Ursprungligen postat av Utter
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Har ingen Longzee. Samt har för mig att den också görs av DMK och behöver en app för att utnyttjas till fullo. Rullarna kostar också mer än det dubbla vad Silverfeather kostar. Silverfeather funkar utan app samt är en lågprofilare. Vet att det finns en lp Longzee men bara sett recensioner om rundprofilaren.
Är det en rund BFS rulle som önskas så pratas det mycket bra om DK100 som är till stor del en Calcutta Conquest BFS klon. Och om Boki Pro som är en egen utveckling. En mycket mindre fullmetall rundis än Conquesten samt unik magnetbromssystem. Jag beställde faktiskt en Boki pro som kommer i dagarna.Senast ändrad av Utter; 2025-01-16, 22:57.
Kommentera
-
I just found this on AliExpress: 278,81kr | RUKE Fishing Reel Cast Drum Wheel Max Drag 5kg Bait Casting Reel 12+1BB Aluminum Alloy Handle With Eva Knobs Suit Sea Freshwater
I just found this on AliExpress:
1 605,65kr | Lizard fishing BOKI PRO mirco drum baitcaster reel with weighs 139g 7.6:1 ratio CNC alloy body shallow spool baitcasting reel
Även om de finns flera recensioner på YT
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Utter Visa inläggHar ingen Longzee. Samt har för mig att den också görs av DMK och behöver en app för att utnyttjas till fullo. Rullarna kostar också mer än det dubbla vad Silverfeather kostar. Silverfeather funkar utan app samt är en lågprofilare. Vet att det finns en lp Longzee men bara sett recensioner om rundprofilaren.
Är det en rund BFS rulle som önskas så pratas det mycket bra om DK100 som är till stor del en Calcutta Conquest BFS klon. Och om Boki Pro som är en egen utveckling. En mycket mindre fullmetall rundis än Conquesten samt unik magnetbromssystem. Jag beställde faktiskt en Boki pro som kommer i dagarna.
Om man vill testa om BFS är något man gillar så är ju Acuran en riktigt bra instegsrulle. Föredrar den framför Aurora som inte håller samma kvalitet. Åtminstone inte den jag har.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ja, jag har för mig detsamma. ETA säljs dock inte på Ali.
Och jag håller också med om Acura- fantastiskt rulle!
Jag har två Aurora Air. Både är lite olika i kvalitéen. Men fortfarande kastar de bäst under 1g ( vilket jag gör sällan).
Dock har det kommit uppgraderingar med bättre quality control: GIU och Pro. De har jag inte. Satsade istället på Silverfeather rullarna.
Jag kan dock varmt rekommendera Soloking Acura som en grym första BFS rulle.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Utter Visa inläggJa, jag har för mig detsamma. ETA säljs dock inte på Ali.
Och jag håller också med om Acura- fantastiskt rulle!
Jag har två Aurora Air. Både är lite olika i kvalitéen. Men fortfarande kastar de bäst under 1g ( vilket jag gör sällan).
Dock har det kommit uppgraderingar med bättre quality control: GIU och Pro. De har jag inte. Satsade istället på Silverfeather rullarna.
Jag kan dock varmt rekommendera Soloking Acura som en grym första BFS rulle.
- Gillar 3
Kommentera
-
Jag tror inte på att jag kan ge dig en ideal inställning som till färgerna på en tv. Det beror så mycket på allt: spöt, betet, linan, hur du personligen kastar, lagren och hur mycket olja som finns i just dina. Tyvärr: du behöver klassisk närmar dig själv den bästa inställningen.
Men grattis till ett oslagbart pris
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Utter Visa inläggHar ingen Longzee. Samt har för mig att den också görs av DMK och behöver en app för att utnyttjas till fullo. Rullarna kostar också mer än det dubbla vad Silverfeather kostar. Silverfeather funkar utan app samt är en lågprofilare. Vet att det finns en lp Longzee men bara sett recensioner om rundprofilaren.
Är det en rund BFS rulle som önskas så pratas det mycket bra om DK100 som är till stor del en Calcutta Conquest BFS klon. Och om Boki Pro som är en egen utveckling. En mycket mindre fullmetall rundis än Conquesten samt unik magnetbromssystem. Jag beställde faktiskt en Boki pro som kommer i dagarna.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 751 visningar
0 gillar