Prorex AGS -120 sprack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prorex AGS -120 sprack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Knug87
    replied
    Hände mig med ett eastfield catapult!

    Det tog ingen tid alls att få respons, tror allt var löst under 2 minuter efter att jag skickat infon till dom! Redan i första svaret till mig godkände de ersättningen

    Svaret var såhär:

    "Tjena! Vad surt var det toppdelen?

    Vi ska precis packa och skicka spön så om jag får din adress, telnr och mailadress snabbt så går den nya delen iväg idag."


    Trasiga sektionen hade jag innan lunch dagen efter jag tagit kontakten, fullkomligen omöjligt att lösa på ett snabbare och bättre sätt

    Glad att daiwa löste det åt dig också, gillar även daiwa skarpt och hade blivit förvånad ifall de inte erbjudit att hjälpa till

    Lämna en kommentar:


  • stahre87
    replied
    AGS klingans känsligaste punkt är öglorna. Därför valde jag (efter att ha haft sönder ett som inte gick på garanti) att köra steget under XR som är exceptionellt fina för pengarna

    Lämna en kommentar:


  • shirunai
    replied
    Spöt känns så lätt och delikat jag tror man måste ta hand om alla ultralätta spön mer speciellt vid transport, de bör ha tunnare lack över själva kolfibern (de måste spara vikt någonstan). Kolfiber är sjukt starkt så länge det inte blir en repa/reva i själva matrisen.

    Här är iaf själva sprickan i klingan.

    mvh

    Lämna en kommentar:


  • Julle68
    replied
    Jag äger fyra ags spön och jag tror inte att de skulle vara känsligare än andra spön.
    ​​​​​​ Det är ett av Sveriges mest sålda spö serie. Så procentuellt tror jag inte det är mer fel på spö serien än på andra spön.
    oförstörbara spön hade varit nice.

    Lämna en kommentar:


  • Kulfisk
    replied
    Jag var precis påväg att rekommendera ett ags till en kompis som letar nytt spö. Vågar man rekommendera det? Det verkar som att det inte är oförstörbart direkt. Det är inte så många andra spön jag läst om så många lossade ringar på. Hur är det med krokhållaröglan? Verkar den hålla?

    Lämna en kommentar:


  • robertn
    replied
    Då förstår jag lite bättre.

    Lämna en kommentar:


  • shirunai
    replied
    Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
    Nu är jag inte insatt i konsumentköplagen men i så fall tolkar jag det som att de omedelbart skulle ha kontaktat Daiwa i stället för att försöka sälja en ny topp. Men som sagt jag kan ha missförstått situationen.
    nä egentligen inte, jag var nöjd med söder för dem sökte en ny topp så snabbt åt mig, skulle de skött det exemplariskt skulle de kontaktat daiwa åt mig och fråga om goodwill

    Lämna en kommentar:


  • robertn
    replied
    Nu är jag inte insatt i konsumentköplagen men i så fall tolkar jag det som att de omedelbart skulle ha kontaktat Daiwa i stället för att försöka sälja en ny topp. Men som sagt jag kan ha missförstått situationen.

    Lämna en kommentar:


  • stahre87
    replied
    Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
    Vad ska Söder ha eloge för? Borde inte de hänvisat dig direkt till Daiwa med anledning av tvåårsgarantin? Risken fanns ju att om du lyssnat på Söders hade du köpt en ny topp och inte tagit ärendet till Daiwa.

    Nu missar jag säkert något och då ber jag om ursäkt, men jag hänger inte riktigt med.
    Nej, det är ju inte upp till köparen att hålla kontakt med annan än köpstället.

    Lämna en kommentar:


  • robertn
    replied
    Vad ska Söder ha eloge för? Borde inte de hänvisat dig direkt till Daiwa med anledning av tvåårsgarantin? Risken fanns ju att om du lyssnat på Söders hade du köpt en ny topp och inte tagit ärendet till Daiwa.

    Nu missar jag säkert något och då ber jag om ursäkt, men jag hänger inte riktigt med.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
107 svar
23 934 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Utter
av Utter
 
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 295 svar
261 957 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
852 svar
138 392 visningar
0 gillar
Senaste inlägg El_Kebabo  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 030 svar
192 671 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 085 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Arbetar...
X