Välfungerande spinn kombo med fin känsla? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välfungerande spinn kombo med fin känsla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Moddifier Visa inlägg
    Nu är 5-25gr "Crank" på väg och det blir retur på 7-32gr "Trigger". Återkommer med omdöme så snart jag fått Crank i vattnet Thx.
    Crankspöt är perfekt för just cranks men om du avser fiska ”mindre jiggar” är det för mjukt. Du nämner även spinnare, det funkar nog men aldrig testat själv.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

      Problem med spöbrott har rapporterats, drabbade även mig och sedan dess har jag undvikit dessa.


      Jo vet det.,Har själv vers 1 och 2 funkat finfint.

      Kommentera


      • #23
        jaha ja då har "Mr Crank" anlänt Det är stor skillnad på nämnda spömodeller. Har ej fiskat ännu men testat aktionen inomhus med tyngder och att sätta fast över topöglan och se hur spöt beter sig. Ska försöka summera nedan.
        1. Prorex X Trigger 7-32gr. Extremt toppig/snabb aktion. Gissar att du lätt kastar +40gr med denna, beten under 10gr har du knappt kontakt med. Lite väl långt handtag som är lite ivägen kanske för den med kortare armar. I mina händer tyckte jag spöt kändes väldigt stumt för att vara i 30gr-klassen.
        2. 1. Prorex X Crank 5-25gr. Snabb aktion oxå men inte lika extrem som Triggern, toppen är tunnare och känsligare men jag upplever ändå att du bör kunna kasta minst +30gr utan problem. Det trevliga är att det känns som om spöt har en rejäl ryggrad här också men den börjar ngt djupare på spöt. Handtaget är ca 10 cm kortare (om man sätter spöfästena parallellt bredvid varandra) så spöt upplevs mycket smidigare när man hanterar det. Beten under 10gr är inga problem då toppen är tunnare och mjukare och man ser tydligt att den flexar fint när man svingar i vardagsrummet...

        Prorex X är verkligen mycket för pengarna och kvaliteten verkar inte gå inte av för hackor. Med rullen Tatula 100 å Crank blir det finfint, vikten är löjligt låg och spöt väldigt smidigt och jag ser fram emot att få komma ut och börja dra borrar och gös SÅ nej....jag har fortfarande inte fått provfiska spöt :/

        - Go for the big ones you must!
        https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

        Kommentera


        • #24
          Ok, jag trodde du syftade på Westin crank så då kan du bortse från mitt tidigare inlägg.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            Ok, jag trodde du syftade på Westin crank så då kan du bortse från mitt tidigare inlägg.
            J-a tur man inte lyssnar på allt och alla. Lätt att det blir missförstånd i långa trådar
            - Go for the big ones you must!
            https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

            Kommentera


            • #26
              Har också läst tråden och även om jag förstod tråden som att ett Daiwa crank köpts, så lät det fel om man vill ha ett jiggspö... men glad för ts skull att det känns rätt.. och alltid bra om att man läser rätt...oavsett trådlängd.
              Senast ändrad av anteman; 2020-06-13, 04:16.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 299 svar
              262 579 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg barnmorskan  
              Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
              858 svar
              139 367 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg gaddivar  
              Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
              1 031 svar
              193 403 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
              7 svar
              2 141 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg billion
              av billion
               
              Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
              79 svar
              12 280 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Torekrok  
              Arbetar...
              X