Erat favorit bete för abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erat favorit bete för abborre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Låg_Profil
    replied
    Duo Realis Crank M65 11A. Tog mina första kilosabborrar på den och tog mitt pb på den.

    Annars så gillar jag Westin Shad Teez Slim 14cm, kan dock attrahera lite för många smågäddor.

    Lämna en kommentar:


  • mrfisker
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

    Ok, 90% låter mer tålamodsprövade än jag skulle mäkta, en aktivt fiskad jigg söker effektivare och kan ge rektionshugg men ger det inget så låter ju ned som något nytt (för mig) att försöka lirka igång dem med.
    Ja lätt mkt effektivare med jigg som du säger o söka! Hittar man fisken men dom nappar inte så bra så är ju NED outstanding

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg

    Ja kör den på både linkhead och Nedskalle! Ja har blivit beroende av NEDfiske så brukar bli att man drar 3-5kast med vanlig shad o nappar de inte så står ja där o köttar ned 90% av dagen trots att ja inte borde
    Dock kan ja säga att ja brukar variera på hastigheter o ibland jiggar ja den o ibland släpar ja den osv!
    Ok, 90% låter mer tålamodsprövade än jag skulle mäkta, en aktivt fiskad jigg söker effektivare och kan ge rektionshugg men ger det inget så låter ju ned som något nytt (för mig) att försöka lirka igång dem med.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg

    Fladen får ju ibland en del kritik men rätt nöjd med deras spintail fin gång i vattnet.
    Ja de såg vettiga ut på mässan och mkt bra pris så jag köpte några men har ej prövat dem än..

    Lämna en kommentar:


  • mrfisker
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Menar du generellt året runt som en ”starter” eller just nu i lite kallare försommarfiske? Tacklar du på vanlig jiggskalle, link-head eller?
    Ja kör den på både linkhead och Nedskalle! Ja har blivit beroende av NEDfiske så brukar bli att man drar 3-5kast med vanlig shad o nappar de inte så står ja där o köttar ned 90% av dagen trots att ja inte borde
    Dock kan ja säga att ja brukar variera på hastigheter o ibland jiggar ja den o ibland släpar ja den osv!

    Lämna en kommentar:


  • Henke E
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ja flertalet tail spinner fiskar bra, bara att anpassa vikt och skedstorlekmed fiskedjup och fart. Vissa bl a DAM Kick-s tail spinner (säljs under andra namn också) fiskar bra den med men kroken kan inte sällan häkta runt skeden.

    Spin Mad ”Jag” har en dubbelkrok som inte fastnar/samlar växtlighet lika lätt men ger ändå hygglig krokning. En liten trekrok kan ibland fasta i munnen på mindre borre med alla krokar, tråkigt när en krok sitter i överkäken och två i underkäken
    Fladen får ju ibland en del kritik men rätt nöjd med deras spintail fin gång i vattnet.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
    Menar du generellt året runt som en ”starter” eller just nu i lite kallare försommarfiske? Tacklar du på vanlig jiggskalle, link-head eller?

    Lämna en kommentar:


  • mrfisker
    replied
    https://www.borrebutiken.se/sv/jigga...cm-7-pack.html

    denna har blivit storfavoriten!

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...t=P101-633-098

    Westins spintail är en stor favorit också :-)
    Ja flertalet tail spinner fiskar bra, bara att anpassa vikt och skedstorlekmed fiskedjup och fart. Vissa bl a DAM Kick-s tail spinner (säljs under andra namn också) fiskar bra den med men kroken kan inte sällan häkta runt skeden.

    Spin Mad ”Jag” har en dubbelkrok som inte fastnar/samlar växtlighet lika lätt men ger ändå hygglig krokning. En liten trekrok kan ibland fasta i munnen på mindre borre med alla krokar, tråkigt när en krok sitter i överkäken och två i underkäken

    Lämna en kommentar:


  • Henke E
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Berkleyn är bra, så även Spin Mad, r ex Jag samt även SGs modell funkar bra.
    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...t=P101-633-098

    Westins spintail är en stor favorit också :-)

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
107 svar
23 932 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Utter
av Utter
 
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 295 svar
261 885 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
852 svar
138 373 visningar
0 gillar
Senaste inlägg El_Kebabo  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 030 svar
192 670 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 075 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Arbetar...
X