Någon som kan tipsa om bra fiskeryggsäck? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som kan tipsa om bra fiskeryggsäck?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Har en militärrygga i fint skick du kan få köpa. Finns i Gbg men möjligt att skicka.
    Bifogade filer

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Mikael.T Visa inlägg
      Har en militärrygga i fint skick du kan få köpa. Finns i Gbg men möjligt att skicka.
      Det där är en LK35 som jag tipsade om. Bra grejer!!

      Kommentera


      • #13
        Intressant så olika man kan tycka!
        Jag hade en sådan ryggsäck i lumpen för snart 30 år sedan och tyckte den var kass. Den var ganska lätt så vitt jag minns det men bortsett från det inga fördelar alls jämfört med en modernare säck. Oerhört simpelt och obekvämt bärsystem. Visst, folk har varit med om enorma strapatser med den typen av ryggsäckar, så de funkar, men utvecklingen har gått framåt.
        Med en snäv budget hade jag letat på begagnatmarknaden, vet inte hur det är nu men utsidan.se hade en bra köp&sälj tidigare.

        Kommentera


        • #14
          Jag köpte en SPRO Backpack i höstas som är väldigt smidig och bekväm, rymmer fyra 3600 27*18*4 boxar (ingår) och man kan spänna fast spö/håv på utsidan. Tyvärr rymde den inte nån av mina stora boxar så den finns till försäljning (oanvänd men prissänkt) här på forumet sen idag!
          Non é pericoloso sporgersi

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
            Intressant så olika man kan tycka!
            Jag hade en sådan ryggsäck i lumpen för snart 30 år sedan och tyckte den var kass. Den var ganska lätt så vitt jag minns det men bortsett från det inga fördelar alls jämfört med en modernare säck. Oerhört simpelt och obekvämt bärsystem. Visst, folk har varit med om enorma strapatser med den typen av ryggsäckar, så de funkar, men utvecklingen har gått framåt.
            Med en snäv budget hade jag letat på begagnatmarknaden, vet inte hur det är nu men utsidan.se hade en bra köp&sälj tidigare.
            Håller med dig till viss del. Visst är säcken omodern, men den är extremt tålig. Och bärsystemet fungerar utmärkt om man bär lämpliga laster med den. I lumpen misstänker jag att ni bar riktigt tungt med den.
            Men jag har själv köpt mig en modernare Fjällräven säck på 35l och visst är det stor skillnad i komfort. Men för pengarna tycker jag lk35:an är svårslagen.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 299 svar
            262 596 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg barnmorskan  
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            858 svar
            139 382 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gaddivar  
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 031 svar
            193 529 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
            7 svar
            2 141 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg billion
            av billion
             
            Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
            79 svar
            12 288 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Torekrok  
            Arbetar...
            X