Flätlinor dom senaste med 9-12-16 tråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flätlinor dom senaste med 9-12-16 tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Flätlinor dom senaste med 9-12-16 tråd

    Hej
    Jag undrar om det är någon här som kör med flätlinor med fler fibertrådar
    än dom vanliga 4eller 8
    tar gärna varm emot tips på varumärke+ 9-12-16 tråd
    jag är ute eft lina på ca 0,14
    idags läget kör jag Berkley tracerbraid
    Jag tackar på förhand för alla svar som jag får!
    Å ha en fortsatt skön helg
    Mvh Micke (Pikemad)

  • #2
    Har testat en av Daiwas 12-trådiga och tycker inte den är ett dugg bättre än 8-trådiga Daiwa Samurai Braid.
    Den sistnämnda finns dock tyvärr inte tunnare än 0.18mm och dessutom endast i mörkgrön.

    Kommentera


    • #3
      Går den å köpa i Japan eller görs den i den lägsta dimm

      Kommentera


      • #4
        Finns inte tunnare än 0.18mm tyvärr.
        Jag har primärt använt vanliga Daiwa J-Braid med 8-trådar faktiskt och visst finns det skillnad mot 12-trådiga men
        jag tycker absolut inte skillnaden avspeglar sig i den enorma prisskillnaden.

        Kommentera


        • #5
          Spontant när jag såg tråden så tänkte jag...saknar jag några kritiska egenskaper på mina 8-trådare...? Nä, gammalmodig månne. Kanske 12/16 är lite rundare, lite smidigare och något annat, jag har inte prövat men va sjutton, 8 trådar gör jobbet bra och problemfritt och 12/16 handlar nog en hel del om att sälja in det senaste... dyrt dessutom.

          Eller vad säger ni som prövat, får ni längre kast, färre POs, mer fisk eller mår ni helt enkelt lite bättre efter ett bompass med en 12:a på spolen?
          Senast ändrad av anteman; 2019-01-12, 19:06.

          Kommentera


          • #6

            Då ska du kolla in nya J8 grand som ska vara ”väldigt” lik samurai linan! Finns från 0.06mm
            sen har det kommit en ny morethan 12 trådig samt saltiga 12 trådig

            Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
            Har testat en av Daiwas 12-trådiga och tycker inte den är ett dugg bättre än 8-trådiga Daiwa Samurai Braid.
            Den sistnämnda finns dock tyvärr inte tunnare än 0.18mm och dessutom endast i mörkgrön.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
              Då ska du kolla in nya J8 grand som ska vara ”väldigt” lik samurai linan! Finns från 0.06mm
              sen har det kommit en ny morethan 12 trådig samt saltiga 12 trådig


              Grand har jag lurat på ett tag och funderat på att ta hem sen jag först såg den skulle komma . Är den hälften så bra som samurai så är det en kanon lina. Kul att den kommer hit. Då slipper jag importera den.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                Grand har jag lurat på ett tag och funderat på att ta hem sen jag först såg den skulle komma . Är den hälften så bra som samurai så är det en kanon lina. Kul att den kommer hit. Då slipper jag importera den.
                Så vad ger då en 12:a som 8:an saknar....?

                Kommentera


                • #9
                  Hej
                  jag såg på Doggers hemsida att dom har grand men inget lager status än
                  det blir väl å testa en,,

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av anteman
                    Eller vad säger ni som prövat, får ni längre kast, färre POs, mer fisk eller mår ni helt enkelt lite bättre efter ett bompass med en 12:a på spolen?
                    Har fiskat med Morethan 12, dessutom på en Steez SV TW, och imponerades inte särskilt av varken rulle eller lina.
                    Med i båten var dels min gamla Pixy från 2003 med J-Braid på spolen samt min ena Alphas SV med Shimano Kairiki. Med tanke på att Steez med lina
                    kostar lika mycket som både de andra rullarna plus ett par till av mina japanimporterade, japantillverkade rullar förväntade jag mig naturligtvis extraordinära
                    prestanda.
                    Kan säga att jag varken kastade längre, fick mer fisk eller mådde bättre.

                    Väldigt slät och följsam lina måste sägas men inte tillräcklig skillnad mot bättre 8-trådiga för att väga upp för priset.

                    Ursprungligen postat av Buster
                    Då ska du kolla in nya J8 grand som ska vara ”väldigt” lik samurai linan! Finns från 0.06mm
                    Väldigt kul att höra!

                    Samuraien är min måttstock när det gäller linor. Är Grand i närheten kommer jag snart ha den på alla rullar där flätlina används.
                    Synd att Grand inte finns i samma knallgula som Samurai fanns i ett kort tag, får väl vänja mig vid himmelsblå då.
                    En av Samuraiens största fördelar är hållbarheten; hade samma lina i sju år. Ena året gjorde jag nära 200 fiskepass och en av rullarna med Samurai Braid
                    var med på i princip vartenda av dem. Inte ett enda problem med linan!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 932 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 865 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 353 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 069 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X