Vilken ambassadeur ska jag köpa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken ambassadeur ska jag köpa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Tusen tack för era svar. Mina funderingar angående de båda rullarna var främst om de klarar av fiske med såpass tunga beten samt om det var något annat jag bör tänka på Har för närvarande en TGC 5001 C utan tumtangent och den trivs jag utmärkt med så det får nog bli en C3.

    Vänligen / Paulo

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av paulo Visa inlägg
      Tusen tack för era svar. Mina funderingar angående de båda rullarna var främst om de klarar av fiske med såpass tunga beten samt om det var något annat jag bör tänka på Har för närvarande en TGC 5001 C utan tumtangent och den trivs jag utmärkt med så det får nog bli en C3.

      Vänligen / Paulo
      Köp en C3 du, du kommer inte bli missnöjd!
      Finns knappast någon Rulle som tagit fler svenska gäddor än en C3a.

      När du sedan faller dit i trim-träsket så uppgraderar du lätt C3an till både en C4 o en C5 utan större mankemang.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av paulo Visa inlägg
        Tusen tack för era svar. Mina funderingar angående de båda rullarna var främst om de klarar av fiske med såpass tunga beten samt om det var något annat jag bör tänka på Har för närvarande en TGC 5001 C utan tumtangent och den trivs jag utmärkt med så det får nog bli en C3.

        Vänligen / Paulo
        Du ska köpa en Vc pike och köp till en Beast vev. voila så har du en superskön stabil rulle, https://sportfiskeboden.com/products...sadeur-vc-pike Av alla gäddrullar ja ägt är ja mest nöjd med denna och ja har haft måååånga gäddrullar,

        Kommentera


        • #14
          Det extra lagret i C4 sitter på ett ställe där det gör absolut ingen nytta om man inte samtidigt ersätter plastbussningen i den andra änden med ett kullager. Det sitter nämligen i ena änden av linförarskruven. Plastbussningarna är normalt sett allt annat än lättsnurrade när de är nya. En väl insliten rulle som gått mycket kan mycket väl snurra lätt. Så med ett kullager och en plastbussning i C4 så är det plastbussningen som bestämmer hur lätt det snurrar. En C5 med kullager i bägge ändar är något helt annat,

          Ett av "problemen" med ABUs runda och speciellt med de rullar med lite högre utväxling är den lite korta veven. Som standard sitter det en relativt kort vev på de runda Ambassadeurerna, med dagens mått i alla fall. Speciellt vevarna med dubbla knoppar. Byt ut den mot en lite längre i samma längd som på tex Daiwa Coastal eller Revo Toro Beast så blir de lika lättvevade som dessa rullar.....

          Jag föredrar x6xx rent hanteringsmässigt tack vare tumtangenten och alustativet. Och helst de rundgavlade- Vet att det förekommit några rullar där funktionen med tumtangent har slitits ut i förväg. Jag har servat en eller om det är två rullar med dessa fel av alla som jag servat. 100-tals. Jag har själv rullar av bägge sorter och trots hårt fiske har ingen av mina rullar haft problemet. men visst finns det....

          Visuellt finns det inget vackrare än en Rocket med den antika gaveln. Helst röd MEN,,,,, den extra ratten på icke vevsida skaver i min hand. Den är tung pga mässingsstativet. En C3 med allt i alu väger mycket skönare efter en långs dags fiske jämfört med en pro Rocket med allt i mässing.
          Senast ändrad av Mankan G; 2019-01-29, 16:58.
          "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 299 svar
          262 579 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg barnmorskan  
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          858 svar
          139 367 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gaddivar  
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 031 svar
          193 408 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
          7 svar
          2 141 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg billion
          av billion
           
          Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
          79 svar
          12 281 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Torekrok  
          Arbetar...
          X