Tävling. Dags att kora den Snyggaste Ambassadeuren. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tävling. Dags att kora den Snyggaste Ambassadeuren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Click image for larger version

Name:	IMG_0027.JPG
Views:	313
Size:	1,22 MB
ID:	2550233

    Kommentera


    • #42
      Vinnaren är:
      Keba:s specialmoddade 2500 iar som med 9 röster tar hem förstaplatsen. Mkt välförtjänt. Kan se framför mig hur bra den rullen kastar.
      A-jockis granna rulle i guld och blått tar hem andraplatsen med 6 röster och visar att blått och guld går jäkligt bra ihop. Mkt snygg rulle.
      Willier75 factorytrimmade retrorulle tar hem tredjeplatsen med 5 röster. Vågar man fiska med en sådan skönhet?

      Mycket fina rullar från alla ni andra som bidrog.

      Har tyvärr inte så mkt att bjuda på förutom ett trollingfiske efter gädda i världsklass. Se och njut.
      https://www.youtube.com/watch?v=QEoiAURwgoA
      Denna videon blir aldrig gammal.

      Kommentera


      • #43
        Grattis!
        Då har jag nästan snyggaste amban oxå (minus den snygga veven)
        Min har avail magnetbroms, havlgrunda availspolen, lättad linspridare mm. Underbar till Hö fisket

        Men Piscantur stercore du fick min röst (i efterhand) nostalgica gavlarna är sååå snygga på 1500/2500 rullarna

        Kommentera


        • #44
          Tack Smolt, tack alla som röstade på min rulle och tack gabbu för en kul tråd!

          gabbu, det finns så många fina runda ambor så för min del så kan du köra en tävling varje år där jag då givetvis inte får delta med vinnaren

          Snyggast är ju väldigt subjektivt och jag misstänker att flera även triggas av modifikationer, viljan att uppnå den perfekta kastmaskinen.
          Om man ser bara till utseende så finns det flera färgglada rullar, exempelvis 2500C i rött och guld....grymt fin i vitrinskåpet....som jag inte har..
          Men personligen så det utseendet jag själv aldrig tröttnar på så är det kombon svart-krom, oslagbart i längden.

          ....så därför bjuder jag på en "bonus", Ambassadeur 6000C UT Nostalgia"

          Byggd av rullgurun själv, Ulf Tingström.
          Originalgavlar från 70-talet.
          UT RP inuti.
          Efter köpet så har jag ändrat ett par saker för att få den näst intill identisk med 74/75 års modell.
          Stjärnhjulet bytt droppformade spetsar.
          Sportfiskeboden snickrade ihop en 40mm svart kullagrad vev (ok, jag vet att original är 35mm).
          Inuti har jag kullagrat e-skruv och mellandrev.

          Tack igen!
          /Kenneth
          Bifogade filer

          Kommentera


          • #45
            En pro raket med hålborrad linspridare o annat gott inuti

            orkade inte putsa den,,
            Bifogade filer
            Senast ändrad av JONNIE ROCKER; 2020-06-01, 19:01.

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
              Tack Smolt, tack alla som röstade på min rulle och tack gabbu för en kul tråd!

              gabbu, det finns så många fina runda ambor så för min del så kan du köra en tävling varje år där jag då givetvis inte får delta med vinnaren

              Snyggast är ju väldigt subjektivt och jag misstänker att flera även triggas av modifikationer, viljan att uppnå den perfekta kastmaskinen.
              Om man ser bara till utseende så finns det flera färgglada rullar, exempelvis 2500C i rött och guld....grymt fin i vitrinskåpet....som jag inte har..
              Men personligen så det utseendet jag själv aldrig tröttnar på så är det kombon svart-krom, oslagbart i längden.

              ....så därför bjuder jag på en "bonus", Ambassadeur 6000C UT Nostalgia"

              Byggd av rullgurun själv, Ulf Tingström.
              Originalgavlar från 70-talet.
              UT RP inuti.
              Efter köpet så har jag ändrat ett par saker för att få den näst intill identisk med 74/75 års modell.
              Stjärnhjulet bytt droppformade spetsar.
              Sportfiskeboden snickrade ihop en 40mm svart kullagrad vev (ok, jag vet att original är 35mm).
              Inuti har jag kullagrat e-skruv och mellandrev.

              Tack igen!
              /Kenneth
              Är den ombyggd till uc med lager i spolen istället för i gavlarna? För inte har väl ut trimspole till dessa?

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                Är den ombyggd till uc med lager i spolen istället för i gavlarna? För inte har väl ut trimspole till dessa?
                Hej,
                Jag kanske uttryckt mig otydligt.

                Du har rätt, UT har/hade inte trimspolar till gamla 6000 från 70-talet.

                Den här rullen är inuti uppbyggd som en modern 6500C, gavlarna är original från 70-talet, inget annat gammalt.
                Svar från Ulf på frågan vad han byggde rullen på.

                Bifogar sprängskiss på en rulle som är någorlunda likt uppbyggd. Plattan som hela vevpartiet sitter på, är av kromad mässing i din rulle och har art nr 24051, i övrigt är bärande delar, drevsats och det mesta löst som i sprängskissen. /U

                Sprängskissen han bifgade var;
                Ambassadeur 6500C 16 00 1122592 (Blue) 34-12500-0

                Så den kan du leta upp på nätet om du vill.

                Rullen är "fulltrimmad" sånär som på linspridaren, det finns inga runda lättade vad jag vet.
                ...och jag kan inte sätta tid en "platt" för då kommer stilpolisen och tar mig.

                /Kenneth

                Kommentera


                • #48
                  Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg

                  Hej,
                  Jag kanske uttryckt mig otydligt.

                  Du har rätt, UT har/hade inte trimspolar till gamla 6000 från 70-talet.

                  Den här rullen är inuti uppbyggd som en modern 6500C, gavlarna är original från 70-talet, inget annat gammalt.
                  Svar från Ulf på frågan vad han byggde rullen på.

                  Bifogar sprängskiss på en rulle som är någorlunda likt uppbyggd. Plattan som hela vevpartiet sitter på, är av kromad mässing i din rulle och har art nr 24051, i övrigt är bärande delar, drevsats och det mesta löst som i sprängskissen. /U

                  Sprängskissen han bifgade var;
                  Ambassadeur 6500C 16 00 1122592 (Blue) 34-12500-0

                  Så den kan du leta upp på nätet om du vill.

                  Rullen är "fulltrimmad" sånär som på linspridaren, det finns inga runda lättade vad jag vet.
                  ...och jag kan inte sätta tid en "platt" för då kommer stilpolisen och tar mig.

                  /Kenneth
                  Lite som jag misstänkte då.
                  Har själv på senare tid införskaffat mig två 70 talare var tvungen att skaffa en till då den första var alldeles för fin och helt orörd så tänkte behålla den så.
                  Den andra 75an väntar nu på avail trimspole från Japan och lite annat godis.
                  Men har även planer på att som du, bygga en modern rulle med äldre gavlar.

                  ​​​​​​Vad gäller linspridaren så skulle jag vilja rycka in som stilkonstapel och ge ett föreläggande om att byta till platt linspridare och det omedelbart ;-)
                  Så likt original som möjligt då :-)

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                    Lite som jag misstänkte då.
                    Har själv på senare tid införskaffat mig två 70 talare var tvungen att skaffa en till då den första var alldeles för fin och helt orörd så tänkte behålla den så.
                    Den andra 75an väntar nu på avail trimspole från Japan och lite annat godis.
                    Men har även planer på att som du, bygga en modern rulle med äldre gavlar.

                    ​​​​​​Vad gäller linspridaren så skulle jag vilja rycka in som stilkonstapel och ge ett föreläggande om att byta till platt linspridare och det omedelbart ;-)
                    Så likt original som möjligt då :-)
                    Då får konstapel ta en titt till på andra bilden jag bifogade. Bakom rullen ser du napp och nytt från 1975 tror jag det är.
                    Platta svarta gavlar, droppformade spetsar på stjärnhjul och (trumvirvel) rund linspridare!

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg

                      Då får konstapel ta en titt till på andra bilden jag bifogade. Bakom rullen ser du napp och nytt från 1975 tror jag det är.
                      Platta svarta gavlar, droppformade spetsar på stjärnhjul och (trumvirvel) rund linspridare!
                      Säger regelboken att det är rätt får jag ge mig :-D

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 615 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 391 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 542 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X