Odelat gäddspö upp till 75g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Odelat gäddspö upp till 75g

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av tajger Visa inlägg
    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...6mh-spinn.html

    Kolla in detta då! Jag har ingen erfarenhet av det själv men letar efter ungefär spec som du. Såg detta och blev lite sugen. Priset är ju rätt!
    Ja priset går inte att klaga på. Har bara känt på tungt klassade compre spön, de har varit som en telefon stolpe. Men detta kan vara intressant.

    Kommentera


    • #22
      https://www.plat.co.jp/shop/catalog/...model-1pc.html

      Här finns ett intressant spö 70X
      3/8-3oz RF
      Det måste studeras noggrannare.

      Kommentera


      • #23
        Jag har ett tag sneglat på detta spö från Daiwa australien: DAIWA STEEZ KING VIPER 721HSB CAST ROD (skriver australien för Japan har en annan variant som heter king viper som är kortare. Det som lockar mig är att det väger endast 135 gram. Hoppas lite att det är överklassat och att sweet spot ligger runt 75-85.

        Dock verkar det vara delat i handtaget så det kanske går bort.

        Kan höra av mig när jag sparat ihop tillräckligt för att köpa ett. Finns/har funnits en säljare på ebay som skeppar till EU.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inlägg
          Jag har ett tag sneglat på detta spö från Daiwa australien: DAIWA STEEZ KING VIPER 721HSB CAST ROD (skriver australien för Japan har en annan variant som heter king viper som är kortare. Det som lockar mig är att det väger endast 135 gram. Hoppas lite att det är överklassat och att sweet spot ligger runt 75-85.

          Dock verkar det vara delat i handtaget så det kanske går bort.

          Kan höra av mig när jag sparat ihop tillräckligt för att köpa ett. Finns/har funnits en säljare på ebay som skeppar till EU.
          Det låter som ett riktigt drömspö. Måste äga ett! Hur har du tänkt gå till väga för att köpa ett, du får gärna dela med dig då jag blev riktigt sugen på att haffa ett King Viper!!

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inlägg
            Jag har ett tag sneglat på detta spö från Daiwa australien: DAIWA STEEZ KING VIPER 721HSB CAST ROD (skriver australien för Japan har en annan variant som heter king viper som är kortare. Det som lockar mig är att det väger endast 135 gram. Hoppas lite att det är överklassat och att sweet spot ligger runt 75-85.

            Dock verkar det vara delat i handtaget så det kanske går bort.

            Kan höra av mig när jag sparat ihop tillräckligt för att köpa ett. Finns/har funnits en säljare på ebay som skeppar till EU.
            Vad har du tänkt dig för rulle att para ihop med.
            En rulle som klarar att kasta över 80g med som du kan para ihop med ett 135g spö?

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

              Vad har du tänkt dig för rulle att para ihop med.
              En rulle som klarar att kasta över 80g med som du kan para ihop med ett 135g spö?
              funderat lite kring det där men inte spikat nåt än. Men nån shimano lågprofilare i 200 size lutar det mest åt. Har kollat lite på daiwa men blir inte klok på deras storleksbeteckningar så vågar inte riktigt chansa där.

              Gamla revo beast känns också som en tänkbar kandidat. Alltså den lilla som var lika stor/liten som premier gen3.

              Men där får man nog prova sig fram.


              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inlägg

                funderat lite kring det där men inte spikat nåt än. Men nån shimano lågprofilare i 200 size lutar det mest åt. Har kollat lite på daiwa men blir inte klok på deras storleksbeteckningar så vågar inte riktigt chansa där.

                Gamla revo beast känns också som en tänkbar kandidat. Alltså den lilla som var lika stor/liten som premier gen3.

                Men där får man nog prova sig fram.

                Har du kollat revo premier och salty?
                spö.. jag är sugen på detta:

                https://mojoshop.se/mojo-musky/1481-...eavy-fast.html

                Kommentera


                • #28
                  Har nu kikat runt lite. I Sverige verkar det inte finnas något som passar. Var väl inte direkt oväntat med tanke på hur utbudet på odelade spön är just nu i Sverige. St croix finns men hittar ingen modell som verkar fylla mina kriterier.
                  Har dock nu hittar en spännande kandidat.

                  https://www.gloomis.com/content/gloo...CRANKBAIT.html

                  969 8fot 3,5oz RF verkar riktigt intressant.
                  Inte omöjligt att det kan bli ett köp där. Någon som är intresserad av samköp av spön kan höra av sig. Blir nog ifrån tacklewarehouse

                  Kommentera


                  • #29
                    Det blev inget gloomis. Drog iväg för mycket med alla avgifter. Blev ett st.croix istället. "Lil dawg " från deras down size serie 8,6 fot 1-3oz. Fick tag på det när en butik hade 20% rea. Hade premiär turen idag. Riktigt trevlig upplevelse. Spöt klarar utan problem att ladda en 20g rapala vobbler. Som tyngst kastade jag 75g. Skulle säga att klassningen stämmer rätt bra. Mycket mer än 80g tror jag inte blir bekvämt. Spöt är hyfsat djupt och underbart att kasta sked med.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 305 svar
                    262 907 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 455 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 750 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 144 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 323 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X