Drag till Abborre? Favoriter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drag till Abborre? Favoriter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Mask... Vanlig sketen mask funkar utmärkt

    I mina sjöar funkar reflex röd med kopparsked m prickar utmärkt. Även salmo slider (minsta, varning för snipor). En vanlig gul curly tail med röd skalle är ju också en klassiker

    Kommentera


    • #22
      Spinnare: Reflex 7g och fig black bee 6g

      wobbler: cranky x deep 5cm, 9gr

      Kommentera


      • #23
        Spinnare: RGV Gliet, ABU Garcia Bullet koppar, Mepps Long Cast (ny favorit!), Wipp gul/vit med guldsked, Wipp orange/svart med svart sked, Reflex 12g, Jensen Insect, Myrans Panter, Agat och Akka är också bra!

        Wobbler: Strike Pro Cranky X-deep, Salmo Hornet, Jaxon Tingo, Bandit 200

        Jerk: Salmo Slider 5, 6, 7cm, Rapala Shadow Rap Shad, Rapala Ripstop

        Kommentera


        • #24
          Silverfärgade spinnare. Bäst funkar för mig Rooster Tail Lite, men vanlig Reflex, Wipp, Mepps, Eff-Zett eller Vibrax går nästan lika bra i min sjö.

          Silvrig gummifisk och drop-shot är effektivt på de större borrarna. Berkleys Power-Bait i 6 och 9 cm längd har gett fina napp med flera fiskar runt halvkilot och som störst 44 cm lång tjockis nu i sommar.

          Det är lite speciellt med "min sjö" att abborrarna föredrar silverfärgat. Mina tidigare erfarenheter har varit att koppar och zebra varit säkrast. Förmodligen har jag försämrat mina chanser ibland genom att vara för envis med koppar.

          P.

          Kommentera


          • #25
            Mina favoriter finns väl bara att hitta på Tradera numera men de är värda att leta efter.
            Som vanligt har jag hottat upp dem med diverse nagellack och spectra-tejp. De största abborrarna brukar vara honor och enligt min gamla fiske och jobbarkompis Ingvar gillar alla femininer sånt som glittrar.
            Bifogade filer
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
              Mina favoriter finns väl bara att hitta på Tradera numera men de är värda att leta efter.
              Som vanligt har jag hottat upp dem med diverse nagellack och spectra-tejp. De största abborrarna brukar vara honor och enligt min gamla fiske och jobbarkompis Ingvar gillar alla femininer sånt som glittrar.
              Ja titta ett par gamla ABU beten överst! De hade jag glömt bort. Ungefär som dagens tail-spinners fast tja 30 år tidigare. Hur ser huggfrekvensen ut på buk- respektive bakre enkelkrok?
              Senast ändrad av anteman; 2020-09-14, 09:37.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                Ja titta ett par gamla ABU beten överst! De hade jag glömt bort. Ungefär som dagens tail-spinners fast tja 30 år tidigare. Hur ser huggfrekvensen ut på buk- respektive bakre enkelkrok?
                Abborrarna brukar svälja hela paketet rakt av. Enkelkroken ligger vanligen lös i svaljet medan 3-kroken greppat i de främre mundelarna alternativt mungipan.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                107 svar
                23 932 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Utter
                av Utter
                 
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 295 svar
                261 852 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                852 svar
                138 353 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg El_Kebabo  
                Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                1 030 svar
                192 669 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                7 svar
                2 067 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg billion
                av billion
                 
                Arbetar...
                X