Spö till jerkbaitfiske Abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö till jerkbaitfiske Abborre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    Ursprungligen postat av AKEN79 Visa inlägg
    Jag kör veracity men detta är min favorit till abborrefiske
    https://www.dogger.se/abu-garcia-svartzonker-ml
    Kastar cutter warpig mfl helt perfekt, har Tatula rullar till båda dom spöna och det är en helt perfekt kombo
    Har ett likadant som "allroundspö" och gillar det men ska man huvudsakligen jerka/twitcha yvigt så är nog ett kortare spö bekvämare (beroende på hur högt man står visavi vattnet) eller i vart fall ett kortare bakhandtag...

    Kommentera


    • #92
      Någon som kollat på Westin w3 twitching-t Spön? Lite sugen att testa 10-40g just till Jerk till borre om någon har någon input att dela med sig av

      Kommentera


      • #93
        Ursprungligen postat av Mollet83 Visa inlägg
        Någon som kollat på Westin w3 twitching-t Spön? Lite sugen att testa 10-40g just till Jerk till borre om någon har någon input att dela med sig av
        Låter kraftigt för jerkbaits (twitchbaits) runt 10-13g... alltså typ Rapala shadow rap mm. Fast kör man mest tyngre så. Själv funderar jag på ett 5-15g spö för att kunna ladda spöt ordentligt runt 10-12g men då har jag redan ett 6-21g och 14-35g spö...

        6-21g spöt (SZ 7,5 fot) gör jobbet helt ok men lite för långt i fram och bak för dedikerat twitchfiske.

        Kommentera


        • #94
          Villain 5-20g? Du vill ju ha den!

          Kommentera


          • #95
            Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

            Låter kraftigt för jerkbaits (twitchbaits) runt 10-13g... alltså typ Rapala shadow rap mm. Fast kör man mest tyngre så. Själv funderar jag på ett 5-15g spö för att kunna ladda spöt ordentligt runt 10-12g men då har jag redan ett 6-21g och 14-35g spö...

            6-21g spöt (SZ 7,5 fot) gör jobbet helt ok men lite för långt i fram och bak för dedikerat twitchfiske.
            Kanske hade räckt med 7-28 g. Börjat samla på mig Westin swim 9g och tiny busters, ute efter spö för multi. Annars var tanken att 10-40g hade varit lagom styvt att jerka med

            Kommentera


            • #96
              Du behöver inte ha en krallig pinne för att fiska små jerkbaits bättre att ha ett spö som laddar när du kastar de lättare betena. Vill du gå upp i storlek och vikt kan ett lite rejälare spö vara bra.
              /Apa

              Kommentera


              • #97
                Någon som kan rekommendera nått bra spö till jerkbait. Några nyheter som kommer?? Har idag ett SZ 7.5 ml men är sugen på ett nytt.

                Kommentera


                • #98
                  Lyfter den här gamla tråden. Skulle uppskatta tips på vad ni kör med för spön då jag tänkte skaffa ett spö mer renodlat till att köra jerkbait efter abborre med.
                  Så vad använder ni egentligen?
                  Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

                  Kommentera


                  • #99
                    Ursprungligen postat av Geronimo Visa inlägg
                    Lyfter den här gamla tråden. Skulle uppskatta tips på vad ni kör med för spön då jag tänkte skaffa ett spö mer renodlat till att köra jerkbait efter abborre med.
                    Så vad använder ni egentligen?
                    +1 på den har en för lång påk själv så även vettig gäddjerkare är intressant

                    Kommentera


                    • Kom igen nu, en del av er måste väl ha renodlade jerkpinnar till abborrefisket? Ni kan väl tipsa om något spö ni använt och gillat eller bara lite kort om vad man ska titta efter? Jag jiggar en hel del efter borre och med ganska lyckat resultat men har inget spö som passar till jerkandet. Tänkte antagligen köra med en Metanium 101 DC eller en Calcutta 51DC så ett spinnspö vore att föredra.
                      Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 075 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X