HÖ spöval, tips tack. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÖ spöval, tips tack.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Kan tipsa om att Skitt Fiske har green friday så jag beställde ett Zonker 10'2"
    Kunde fått ett SG Parabellum CCS för i princip samma peng så ni tycker nog jag är dum i huvet som inte tog ett sånt istället men jag tyckte det såg ut att ha för kort bakhandtag och ett märkligt frontgrepp. Så jag lämnade dessa till er andra istället

    Westin W3 spin 10' för 900 spänn idag till exempel också men jag ville ha ett 2-delat spö.

    Hittade ett Shimano Beastmster som jag var rätt sugen på också men det fick bli ett zonker, tror det kan passa mig.

    https://www.skittfiske.se/savage-gea...-12-32g-2-delt

    https://www.skittfiske.se/shimano/18...0-10-30g-300-m

    https://www.skittfiske.se/westin/148...m-7-30g-3-delt


    Kommentera


    • #22
      Handtaget ser kort ut på bild men i verkligheten är det större. Jag var också skeptisk till det från början men när jag fick känna på spöt i fysisk butik så blev jag förälskad i det Kommer med uppdatering nästa vecka

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av ShoreSlowJigging Visa inlägg

        Jag har haft ett sånt till havsöringsfisket Gillade det skarpt Kastar långt och hyffsad kvalitet
        "Har haft" indikerar att du nu kör något annat, ännu bättre (vad isf) eller har du helt enkelt lagt ned HÖ-fisket?

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
          Kan tipsa om att Skitt Fiske har green friday så jag beställde ett Zonker 10'2"
          Kunde fått ett SG Parabellum CCS för i princip samma peng så ni tycker nog jag är dum i huvet som inte tog ett sånt istället men jag tyckte det såg ut att ha för kort bakhandtag och ett märkligt frontgrepp. Så jag lämnade dessa till er andra istället

          Westin W3 spin 10' för 900 spänn idag till exempel också men jag ville ha ett 2-delat spö.

          Hittade ett Shimano Beastmster som jag var rätt sugen på också men det fick bli ett zonker, tror det kan passa mig.

          https://www.skittfiske.se/savage-gea...-12-32g-2-delt

          https://www.skittfiske.se/shimano/18...0-10-30g-300-m

          https://www.skittfiske.se/westin/148...m-7-30g-3-delt

          Jag roade mig med att klicka på dina länkar och när det gäller spön (och rullar) ska man vara medveten om att de flesta bilder man ser är en "exempelbild" dvs butiken väljer ett spö eller en bild från generalagenten som får represtera en hel serie av en spömodell. Är bilden då tagen på en nätt 7':a så blir det lite missvisande om man vill köpa ett 10' spö...

          Har man tid att googla det specifika spöt så kan man hitta just det spöt man är ute efter eller så rekommenderas att man ringer/mejlar säljaren och frågar om det man kan behöva veta.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

            Jag roade mig med att klicka på dina länkar och när det gäller spön (och rullar) ska man vara medveten om att de flesta bilder man ser är en "exempelbild" dvs butiken väljer ett spö eller en bild från generalagenten som får represtera en hel serie av en spömodell. Är bilden då tagen på en nätt 7':a så blir det lite missvisande om man vill köpa ett 10' spö...

            Har man tid att googla det specifika spöt så kan man hitta just det spöt man är ute efter eller så rekommenderas att man ringer/mejlar säljaren och frågar om det man kan behöva veta.
            Ja det är svårt att veta exakt med nätbutikerna tyvärr... får hoppas man blir nöjd i vilket fall.
            Men kanonpris på SG spöt för den som vet att den vill ha exakt ett sånt, passa på. =)

            Kommentera


            • #26
              Ditt Svartzonker blir nog bra ska du se, ser ut att ha ett skönt haspelgrepp. Har ett Parabellum 9’6” -34g från 2011 som är helt ok, bra faktiskt men ingen wow-känsla, då får man nog lägga mer...
              Har faktiskt ett SZ själv, 7’5” i spinn till borren som jag gillar, lätt och ”lagom” aktion, även om det är ett annat spö men skulle vara kul att pröva på HÖ från båt, fast det var tyvärr länge sen HÖ stod på min meny...

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Ditt Svartzonker blir nog bra ska du se, ser ut att ha ett skönt haspelgrepp. Har ett Parabellum 9’6” -34g från 2011 som är helt ok, bra faktiskt men ingen wow-känsla, då får man nog lägga mer...
                Har faktiskt ett SZ själv, 7’5” i spinn till borren som jag gillar, lätt och ”lagom” aktion, även om det är ett annat spö men skulle vara kul att pröva på HÖ från båt, fast det var tyvärr länge sen HÖ stod på min meny...
                Ja det ser ju ut att ha nåt ergonomiskt utformat grepp, inte alltid såna ligger rätt i handen för alla men om det passar så kan det ju bli riktigt bra.
                Var tvungen att bildsöka SG spöt, men till och med på SG's egen sajt så visar de bara upp det "konstiga" greppet och alla sajter är noga med att påpeka att det har ett "no memory" typ av foam grepp fram. Så jag hade nog inte vågat chansa i vilket fall. Jag gillar mer klassiska "oldschool" spön överlag och SZ signature serien har ju den vibben.... Nu kommer säkert de/den här i tråden som köpt ett SG att lägga in bilder som visar skitfina korkgrepp bara för det Men sånt är livet. Jag tror i vilket fall att zonkern inte är ett dåligt köp oavsett även om alla lovordar SG SCC/CC och de säkert har en lite finare klinga.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

                  Ja det ser ju ut att ha nåt ergonomiskt utformat grepp, inte alltid såna ligger rätt i handen för alla men om det passar så kan det ju bli riktigt bra.
                  Var tvungen att bildsöka SG spöt, men till och med på SG's egen sajt så visar de bara upp det "konstiga" greppet och alla sajter är noga med att påpeka att det har ett "no memory" typ av foam grepp fram. Så jag hade nog inte vågat chansa i vilket fall. Jag gillar mer klassiska "oldschool" spön överlag och SZ signature serien har ju den vibben.... Nu kommer säkert de/den här i tråden som köpt ett SG att lägga in bilder som visar skitfina korkgrepp bara för det Men sånt är livet. Jag tror i vilket fall att zonkern inte är ett dåligt köp oavsett även om alla lovordar SG SCC/CC och de säkert har en lite finare klinga.
                  Jag tänker precis som du och föredrar den klassiska stilen över foam och liknande. Som sagt så var jag skeptisk mot det när jag kollade bilder på nätet och tänkte "Det här är inte min smak" men det var inte så dumt som jag trodde. Foamet ligger precis över rullfästet och det var skönt att hålla grepp om.

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av EmME93 Visa inlägg

                    Jag tänker precis som du och föredrar den klassiska stilen över foam och liknande. Som sagt så var jag skeptisk mot det när jag kollade bilder på nätet och tänkte "Det här är inte min smak" men det var inte så dumt som jag trodde. Foamet ligger precis över rullfästet och det var skönt att hålla grepp om.
                    Kul att du är så nöjd med det =), det är säkert ett skitfint spö men jag vågade inte chansa, kanske skulle ha provviftat i butik först men det blev ett spontanköp på nätet istället, skulle ändå ha andra grejer från den sajten så...

                    Tror nog inte jag blir besviken på zonkern heller, det har alla attribut som jag gillar.på pappret iallafall ska jag säga =)

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 305 svar
                    262 970 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 460 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 776 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 144 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 337 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X