Havsöringutrustning, Westin w8 spin 7-30 11,3 fot & shimano twinpower xg 3000 hg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringutrustning, Westin w8 spin 7-30 11,3 fot & shimano twinpower xg 3000 hg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Havsöringutrustning, Westin w8 spin 7-30 11,3 fot & shimano twinpower xg 3000 hg

    Går i köpartankar för att komplettera mina havsöringsfiskemöjlogheter som idag är begränsade till flugfiske. Tänker mig spinnutrustning och att testa bombarda utöver det vanliga fisket med drag.
    .... lite färgad av prisnivån från flugfisket och att jag brukar kunna ha mina grejjer länge så tänker jag mig.... kanske....
    Westin w8 spin 7-30 11,3 fot
    shimano twinpower xg 3000 hg

    Någon som har erfarenhet av dessa? Eller input eller tips på komboval för havsöringsfisket.


  • #2
    Hej.
    Köp - du kommer inte bli besviken . Jag har haft spöt i snart 4 år och är supernöjd . Fiskar i stort sett bara med dobb efter havsöring i havet. 130-150pass/år
    Jag kör 20g slow sink , vilken modell är en smaksak men 20g tycker jag är optimala kastvikten. Jag hör kört med Twinpower 2500 och numera en Stella i samma storlek.
    Köpte nyligen ett W8 till 10-40g skall ha det som " andra spö ". Tyvärr verkar det som om 7-30 är på väg att fasas ut till förmån för 10-40 synd tycker jag.
    Du kommer att känna minsta stöt vid napp , spöt kan kännas väldigt mjukt till en början men det är en härlig helaktion och vid napp - tyngre , så " växlar spöt upp" och bär även tyngre fisk. Samma sak vid kast. Jag var tvungen och göra ett antal provkast innan jag kom underfund med hur spöt reagerade. Kändes lite svajigt när jag gjorde halva lösa kast men när tryckte på så svarade det superbt.
    Lycka till - hör gärna av dig med respons feedback .
    Peter b

    Kommentera


    • #3
      Bättre recension än så kan man nog inte få!

      Kommentera


      • #4
        Om ingen annan testat så borde ni.
        På torsdag far vi till Bornholm - med alla möjliga " stänger ".
        Löpande rapporter eller en sammanfattning v45 över vilken "otur " Vi hade.
        Peter B

        Kommentera


        • #5
          Tack för kanonbra info. Prylarna är beställda och det blir utvärdering vid leverans. Svårt att hitta haspelrulle hos lokala handlaren, ngt trassel med leverantör....

          sen antagligen skarp test om ett par veckor.... spännande. Postar ngt när det testats.

          Men.. tycker att d e svårt att fatta va skillnaden e mellan de olika rullarna tex twinpower är, stella o vanquich..

          Kommentera


          • #6
            De 3 du nämner är alla topprullar i översta pris o kvalitetsklassen. Mer än fråga om känsla och vad du är beredd o betala.
            Det som har större betydelse vid val av rulle är storleken och vilken kapacitet du önskar på hemtagning av lina. Beror på vilken typ av fiske du skall bedriva.
            För min del så har jag inget behov av att ta in lina snabbt .
            Så mina rullar (2500)har standardintag.
            Peter b

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 305 svar
            262 961 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg JontaK
            av JontaK
             
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            858 svar
            139 457 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gaddivar  
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 031 svar
            193 761 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
            7 svar
            2 144 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg billion
            av billion
             
            Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
            79 svar
            12 331 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Torekrok  
            Arbetar...
            X