Bra bete ni aldrig får fisk på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra bete ni aldrig får fisk på?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    På tal om.inget annat... kommer ni ihåg den tiden då en röd/vit hi-lo från ABU var för stor för att kastas med spö?
    Jodå! Man nöjde sig med ett 45g atom blå/silver
    men hur extremt glad man blev när man drog en gädda i år på en nyköpt röd/vit hi-lo

    Kommentera


    • #22
      Numera använder jag hi-lo till abborren =)

      Kommentera


      • #23
        Vanliga spinnerbaits får jag aldrig någon fisk på, men när jag sätter på en spinnerbait-rigg på gummibetena så tar gäddorna dom.
        Buster Jerk har jag också ett mycket skralt resultat på.
        /storfiskarn
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

        Kommentera


        • #24
          McMio som någon nämnt tidigare.
          Har en och den är helt omöjlig att få fisk på.. för mig.
          Lånade ut den till Polarn en gång. Smack. Han tog en i första kastet..

          Kommentera


          • #25
            Gamla zalt 19cm sjunk. Fick aldrig någon fisk på de betena konstigt nog.
            Spinnerbait - aldrig fisk men har väldigt dåligt tålamod med de betena mest pga att de inte är kastvänliga. De jag kommer på nu finns många andra såklart.
            Just det i röd-vita beten i allmänhet har alltid varit iskalla för mig. Blev lite påverkad efter det och fiskar aldrig med röda beten efter gädda. Öring undantaget. Där börjar jag bli en believer.

            Edit: Efter att ha satt på ett Instant spinnerbait med tånglaken 23 cm drog jag min största gädda på 12 år. En ursinnig gädda på 8,55kg och 108 cm.
            Senast ändrad av gabbu; 2019-08-28, 06:37.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

              Hej Ekman;

              Det finns inga bra beten som man aldrig får fisk på! Det finns bra beten som fångar Gädda om de hanteras av duktiga Gäddfiskare i sjöar och vattendrag som innehåller Gädda! Om du Ekman fiskar Gädda i sjöar som Mälaren, Storsjön, Vänern och Vättern har du alltid chans att fånga Gädda...Stor Gädda! Det gäller bara att du tror på dig själv och fiskar med rätt fisketeknik, på rätt platser och vid rätt tid så ska du se att dina bra beten kommer att fånga många stora Gäddor i framtiden...

              Nu i augusti månad är de Stora Gäddorna verkligen på hugget...http://www.trumman.com/fisketips/galleri_08.htm ....

              Old Firehand
              Leif Engström

              http://www.trumman.com/fisketips.htm

              Tjena där, nu är det faktiskt så att jag har fler än dom dragen jag postade som ja tyckte inte funkade, Hade du slängt ett öga på mina betesboxar
              hade du förmodligen svimmat. Gädda har ja fiskat en del, ja påpekade i en annan tråd att 2017 drog ja över 780 gäddor men förra värmebölja fiskade ja knappt gädda samt detta år har siktet vart på GÖS där ja kan stoltsera med 107st med 7 dagar,

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg

                Tjena där, nu är det faktiskt så att jag har fler än dom dragen jag postade som ja tyckte inte funkade, Hade du slängt ett öga på mina betesboxar
                hade du förmodligen svimmat. Gädda har ja fiskat en del, ja påpekade i en annan tråd att 2017 drog ja över 780 gäddor men förra värmebölja fiskade ja knappt gädda samt detta år har siktet vart på GÖS där ja kan stoltsera med 107st med 7 dagar,
                "ja påpekade i en annan tråd att 2017 drog ja över 780 gäddor"


                Otroligt imponerande _Ekman- . Tillåt mig lyfta på fiskekepsen och Gratulera!
                Om du fångat 780 Gäddor på ett år så ser en normal dagsfångst för dig kanske ut så här http://www.trumman.com/fisketips/galleri_32.htm ...

                Old Firehand
                Leif Engström

                http://www.trumman.com/fisketips.htm

                Ps. Du tycks ha fastnat för att ha med siffran 7 i dina berättelser. Därför hade jag förväntat mig att du skulle skriva att du fångat 777 Gäddor år 2017.....Ds.
                Senast ändrad av Old Firehand; 2019-08-21, 17:01.

                Kommentera


                • #28
                  Aldrig fisk:
                  alla Eastfield-jiggar (men fan så snygga de är när de ligger där i beteslådan och kåtar upp en)
                  Westin Platypus
                  Zalt
                  Rad Dog spinnerbaits
                  Mike the Pike och Percy the Perch

                  Alltid fisk:
                  Daiwa Prorex Hybrid
                  Pig shad
                  McRubber (i synnerhet ljusblå)
                  Fatnose

                  Fiskar i de flesta sorters vatten. Dock merparten sötvattenplatser.

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                    Hej OjaOnej;


                    Cisco Kid är en oberäknelig wobbler! Lördagen den 21 september 1974 kl. 15.20 när jag kastade efter Gädda vid Myrholmsgrynnan nere i Trosa skärgård högg en småryckande fisk på min Musky Cisco Kid 1818 Blue Silver... Det visade sig vara den största Abborre jag fått på en wobbler. Abborren vägde 1,8 kilo...

                    Ur min Fiskejournal 21/9 1974

                    Datum: Lördag 21/9 1974. Fångsttid: kl. 15.20. Plats: Luftis vatten, Myrholmsgrynnan. Bete: Musky Cisco Kid 1818, Blue Silver. Antal: 1. Fiskart: Abborre. Vikt: 1,8 kilo. Månstånd: 6. Vindriktning: Sydväst 10 - 12 m/sek.
                    Vattenstånd: lågt - 1 dm. Ytvattentemperatur: +14 gr.C. Fångstdjup: 5 - 6 meter. Diverse anteckningar: Jag får väl trots att bara smågäddor varit i farten känna mig ganska nöjd ändå tack vare den stora Abborren som högg på en Musky Cisco Kid 1800 wobbler. Jag har aldrig tidigare trott att man kan ta en Abborre på ett så stort bete....

                    Memories....

                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm
                    1974 när du fiskade fanns det fisk att fånga i Skärgården. Inte en "apples to apples"-jämförelse.

                    Kommentera


                    • #30
                      Alla beten?
                      Ingen fisk är chans för fisk.
                      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 581 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 367 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 414 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 281 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X