Berkley Skeletor spinn? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley Skeletor spinn?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Sadda jag har tidigare haft ett Skeletor 8fot men det var 5-20g på det och det fanns inte i tyngre kastvikt utan då var det 9 fot som gällde. Idag har jag ett Shimano Beastmaster DX 8fot 14-40g som påminner mycket om Skeletor serien.

    Kommentera


    • #12
      Jag har faktiskt haft ett sånt spö, det passade inte mig. Vet inte vad det var men jag sålde det efter ett fiskepass. Gillade Skeletor spöt jag hade men det var för långt. Därför jag eftersöker ett 8 " kastvikt 15-40 eller 45....
      finna det inte så är det så....

      Kommentera


      • #13
        SG Black Savage 7'3" 15-50g kanske duger?

        Kommentera


        • #14
          Lite osäker på SG's kvalité. Är det något att ha om man jämför med shimano, daiwa m.fl Gillar kastvikten men kanske att längden är aningen kort. Betänk att jag nyligen sålt 2 st St.croix för att något var fel. Just nu kör jag team daiwa 7.7 15 - 56 GRYMT nöjd! Men som 3e spö skulle jag vilja ha något "nytt"

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
            Tack Gbg Robin!
            Jag är själv osäker då jag inte hittat något. Men vad är det då K1M visar för spö på bilderna? Finns det ingen ABU/Berkley-ist eller någon med ett äldre ex av napp o nytt som kan kolla eller vet? Eller har Berkley vidareutvecklat Skeletor serien? Kan det vara de som hette ripple ?

            Det spö som K1M har är ett haspel. Om du kikar lite noga ser du toppen på rullen i en av bilderna =)

            SG kvalite är det inget fel på. Haft flera spön från MPP upp till deras Custom/CCS-serier. Så det är säkerligen ingen "sämre kvalitet" än St Croix, Shimano, Abu, Daiwa eller vilket märke man nu vill jämföra det med.
            I de spöna jag haft senast är det Toray-klingor och jämför jag med Daiwa eller Westin så det hugget som stucket gällande kvalitet, sen är det nog upp till ens egen egenheter som bestämmer

            Men vissa gillar Volvo och andra kan inte köra annat än VW... men så kommer det alltid att vara.

            Kommentera


            • #16
              Det har du ju helt rätt i Mijni ! Vilken Sherlock du är! Tittade inte så noga.... Jo nog är det små saker som avgör vilket /vilka spön man använder. Jag använder W3 spön när jag använder haspel t.ex.

              Vi ska nog inte börja diskutera bilköp

              Kom med förslag på spön bara

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
                Det har du ju helt rätt i Mijni ! Vilken Sherlock du är! Tittade inte så noga.... Jo nog är det små saker som avgör vilket /vilka spön man använder. Jag använder W3 spön när jag använder haspel t.ex.

                Vi ska nog inte börja diskutera bilköp

                Kom med förslag på spön bara
                Ska du ersätta W3an så hade jag tittat på XLNT3.
                Ska du upp på de dyrare spöna hade jag tittat på Customer Predator eller CCS Browser serierna.
                Personligen tycker jag att de rullfäste man har med dubbla fästen är bland de bästa som finns (Jösses va skit jag kommer få för det då...)

                Kommentera


                • #18
                  Shimanos beastmaster MH borde göra jobbet även om dom är -50 gr i dom senaste serierna, spöet är ju fortfarande ryggradslöst så om det är klassat 10 gr för mycket borde inte ha så stor betydelse som andra spö med mer ryggrad.

                  Kommentera


                  • #19
                    Nej, W3:orna är haspel o de tänker jag 7nte sälja. De är kvar då man får oväntat besök i båten. Kan vara sambon el nån kompis som hellre fiskar med haspel.
                    Mitt 3e spö just nu är ett shimano piké 8.2 ? Med kastvikt upp till 60. Grymt skönt spö men känns lite långt. Så det är isf det jag funderar på att byta ut....

                    Kommentera


                    • #20
                      https://skvalp.se/20190124/bft-lizzard-x/

                      7’3”:an verkar ganska kapabel.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 934 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 957 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 391 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 084 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X