Bra bete ni aldrig får fisk på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra bete ni aldrig får fisk på?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
    Som många andra köper ja ofta beten som funkar i diverse fiskeklipp tex Pikefight, Gäddfemman, Perchfight etc
    men det är inte alltid saker levererar som man tänkt utan tvärtom det går extremt trögt med vissa beten trots dom
    funkar för andra väldigt väl och det verkar inte hjälpa hur och i vilket sjö man fiskar så ja tänkte det kunde va kul
    med en tråd med beten som är besvikelser för er.

    Följande beten får ja aldrig fisk på hur ja än fiskar dom

    Westin swim
    Spinnerbaits
    Prorex lazy jerk
    Buster jerk "ja vet"
    Hej Ekman;

    Det finns inga bra beten som man aldrig får fisk på! Det finns bra beten som fångar Gädda om de hanteras av duktiga Gäddfiskare i sjöar och vattendrag som innehåller Gädda! Om du Ekman fiskar Gädda i sjöar som Mälaren, Storsjön, Vänern och Vättern har du alltid chans att fånga Gädda...Stor Gädda! Det gäller bara att du tror på dig själv och fiskar med rätt fisketeknik, på rätt platser och vid rätt tid så ska du se att dina bra beten kommer att fånga många stora Gäddor i framtiden...

    Nu i augusti månad är de Stora Gäddorna verkligen på hugget...http://www.trumman.com/fisketips/galleri_08.htm ....

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm


    Kommentera


    • #12
      [QUOTE=_Ekman_;n2518721]QUOTE]

      Hej igen Ekman;

      Ett framgångsrecept för att lyckas vid sitt framtida Gäddfiske är att åka ut och fiska med dokumenterat skickliga fiskeguider..
      Då lär man sig rätt teknik, bra fiskeplatser och vilka beten som lockar Gäddan att hugga...

      Ronny och Robert Andén är två skickliga fiskeguider som jag känner till...

      Old Firehand
      Leif Engström

      https://www.fishingguideinsweden.com...3%A9n-30917674




      Kommentera


      • #13
        Jag är löjligt förtjust i SZ Squarepusher men aldrig fått något på den. Men har flera gånger fiskat med den utan resultat för att sen hänga på en Westin Swim i samma färg och då fått fisk.

        Kommentera


        • #14
          Den här sommaren skulle jag i princip kunna räkna upp vartenda bete i boxar o askar. Det enda jag fått fisk på, förutom en pytteabborre på en Puls Shad, är Rapala Shadow Rap Shad. Bl a en borre som var kortare än det 7 cm långa betet... Men för det mesta gäddor i varierande storlek från reservoarpenna till cykelpump För övrigt kan jag väl säga att det tog fem år innan jag fick min första och hittills enda gädda på "måstebetet" Buster Jerk Skitmört...
          Skit fiske
          Gösta

          Kommentera


          • #15
            Går extra dåligt med cisco kid för min del. Förstår inte varför, den har alla rätt som bonn-trolling wobbler tycker jag. Byter jag till swim whizz då får jag fisk
            Iof gick det trögt med dem också tills jag bytte färger till perch och/eller blåryggad och vit buk.

            Mcrubber går bra nu men det tog lång tid innan jag började få på dem.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
              Går extra dåligt med cisco kid för min del. Förstår inte varför, den har alla rätt som bonn-trolling wobbler tycker jag. Byter jag till swim whizz då får jag fisk
              Iof gick det trögt med dem också tills jag bytte färger till perch och/eller blåryggad och vit buk.

              Mcrubber går bra nu men det tog lång tid innan jag började få på dem.
              Hej OjaOnej;


              Cisco Kid är en oberäknelig wobbler! Lördagen den 21 september 1974 kl. 15.20 när jag kastade efter Gädda vid Myrholmsgrynnan nere i Trosa skärgård högg en småryckande fisk på min Musky Cisco Kid 1818 Blue Silver... Det visade sig vara den största Abborre jag fått på en wobbler. Abborren vägde 1,8 kilo...

              Ur min Fiskejournal 21/9 1974

              Datum: Lördag 21/9 1974. Fångsttid: kl. 15.20. Plats: Luftis vatten, Myrholmsgrynnan. Bete: Musky Cisco Kid 1818, Blue Silver. Antal: 1. Fiskart: Abborre. Vikt: 1,8 kilo. Månstånd: 6. Vindriktning: Sydväst 10 - 12 m/sek.
              Vattenstånd: lågt - 1 dm. Ytvattentemperatur: +14 gr.C. Fångstdjup: 5 - 6 meter. Diverse anteckningar: Jag får väl trots att bara smågäddor varit i farten känna mig ganska nöjd ändå tack vare den stora Abborren som högg på en Musky Cisco Kid 1800 wobbler. Jag har aldrig tidigare trott att man kan ta en Abborre på ett så stort bete....

              Memories....

              Old Firehand
              Leif Engström

              http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm
              Senast ändrad av Old Firehand; 2019-08-19, 12:31.

              Kommentera


              • #17
                Shadteez 9cm. Haft betet i mina lådor i 3 år och kan räkna antalet abborrar jag fått på det på fingrarna. Gäddorna gillar den dock, och har fått lite gös också. Men abborrarna lyser med sin frånvaro

                Kommentera


                • #18
                  SZ McMio och Westin swim. Fattar inte att jag får så lite fisk på dem när mina buster jerks är helt söndertuggade och mina sz tailar likaså.

                  Kommentera


                  • #19
                    På tal om.inget annat... kommer ni ihåg den tiden då en röd/vit hi-lo från ABU var för stor för att kastas med spö?

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      På tal om.inget annat... kommer ni ihåg den tiden då en röd/vit hi-lo från ABU var för stor för att kastas med spö?
                      I Napp och Nytt FRÅN SVÄNGSTA 1959 såg och köpte jag ABU Hi-Lo och HEDDON original wobbler för första gången.. ABU Hi-Lo tillverkades i 18 gram och 26 gram och presenterades i nio olika färger XBW (Svart med vita revben), XRY (Gul med silverrevben), XRS (Silver med svarta revben), M (Gädda), BGL (Bluegill), T (Öring), RH ("Red Head" Vit med rött huvud), XBG (Brun med svarta revben) och L (Abborre)....https://www.bing.com/images/search?q...i-Lo&FORM=IGRE ...

                      XRS, M och L blev mina ABU Hi-Lo favoritförger vid Gäddfiske det året och RH trollade jag efter Gös med i Mälaren...

                      Både 18 grams och 26 grams ABU Hi-Lo wobblerna var otroligt suveräna att kasta med mitt 9-fots ABU Atlantic 450 tvåhandsspö och min Record Ambassadeur 5000 Mod SG multiplikatorrulle... ABU Atlantic 450 spöt ersatte jag år 1961 med ett 9-fots ABU Atlantic 460 tvåhandsspö med försänkt rullfäste....http://www.trumman.com/fisketips/galleri_39.htm ...

                      Old Firehand
                      Leif Engström

                      http://www.trumman.com/fisketips.htm
                      Senast ändrad av Old Firehand; 2019-08-20, 15:22.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 873 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 372 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 072 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X