BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    I just found this on AliExpress: 2 932,37kr | PURELURE NEW MllEC Silver Feather 9.58g Spool Ultralight BFS FINESSE Baitcasting Reel Baitcast Fishing Coil For Shad Trout

I just found this on AliExpress:
    1 776,98kr | PURELURE Aluminium Body Silver Feather 4g Spool Ultralight BFS FINESSE Baitcasting Reel Baitcast Fishing Coil For Shad Trout

Inga bra pris just nu- vänta till kinesiska nyårs sale.
    Dessutom är MIIEC såld just nu i svart.

Du hittar många recensioner på YT om dessa
    Tack som fan!

Kommentera

• Bättre än Loongze tro?

Kommentera

• Jag kör också dmk silver feather miiec och gillar den skarpt.

Kommentera

• Har ingen Longzee. Samt har för mig att den också görs av DMK och behöver en app för att utnyttjas till fullo. Rullarna kostar också mer än det dubbla vad Silverfeather kostar. Silverfeather funkar utan app samt är en lågprofilare. Vet att det finns en lp Longzee men bara sett recensioner om rundprofilaren.
          Är det en rund BFS rulle som önskas så pratas det mycket bra om DK100 som är till stor del en Calcutta Conquest BFS klon. Och om Boki Pro som är en egen utveckling. En mycket mindre fullmetall rundis än Conquesten samt unik magnetbromssystem. Jag beställde faktiskt en Boki pro som kommer i dagarna.
          Senast ändrad av Utter; 2025-01-16, 22:57.

Kommentera

• I just found this on AliExpress: 278,81kr | RUKE Fishing Reel Cast Drum Wheel Max Drag 5kg Bait Casting Reel 12+1BB Aluminum Alloy Handle With Eva Knobs Suit Sea Freshwater

I just found this on AliExpress:
            1 605,65kr | Lizard fishing BOKI PRO mirco drum baitcaster reel with weighs 139g 7.6:1 ratio CNC alloy body shallow spool baitcasting reel

Även om de finns flera recensioner på YT

Kommentera

Har ingen Longzee. Samt har för mig att den också görs av DMK och behöver en app för att utnyttjas till fullo. Rullarna kostar också mer än det dubbla vad Silverfeather kostar. Silverfeather funkar utan app samt är en lågprofilare. Vet att det finns en lp Longzee men bara sett recensioner om rundprofilaren.
              Är det en rund BFS rulle som önskas så pratas det mycket bra om DK100 som är till stor del en Calcutta Conquest BFS klon. Och om Boki Pro som är en egen utveckling. En mycket mindre fullmetall rundis än Conquesten samt unik magnetbromssystem. Jag beställde faktiskt en Boki pro som kommer i dagarna.
              Har för mig att även longzee finns utan app. Sen finns ju Miiec i två varianter EXA som är utan app och ETA med app. Om jag inte är ute och cyklar så är det samma DC-chip i både Longzee och Silver feather eftersom DMK gör båda. Rätta mig gärna om jag har fel.

Om man vill testa om BFS är något man gillar så är ju Acuran en riktigt bra instegsrulle. Föredrar den framför Aurora som inte håller samma kvalitet. Åtminstone inte den jag har.

Kommentera

• Ja, jag har för mig detsamma. ETA säljs dock inte på Ali.
                Och jag håller också med om Acura- fantastiskt rulle!
                Jag har två Aurora Air. Både är lite olika i kvalitéen. Men fortfarande kastar de bäst under 1g ( vilket jag gör sällan).
                Dock har det kommit uppgraderingar med bättre quality control: GIU och Pro. De har jag inte. Satsade istället på Silverfeather rullarna.
                Jag kan dock varmt rekommendera Soloking Acura som en grym första BFS rulle.

Kommentera

Ja, jag har för mig detsamma. ETA säljs dock inte på Ali.
                  Och jag håller också med om Acura- fantastiskt rulle!
                  Jag har två Aurora Air. Både är lite olika i kvalitéen. Men fortfarande kastar de bäst under 1g ( vilket jag gör sällan).
                  Dock har det kommit uppgraderingar med bättre quality control: GIU och Pro. De har jag inte. Satsade istället på Silverfeather rullarna.
                  Jag kan dock varmt rekommendera Soloking Acura som en grym första BFS rulle.
                  Fick hem min aurora air för en vecka sen och är otroligt nöjd, fick den för 145kr på nåt jävla vis. Hur brukar du ställa bromsarna under sidokåpan?

Kommentera

• Jag tror inte på att jag kan ge dig en ideal inställning som till färgerna på en tv. Det beror så mycket på allt: spöt, betet, linan, hur du personligen kastar, lagren och hur mycket olja som finns i just dina. Tyvärr: du behöver klassisk närmar dig själv den bästa inställningen.
                    Men grattis till ett oslagbart pris

Kommentera

Har ingen Longzee. Samt har för mig att den också görs av DMK och behöver en app för att utnyttjas till fullo. Rullarna kostar också mer än det dubbla vad Silverfeather kostar. Silverfeather funkar utan app samt är en lågprofilare. Vet att det finns en lp Longzee men bara sett recensioner om rundprofilaren.
                      Tvärtom. Loongze gör DMKs rullar. Det är Loongze som äger maskinerna som CNCar rullarna så vitt jag vet. Tror DK står för materialinköpet för sina rullar. Boki, så vitt jag vet, är inte egna heller. Men den kan jag ha fel på.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 751 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04