Brutit av min tredje spödel till Perception, vad ska jag ha istället? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Brutit av min tredje spödel till Perception, vad ska jag ha istället?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • warmiz
    replied
    Kan väl avslöja att det blev ett prorex ags 772 5-25 tillslut, alltid svårt att känna i butik, men har iaf jiggat lite gös med det idag och jag är nöjd!

    Men min topp till mitt perception 7,6 ligger och skäms i garaget helt ensam, så är det nån som har en bottendel de vill bli av med kan ja va spekulant!

    Lämna en kommentar:


  • Addiox
    replied
    har både bft perception jig n twitch 5-20 haspel och power jig n twitch 5-30 haspel, tycker att power jig n twitch är mycket bättre med mer ryggrad perfekt för tungt aborrfiske och gösfiske, så om du gillar 5-20g perception så borde du testa power jig n twitch du kommer inte bli besviken

    Lämna en kommentar:


  • Cudan
    replied
    Ursprungligen postat av warmiz Visa inlägg
    Såg intressant ut, tror dock inte att lokala butiken i Karlstad har den serien hemma. Och det lilla jag pillat på St croix spön tidigare så tror jag att jag skulle vilja känna på det innan köp.

    Har du det själv? Hur skulle du beskriva aktionen isf?

    Jag vill ha mer ryggrad men det ska fortfarande va ok att drilla 3 hg borrar på utan att de blir så styvt att man riskerar att tappa fisk om man kör flätlina eller att det blir alldeles för tråkigt.

    ​​​​Intressant prislapp dock!
    Japp! Aktionen är väldigt snabb men jag tycker inte att spöt är för styvt. Det har en bra känslighet och du har bra kontakt med ditt bete. Ryggraden i spöt kommer till nytta när de större borrarna kommer på alternativt när man får bonusgädda.

    Lämna en kommentar:


  • Herrlin
    replied
    Sweetstick haspel 5-20g påminner om perception men har bättre ryggrad.

    Lämna en kommentar:


  • Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av warmiz Visa inlägg
    Såg intressant ut, tror dock inte att lokala butiken i Karlstad har den serien hemma. Och det lilla jag pillat på St croix spön tidigare så tror jag att jag skulle vilja känna på det innan köp.

    Har du det själv? Hur skulle du beskriva aktionen isf?

    Jag vill ha mer ryggrad men det ska fortfarande va ok att drilla 3 hg borrar på utan att de blir så styvt att man riskerar att tappa fisk om man kör flätlina eller att det blir alldeles för tråkigt.

    ​​​​Intressant prislapp dock!
    https://www.sportex.de/en/products/

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ja kan du tänka dig odelat eller 1+1 så finns ju mer att välja på med vassare kolfiber, typ 40T som ofta (men inte alltid) ger snabbare, lättare och styvare spön, mina tips utgick från vad du hade, dvs 2-delat.

    Lämna en kommentar:


  • maxb
    replied
    Abu Garcias Rocksweeper kanske är något? Ett begagnat Gunki Shigeki? Eller ett begagnat St Croix Legend Extreme i rätt viktklass?

    Annars finns ju numera Bite of bleak också som bör ligga någorlunda rätt i prisklass för din del?

    Det finns många spön som har karaktärsdragen du beskriver :-)

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Nya Perception ll? Kanske hållbarare än förra generationen, sen är inte vikt allt, tänk balans, jag kör bl a med ett Shimano Yasei AX Trout 240 till haspeljiggande. Lite styvare topp vilket jag gillar men inte alltför toppig aktion i övrigt, funkar bra.

    Om det byts ut/går sönder, så skulle jag kolla på Söders egna spöserie Perch Light 7'8" 5-20g eller varför inte Svartzonker 7,5" 6-21g, det senare av något enklare kolfiber än Perception men jag är nöjd med det i spinnversionen, finns även som haspel.

    Lämna en kommentar:


  • warmiz
    replied
    Såg intressant ut, tror dock inte att lokala butiken i Karlstad har den serien hemma. Och det lilla jag pillat på St croix spön tidigare så tror jag att jag skulle vilja känna på det innan köp.

    Har du det själv? Hur skulle du beskriva aktionen isf?

    Jag vill ha mer ryggrad men det ska fortfarande va ok att drilla 3 hg borrar på utan att de blir så styvt att man riskerar att tappa fisk om man kör flätlina eller att det blir alldeles för tråkigt.

    ​​​​Intressant prislapp dock!

    Lämna en kommentar:


  • Cudan
    replied
    Om du vill ha mer ryggrad men fortfarande mkt känsla så kika in på St croix mojo yak. Väger väldigt lite men har betydligt mer power än ovannämnda spön.
    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...g-7-5-17g.html



    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 299 svar
262 648 visningar
0 gillar
Senaste inlägg barnmorskan  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
858 svar
139 438 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gaddivar  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 031 svar
193 700 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 144 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
79 svar
12 322 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Torekrok  
Arbetar...
X