitt trasiga Illexspö och Splashs servicemind.
            Då jag inte hade ett kvitto och snubben som jag köpte det av blockade mig i mobilen efter flera kontaktförsök, så blev allt lite komplicerat. Men Splash är grym. Utan återförsäljare gick det inte att få igenom en reklamation som de var villiga att göra. Dock fick jag kanonhjälp av både Söder och Splash att få en ny topp som reservdel. Både Splash och Söder (framförallt Douglas som jag hade kontakt med ska nämnas)- de är fantastiska.
            Vad vare för spö?

            Kommentera


            • #86
              Water Front Versatile S 2102 M
              Underbart spö till både twitch och jigg

              Kommentera


              • #87
                God eftermiddag, planerar inköp av jerkspö och har snöat in på ett zodias lr expride 1610m, men funderar på om det är för klent om man snabbt vill hacka ner en djupgående jerkbait till ca 2m i strömt vatten?

                Kommentera


                • #88
                  Bra fråga, själv funderar jag lite på ett Zodias 1610ML-2, 4-15g (tvådelat) till mina 10-12g twichbaits i stilla vatten... kanske behöver du ett Medium i strömmande vatten...?

                  Kommentera


                  • #89
                    Jag kör veracity men detta är min favorit till abborrefiske
                    https://www.dogger.se/abu-garcia-svartzonker-ml
                    Kastar cutter warpig mfl helt perfekt, har Tatula rullar till båda dom spöna och det är en helt perfekt kombo

                    Kommentera


                    • #90
                      Rusty hook tror inte ett zodias 1610m blir klent till det du vill. Har kört lite med mitt Adrena 610m och det kastar mer än 21gram utan problem och har kraft att arbeta hem lite större beten, jag köpte mig även ett Zodias 14-42gr som även det pallar mer så de verkar liknande i klassningen.

                      /Apa

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 887 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 376 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 082 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X