Vad heter detta skeddrag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad heter detta skeddrag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • frusnahjältar
    replied
    Hej igen. Svaret från Roger var att han aldrig sett detta tidigare. Googlade lite snabbt på ”kustdrag fladen”. Finns något som är slående lika!!

    Lämna en kommentar:


  • Cavieres
    replied
    Tusen tack till er alla för att ni orkar lägga energin på att hjälpa mig hitta detta fiskedrag, uppskattas oerhört mycket! Får hoppas på att någon av dem på Vestlis känner igen det då!

    Lämna en kommentar:


  • frusnahjältar
    replied
    Tjo! Har jobbat på Vestlis, som Leif nämner, och han är en god vän till mig. Jag har skickat iväg ett mms till han, så får vi se om han känner igen det!

    //Johan

    Lämna en kommentar:


  • Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av Cavieres Visa inlägg
    Hej!

    Förra året lyckades jag fånga upp ett drag ur vattnet som var i OK skick, har därefter fiskat en del med det draget och det ingår nu i listan över ”mina favoritdrag”. Hade gärna velat köpa ett par exakt likadana drag till för att ha i reserv men har enbart lyckats hitta liknande drag online, var även inne och frågade personalen i fiskebutiken men ingen av dem lyckades klura ut vad det var för märke/modell, det enda dem visste var att det inte var köpt hos dem.

    Ni kan se skeddraget på dem bifogade bilderna, draget väger 22g enligt digitalvåg.

    Tack på förhand!


    Mvh,
    Cavieres
    Hör om Roger Vestli känner igen draget... Vestlis Fiske Borlänge...https://www.skittfiske.se/solvkroken...SABEgIvnvD_BwE

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm




    Senast ändrad av Old Firehand; 2019-09-14, 16:24.

    Lämna en kommentar:


  • widetrak
    replied
    Westin great heron är väldigt snarlikt men känner inte igen färgen. Jag brukar använda den till regnbåge eller öring och tycker det funkar bra.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Instämmer med jorgen. Tror det är ÖB och jag tror att jag har det någonstans i min låda oxå. Undrar om det inte heter något på "Silde" men inte säker

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Jag har sett liknande drag på Ö&B men ingen aning vem som tillverkat dom men skulle tippa på att det är något billigt Fladen drag..

    Lämna en kommentar:


  • Abumatic220
    replied
    Du kan testa att bildgoogla kystblink 22 gram kanske. Det danskarna inte vet osv...

    Lämna en kommentar:


  • Abumatic220
    replied
    Lurar på om det kan vara hemgjort? Cernitlera? Vad jag minns av alla skeddrag jag har köpt så har de borrade hål för fjäderringar om de inte är genomlöpare. Tycker nosringen ser aningen större ut än akterringen.

    Lämna en kommentar:


  • Cavieres
    replied
    Ja, det är det jag är rädd för att det är, jag har gått igenom hela Biltemas fiskesortiment online, har inte hittat draget där heller, men det kan ju vara precis som du säger, ett utgående fiskedrag..

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
107 svar
23 934 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Utter
av Utter
 
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 295 svar
261 957 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
852 svar
138 391 visningar
0 gillar
Senaste inlägg El_Kebabo  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 030 svar
192 670 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 084 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Arbetar...
X