Pig shad ,dum fråga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pig shad ,dum fråga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Pig shad ,dum fråga

    Hej . Kan man byta från shallowskruv till jiggskalle på ett och samma bete eller är det så att om man en gång skruvat i en skruv så funkar det inte att skruva ut och byta. Tänker att den " nya" skruven inte får fäste?
    Vänligen / Paulo

  • #2
    Det går men inte hur många gånger som helst Tänkte du en viktad skruv, eller jigg krok?

    Kommentera


    • #3
      Jag skulle inte byta mellan jiggskalle och shallowskruv. Speciellt jiggskalle med krok gör ett rätt rejält hål som dessutom är rakt. Shallowskruven är ju en skruv som gör hålet skruvat. Jag har löst det genom att använda weedlesskrok på de flesta av mina gummibeten och hänger på en stinger och päronsänken när behovet finns.
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
        Det går men inte hur många gånger som helst Tänkte du en viktad skruv, eller jigg krok?
        jag är alldeles ny på det här med gummibeten. Tänkte främst på viktad skruv och shallowskruv. Tack för era svar!

        Kommentera


        • #5
          Du kan ju hänga på ett päron sänke eller liknande så sliper du skruva ur skruven. Eller köra Storms R.I.P Multi Depth System .

          Kommentera


          • #6
            Som jag gissar att det är så är det enkelkroken du är ute efter då du ämnar använda jiggskalle eller?
            "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av paulo Visa inlägg

              jag är alldeles ny på det här med gummibeten. Tänkte främst på viktad skruv och shallowskruv. Tack för era svar!
              Mellan shallowskruv och viktad skruv så går det att byta några gånger men som sagt. Päronsänke eller R.I.P Multi Depth System är en bättre lösning
              "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

              Kommentera


              • #8
                När det blir lite söndertrasat kör du ner en varm lödkolvsspets i hålet så blir den som ny igen när den hårdnat igen.
                Funkar såklart på gäddtänders verkan på gummikroppen i stort med.
                Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                &

                Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                -Okänd

                Kommentera


                • #9
                  Lite svårt att få in en lödkolv i spåret efter en shallowskruv. Jag har då aldrig sett en lödkolv med en spets som ser ut som de shallowskruvar jag använder
                  Senast ändrad av Mankan G; 2019-01-30, 19:13.
                  "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av paulo Visa inlägg
                    Hej . Kan man byta från shallowskruv till jiggskalle på ett och samma bete eller är det så att om man en gång skruvat i en skruv så funkar det inte att skruva ut och byta. Tänker att den " nya" skruven inte får fäste?
                    Vänligen / Paulo
                    Först och främst finns det inte dumma frågor,
                    Man kan byta en eller två ggr men man måste man kan man klicka in lite lim på/i skruven, Men ja ska ge dig ett tips som ja kör som som alltid funkat bra och det är att köpa på sig några
                    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...ti-system.html
                    samt en eller två https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...ew-system.html
                    Kör du då utan vikter blir det ett shallowbete och vill du så kan du sätta på upp till 25 gram för att fiska djupt. ja har detta på ALLA mina beten,

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 934 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 957 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 391 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 670 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 084 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X