Vilket fett och olja till calcutta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket fett och olja till calcutta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Jag skall ha min DC till 90% Gös och resten HÖ
    Jag har massor att lära mig om rullen och skall vara med nästa gång den skall skruvas isär för att sätta in nya slirbromsar
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #42
      Åsså var 301d servad och den var rätt enkel med, som nämnts. Tyckte dock inte om plast-innanmätet och den pyttelilla skruven med flärpen som håller fast linspridarmekanismen. Lär vara lätt att dra sönder gängan.. Och de 2 stiften som gör klickljudet till bromsen var det bara tur att jag läst om att de lätt trillar ur..

      Skumt, men mitt intryck är att 301d (2016) känns "billigare" och helt klart klenare än min 201te som är säkert 10 år äldre men som känns så gedigen rakt igenom. Som en tanks men len och fin typ Skulle nån sitta på en 301te så byter jag gärna till mig den.

      Ska tillägga att 301d känns kanon att fiska med, är absolut nöjd, gillar bara te mer, plus att man kan kommer åt spolen via luckan i gaveln. Gillar det skarpt på te.

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Edguy
        Åsså var 301d servad och den var rätt enkel med, som nämnts. Tyckte dock inte om plast-innanmätet och den pyttelilla skruven med flärpen som håller fast linspridarmekanismen. Lär vara lätt att dra sönder gängan.. Och de 2 stiften som gör klickljudet till bromsen var det bara tur att jag läst om att de lätt trillar ur..
        Ja, jag har sagt det många gånger förut - Calcutta D osar inte direkt kvalitet.
        Bromsplatta/innergavel i plast fungerar hos rullar för lättare fiske som inte skruvas i särskilt ofta. Tyvärr har jag upplevt sprickor och trasiga gängor i flertalet D.

        Ursprungligen postat av Edguy
        Skumt, men mitt intryck är att 301d (2016) känns "billigare" och helt klart klenare än min 201te som är säkert 10 år äldre men som känns så gedigen rakt igenom. Som en tanks men len och fin typ Skulle nån sitta på en 301te så byter jag gärna till mig den.
        Inte så konstigt, den är ju billigare.
        TE var riktigt dyra rullar när de såldes nya i Sverige. Var väl dyraste multirullarna på marknaden om jag inte minns fel.
        TE är/var ju vår variant av Conquest, på den tiden ett flaggskepp värt namnet.
        Ska D jämföras rättvist med en äldre modell är det Calcutta B som gäller, då hamnar D i lite annan dager även om jag personligen helt klart föredrar B.

        Kommentera


        • #44
          Okej, tack för det. Fyndade den på fs för 800 för några år sedan, helnöjd
          Förresten, om du råkar ha bromsskivor eller lager till min te som du vill bli av med får du gärna höra av dig.

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
            Okej, tack för det. Fyndade den på fs för 800 för några år sedan, helnöjd
            Förresten, om du råkar ha bromsskivor eller lager till min te som du vill bli av med får du gärna höra av dig.
            Möjligt att jag har båda delarna, ska kolla.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 299 svar
            262 581 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg barnmorskan  
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            858 svar
            139 373 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gaddivar  
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 031 svar
            193 470 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
            7 svar
            2 141 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg billion
            av billion
             
            Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
            79 svar
            12 282 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Torekrok  
            Arbetar...
            X