Prisvärt allaround gäddspö till c4 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prisvärt allaround gäddspö till c4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Hoppas spöt passar och skit fiske på dig!
    /Apn

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

      Blir nog bra, berätta gärna hur tunga beten du fiskar spöt bekvämt med! Kan du ladda fullt med dina mått mätt med en 120g eller sveper, lobbar du lite försiktigare då? (för att det känns som om spöt inte klarar annat med 120g...)

      Att de inte komner att briljera däruppe begriper alla, inget korrekt klassat spö levererar bäst med maxvikt som jag ser det.

      Prorex X säger du, menar du det som förkortas PXE802 på spöt? (Vilket jag kallade för "E" här ovan...) Jag frågar för Daiwa har ju lite ologiska benämningar/förkortningar som förvirrar, Daiwa anger ofta PX på sina produkter i Prorexfamiljen, spön t ex

      Prorex S = PXS (logiskt)
      Prorex X = PXE (jaha?)
      Prorex XR= PXX (Daiwa hade slut på logiska R men överskott på ologiska E, se ovan)
      Prorex AGS= PXAGS (hade de fler av)

      Nördvarning pga Corona utfärdad. (Ja inte att jag har det men sitter hemma denna fina dag..)
      Haha, ja dom gör det inte lätt för oss!
      Det är PXE802XHFB-AS, så om jag fattat rätt är det Prorex X = PXE.

      https://www.daiwa.com/scandinavia/co...064_index.html

      244cm, -120g. Väger bara 176 g så det känns väldigt lätt och välbalancerat med C4an.

      Har inte hunnit prova maxvikten ännu men det lär bli nästa pass. Det kastar i alla fall en riggad stor Storm RIP Curly Tail utan problem, ca 80 gram tror jag. Gick att kasta lättare beten än jag räknat med. Kunde smacka iväg 20-30 grammare nästan 20 meter. Ingen katapult på dom vikterna, men ändå användbart. Återkommer när jag plågat den över 100g.


      Senast ändrad av Krongig; 2020-05-11, 17:35.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
        Hoppas spöt passar och skit fiske på dig!
        /Apn
        Tror det blir blir grymt!

        Kommentera


        • #24
          Kan ge ett råd som jag vet inte kommer följas men köpte mig ett Fladen Maxximus Signature Predator Spinn 7,3ft -150g.
          Har just en c4 5601 på detta spöt & det är helt perfekt för de du söker enligt mig. Riktigt styvt så spöt inte fjädrar för mycket vid jerk så man får en riktigt bra sidgång på betena. Kliar alltid i fingrarna att plocka upp ett haspel när jag fiskar med multi nu mer om jag ska vara ärlig förutom när jag har med detta, då kan de bli en heldag. Allt från att jerka med Salmo Fatso 48g till att kasta jiggar på upp till 130g (över de tycker jag spöt är lite överklassat för), men är ändå inom den klassnignen jag var ute efter Är otroligt trevligt både kasta med & drilla fisken med & känslan med den rullen är super. Är vekligen ingen expert..... Men har både proex ags - 120, verdict 8,6ft 60-180 & westin W4 powercast classic 40-130 iaf & de får stanna hemma nu mer....

          (btw spöt väger 150g)...
          Senast ändrad av Tobbe1981; 2020-05-09, 22:17.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Tobbe1981 Visa inlägg
            Kan ge ett råd som jag vet inte kommer följas men köpte mig ett Fladen Maxximus Signature PTackredator Spinn 7,3ft -150g.
            Har just en c4 5601 på detta spöt & det är helt perfekt för de du söker enligt mig. Riktigt styvt så spöt inte fjädrar för mycket vid jerk så man får en riktigt bra sidgång på betena. Kliar alltid i fingrarna att plocka upp ett haspel när jag fiskar med multi nu mer om jag ska vara ärlig förutom när jag har med detta, då kan de bli en heldag. Allt från att jerka med Salmo Fatso 48g till att kasta jiggar på upp till 130g (över de tycker jag spöt är lite överklassat för), men är ändå inom den klassnignen jag var ute efter Är otroligt trevligt både kasta med & drilla fisken med & känslan med den rullen är super. Är vekligen ingen expert..... Men har både proex ags - 120, verdict 8,6ft 60-180 & westin W4 powercast classic 40-130 iaf & de får stanna hemma nu mer....

            (btw spöt väger 150g)...
            Tack för tipset! Lite svårt att följa det när jag redan köpt ett gäddsvärd dock haha
            Senast ändrad av Krongig; 2020-05-11, 17:34.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
            107 svar
            23 934 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Utter
            av Utter
             
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 295 svar
            261 957 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            852 svar
            138 391 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg El_Kebabo  
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 030 svar
            192 670 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
            7 svar
            2 084 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg billion
            av billion
             
            Arbetar...
            X