Spinnspö abborre daiwa prorex e? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnspö abborre daiwa prorex e?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • anteman
    replied
    Av många här på FS att dömma är många av Prorex lättare spinnspön ovanligt mjuka i den övre delen av toppen men blir snabbt styva. Jiggfiskare verkar gilla det. Ni som har prövat ett eller fler får gärna bekräfta eller dementera.... så kanske just deras Crank blir mer allround då?

    712 blir nog styvt till 10-12g om du ofta kör där. Tips, mitt spinn SZ 7'6" 6-21g med en råge, är ett trevligt spö, ganska allround till plåt, twich men jag jiggar också med det.

    OT: Givet ovan att Daiwas spön nog är toppiga, köpte jag ett XR 8' 5-25g haspel härom året till abborrejiggande... vilket blev fel, den har en ganska jämnt progressiv aktion alltså inte toppigt utan mer allround, ej ett klockrent jiggspö i min bok, såldes.

    Lämna en kommentar:


  • Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av Gaddish Visa inlägg
    Hej!
    funderar på en spinnspö till att kombletera mitt abborrfiske med, har idag ett w3 t&c 5-15g som haspel och är nöjd med spöt för mitt fiske men tycker känslan i en spinnkombo är skönare och vill därför införskaffa även en sådan.

    fiskar mest med mindre gummibeten (8cm och mindre) med skallar upp till kanske 12g som Max, vibrationsbeten (powerblade och kick-s spinner) samt mindre cranks (Westin och liknande).

    letar alltså inte efter ett alltför ”tungt” spö och har fastnat lite för daiwa prorex e serie.

    Daiwa Prorex E 702MLRB-As Crankbait 2pc 5-25g

    och


    Daiwa Prorex E 712 MHF Baitcast-AS 2pcs 7-32g


    är det någon här som testat någon av dessa båda och kan ge nån form av recension?

    7 fotaren upp till 25g saluförs som ett crankbait spö, hur mjukt är detta igämförelse med det andra?

    tar gärna emot tips på andra spön som skulle kunna passa mitt fiske upp till ca 13-1400kr!

    Tacksam för svar





    ...............................................

    Hej Gaddish;

    Den som är bäst lämpad till att svara på din frågor om DAIWA spön är Torbjörn "Buster" Odén ...

    Old Firehand
    Leif Engström

    Lämna en kommentar:


  • Gaddish
    started a topic Spinnspö abborre daiwa prorex e?

    Spinnspö abborre daiwa prorex e?

    Hej!
    funderar på en spinnspö till att kombletera mitt abborrfiske med, har idag ett w3 t&c 5-15g som haspel och är nöjd med spöt för mitt fiske men tycker känslan i en spinnkombo är skönare och vill därför införskaffa även en sådan.

    fiskar mest med mindre gummibeten (8cm och mindre) med skallar upp till kanske 12g som Max, vibrationsbeten (powerblade och kick-s spinner) samt mindre cranks (Westin och liknande).

    letar alltså inte efter ett alltför ”tungt” spö och har fastnat lite för daiwa prorex e serie.

    Daiwa Prorex E 702MLRB-As Crankbait 2pc 5-25g

    och


    Daiwa Prorex E 712 MHF Baitcast-AS 2pcs 7-32g


    är det någon här som testat någon av dessa båda och kan ge nån form av recension?

    7 fotaren upp till 25g saluförs som ett crankbait spö, hur mjukt är detta igämförelse med det andra?

    tar gärna emot tips på andra spön som skulle kunna passa mitt fiske upp till ca 13-1400kr!

    Tacksam för svar






Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 299 svar
262 615 visningar
0 gillar
Senaste inlägg barnmorskan  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
858 svar
139 390 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gaddivar  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 031 svar
193 542 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 141 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
79 svar
12 299 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Torekrok  
Arbetar...
X