Prorex AGS -120 sprack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prorex AGS -120 sprack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • anteman
    replied
    Visst spön kan råka ut för en hel del men det är klart att ett spö med 1,5 år på nacken med två års garanti ska hanteras av säljare/importör, det står ju om inte annat i garantivillkoren vi kan läsa ovan, i tillägg konsumentköplagen, som dock är svårare, bevismässigt. Nu blev det dock hanterat som godwill men det gör ju ingen större skillnad för TS - gott så!
    Senast ändrad av anteman; 2019-06-04, 10:24.

    Lämna en kommentar:


  • shirunai
    replied
    Nu var det daiwa som jag mailade igårkväll som kom med godwill, söder ska ha eloge iof då de fixade fram en topp för 700kr åt mig

    Jag är Daiwa och söder trogen

    Lämna en kommentar:


  • stahre87
    replied
    Det ska du va otroligt nöjd med! Ett spö med ca 2 år på nacken kan ju nyttjas oändligt mkt, kanske inte alla gånger helt varsamt. En minimal spricka i klingan som inte behöver synas kan få det att snälla av vid belastning, och om spöt hade något fel från början (2017) borde det (om det inte legat som hyllvärmare hos dig tills nu) borde det resulterat i ett trasig spö långt tidigare

    Bra med goodwill och söders redan grymma rykte blir inte sämre iom detta

    Lämna en kommentar:


  • Monkey
    replied
    Gött!

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Ursprungligen postat av shirunai Visa inlägg
    Jag fick Email nu på morgonen snacka om goodwill allt löser sig, jag var ett daiwa fan innan men nu är jag helt såld
    Fan va grymt!

    Lämna en kommentar:


  • shirunai
    replied
    Jag fick Email nu på morgonen snacka om goodwill allt löser sig, jag var ett daiwa fan innan men nu är jag helt såld

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Ursprungligen postat av shirunai Visa inlägg
    Vad betyder egentligen 2års garanti?
    Bör det inte vara att de garanterar att det ska hålla i 2år
    om man brukar spöt normalt annars får man ett nytt?

    Jag funderar på att linda om det och lägga på epoxy om detta inte går vägen
    Vad innebär 12års "Rostskadegaranti?"....
    Fabrikationsfel på ett spö uppträder enligt, vad jag förstår på de flesta de första gångerna man använder det.
    Så om det har klarat någon månad eller så, så är det svårt att få igenom kan jag tänka mig. Sen finns ju en hel del GoodWill med.

    Sen om detaljer är dåliga osv så att tex ringarna rostar, EVA trillar i bitar osv osv så är det ju andra fel som är lite lättare att skylla för fabrikationsfel.

    Många misshandlar ju sina spön så det är inte helt enkelt att ha hand om garantier kan jag tänka mig.

    Lämna en kommentar:


  • shirunai
    replied
    Vad betyder egentligen 2års garanti?
    Bör det inte vara att de garanterar att det ska hålla i 2år
    om man brukar spöt normalt annars får man ett nytt?

    Jag funderar på att linda om det och lägga på epoxy om detta inte går vägen

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    En lärdom kan iaf vara att testa spön med maxvikter och göra några riktigt rejäla mothugg medan det är nyinköpt... håller det inte då så kan man hävda ursprungligt fabrikationsfel... och reklamera.

    Fast reklamera bör du göra ändå givet vad Daiwa Scandinavia säger om hanteringen under den 2-åriga garantitiden. Kan ju vara så att klingan är/var lite, lite tunnare just där brottet skedde, en svaghet som genom materialutmattning och tid tog ut sin rätt...

    Noterat att vissa tvådelade spön har en lindning/epoxi (av ett ringben) just där hanholken "tar slut" i honan och har funderat om den exakta placeringen kan vara medveten med avsikt att stärka?

    Lämna en kommentar:


  • shirunai
    replied
    Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
    Du ska självklart stå på dig, butiken kan väl inte avgöra detta utan att åtminstone TITTA på spöt?
    Det låter ju som du mailat eller ringt dom.
    Kanske ska reklammera istället?
    Jag har tagit kontakt med söders reklamations avdelning genom mail, jag har 531km till fysiska butiken.
    Jag har nu även mailat daiwa scandinavias email men väntar på svar.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 299 svar
262 618 visningar
0 gillar
Senaste inlägg barnmorskan  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
858 svar
139 401 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gaddivar  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 031 svar
193 582 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 141 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
79 svar
12 301 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Torekrok  
Arbetar...
X