Fast i prylträsket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fast i prylträsket?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    Ber om ursäkt till er som kämpar mot prylberoendet, men blev bara tvungen att komma med en nyupptäkt pryl-som-jag-inte-visste-att-jag-behövde:
    Köpte två st knot pullers för ett tag sen och de gör att det blir hur enkelt som helst att knyta sjyssta knutar på FC-tafsar utan att slinta med tänger eller spikar eller vad man nu haft i närheten tidigare! (Dock bara testat 0.91 som grövst, men känns nästan som att jobba med 0.30 när man drar åt : ) )

    Notera även Darts sax på bilden som har fått ytterligare ett användningsområde, den platta biten mellan splitringsnäbben och saxdelen funkar utmärkt för att greppa linänden när man börjar tighta till knuten innan man drar åt på riktigt.
    Click image for larger version

Name:	knutdragare.png
Views:	401
Size:	809,7 KB
ID:	2574145

    Kommentera


    • #72
      I sann FS-anda har tråden gjort en 180-gradare. Låt oss döpa om tråden till Ännu fler prylar gör mig lycklig.

      Kommentera


      • #73
        Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
        I sann FS-anda har tråden gjort en 180-gradare. Låt oss döpa om tråden till Ännu fler prylar gör mig lycklig.
        Nej ingen 180-gradare, jag uppfattar TS inledande inlägg mer som en fråga (se rubrik) och ett konstaterande att han (fortfarande) vill köpa prylar snarare än ett ställningstagande emot alla "prylar".

        Finns som tråden visar olika sätt att se på det. Uppenbarligen finns fler som har uttalade känslor kring, synpunkter på de som konsumerar än de som inte gör det.

        Konsumtion är ju inte bara eller ens primärt fiskerelaterat... Hur bor du? Har du en bil eller två? Hur semestrar du? Hur tar du dig till jobbet och hur långt bort från jobbet har du valt att bo? Sånt kan vara minst lika viktigt att reflektera kring som eventuell vånda om du "behöver" ytterligare ett spö...

        Förra veckan fick jag hem två spön för "utvärdering" och i morgon cyklar jag till jobbet... så visst lockar prylar ännu något.
        Senast ändrad av anteman; 2021-03-22, 22:21.

        Kommentera


        • #74
          Så länge man inte mår dåligt över sin konsumtion så tycker jag inte man ska oroa sig över den saken.
          En hobby kan gott få kosta om man har dom ekonomiska förutsättningarna och man känner att man lägger pengarna rätt

          Jag har noll förståelse för konsumtion av en massa annat onödigt krafs som tex den senaste superplatta tvn med teknisk mumbojumbo nanoteknik.
          Men ett nytt spököp är väldigt lätt att rättfärdiga trotts en uppsättning fiskeprylar i överflöd.

          ​​​​​​​

          Kommentera


          • #75
            Reekie har en poäng, min platt-tv (plastma!) köpt 2014 för 5555kr på rea funkar än! Likaså Renaulten från 2007, rost- men icke felfri...

            Kommentera


            • #76
              Ja prylarna är ju viktigt haha.
              Jag själv köper på tok för mycket nytt state of the art prylar i allt jag gör.
              Alltså eftersom att jag har lärt mig en hel del olika saker under åren så gör jag det mesta själv hemma osv och då måste man ha en arsenal av dom bästa verktygen som finns.
              Detta är enligt devisen bra verktyg gör halva jobbet och det är nog en underdrift i vissa fall.
              Hade ett uppehåll i fisket på 25 år ungefär och när jag nu började igen blev det massor av nytt så som en Kajak för 10 000:- och den har man väl inte använt speciellt mycket (typ en testrunda under 2år).

              Kommentera


              • #77
                Precis som Henke203 så har jag "funnit" fisket igen efter att i princip inte alls fiskat i vuxen ålder så just nu köper jag en del prylar för att bygga upp en vettig bas med grejer.

                Men, för att skriva något om prylar överlag. Jag funkar som så att när jag är intresserad av något så nördar jag lätt ner mig i det och läser så mycket som möjligt och tittar på/köper en massa prylar och försöker givetvis också utöva min hobby så mycket som möjligt. Och, för mig är det helt givet att lägga mycket tid och pengar på mina hobbies. De allra flesta övriga områden lägger jag så lite tid och pengar på som möjligt. Vi lever bara en gång, så det är väl dumt att inte unna sig saker som ger en tillfredsställelse?

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                107 svar
                23 932 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Utter
                av Utter
                 
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 295 svar
                261 862 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                852 svar
                138 353 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg El_Kebabo  
                Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                1 030 svar
                192 669 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                7 svar
                2 069 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg billion
                av billion
                 
                Arbetar...
                X