Prorex AGS -120 sprack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prorex AGS -120 sprack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Edguy
    replied
    Du ska självklart stå på dig, butiken kan väl inte avgöra detta utan att åtminstone TITTA på spöt?
    Det låter ju som du mailat eller ringt dom.
    Kanske ska reklammera istället?

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Var med om samma sak på ett DAM. Får se hur det går med det. I mitt fall var det efter ca 20-30h fiske och det första mastiga mothugget. Men har kastat tunga saker med det innan. Kan ju vara att jag tog i för mycket men har behandlat andra spön betydligt hårdare med mothugg utan bekymmer.
    Men utesluter inte att jag har tagit i för mycket för detta spöt, men då är det ju inget vidare heller. (mitt kostade då 350kr...)

    Lämna en kommentar:


  • havreboll
    replied
    Om du vet med dig att du inte behandlat spöet felaktigt så tycker jag absolut att du skall stå på dig. Hände för mig med ett spö i ett mothugg men då var det spöet omkring 12 år gammalt så jag kände att ett nytt spö var rätt steg att ta.

    Ett spö som är 1,5 år skall inte gå sönder...

    Lämna en kommentar:


  • shirunai
    started a topic Prorex AGS -120 sprack

    Prorex AGS -120 sprack

    Hejsan jag var på fisketävling och på dag 2sprack mitt spö på toppdelen nere där man skjuter ihop spöts 2delar, det gick sönder i ett kast när spöt laddade.

    Kontaktade en känd fiskebutik för eventuellt garantiärende, spöt köptes 2017 november där.

    Fick som svar att spöt var så pass gammalt så så brottet bedöms ej som fabrikationsfel och de frågade om de skulle ta hem en topp istället.

    På daiwascandinavia står det.
    Daiwa rods are covered by a two years warranty. Once the rod is received, our service technicians will inspect to identify the issue, and if it is determined to be a manufacturing defect, we will repair or replace the rod at no charge.


    Bör jag stå på mig?

    mvh

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 305 svar
262 964 visningar
0 gillar
Senaste inlägg JontaK
av JontaK
 
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
858 svar
139 457 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gaddivar  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 031 svar
193 776 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 144 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
79 svar
12 337 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Torekrok  
Arbetar...
X