Fast i prylträsket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fast i prylträsket?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Jag skaffade Gunkis accessory box till småplocket och jag undrade varför jag inte skaffat något liknande tidigare. Fantastiskt bra att förvara beteslås, krokar, ringar, lekande mm i. Rekommenderas av mig iaf.

    Kommentera


    • #62
      Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

      Tycker ju darts sax är outstanding. Även savage gears får bra betyg i min bok.
      Haft båda ett par år nu och har dom med vid både sött och salt fiske. Märker ingen skillnad nu mot när dom var nya. Och splitringöppnaren funkar från hyffsat små ringar till de jag har vid havsfiske.
      Detta låter ju riktigt bra! har provat några "vanliga" saxar men har känts som jag lika gärna kunnat prova böja linan fram och tillbaks till den gick av..

      Kommentera


      • #63
        Ursprungligen postat av SjonsBaever Visa inlägg

        Detta låter ju riktigt bra! har provat några "vanliga" saxar men har känts som jag lika gärna kunnat prova böja linan fram och tillbaks till den gick av..
        Ska det funka till flätlina på ett bra sätt krävs att saxen e tandad.
        De jag har har jag dessutom köpt hiskeligt billigt.
        Men skulle mer än gärna ge 89kr eller va de nu e darts sax kostar.
        Savage gear saxen tror jag kosta 39kr eller nått sånt när jag köpte den. Va förvisso nått erbjudande när man handla för mer än en viss summa på olssons eller dogger. Men smidig e den iaf. Kommer med ett hölster man kan fästa i bältet eller liknande.

        Kommentera


        • #64
          Även jag har saxen från savage gear och tycker den är suverän!
          Har för mig att jag gav 40-50:- nånting, med hölster perfekt att fästa i bältet

          Kommentera


          • #65
            Den här tråden började så bra, men i klassisk FS-tradition så spårade den ur och blev en fler prylar-tråd i stället. Synd... Ja ja, vi få saliga prylbantare som finns fortsätter väl på vår egen kant.

            Kommentera


            • #66
              Ja ett väldigt kontroversiellt ämne som jag inte ens skulle ta i med bästa tång!
              Inte ens en tång från Texas Tackle som endast kostar.... :-)

              Skämt åsido, denna fråga är inte ny för FS... och vad som är rätt och fel är inte lätt att landa i. Vi lever i ett konsumtionssamhälle, så det som kan vara bra rent ekonomiskt på individnivå kan får konsekvenser på samhällsnivå,. Tex ökad arbetslöshet och den utslagning som följer som vi nu ser med Corona...
              Kanske bra för miljön men kostnaden idag på individnivå kan bli hög och tvärtom på längre sikt för miljön... det välfärdssamhälle som flera tänker sig kan nog inte leva utan konsumtion.

              Kommentera


              • #67
                Sista ot Cuda braid & mono scissor överlägsen allt som finns på marknaden, kostar 60 kr och finns på Amazon och Ebay.

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

                  Ska det funka till flätlina på ett bra sätt krävs att saxen e tandad.
                  De jag har har jag dessutom köpt hiskeligt billigt.
                  Men skulle mer än gärna ge 89kr eller va de nu e darts sax kostar.
                  Savage gear saxen tror jag kosta 39kr eller nått sånt när jag köpte den. Va förvisso nått erbjudande när man handla för mer än en viss summa på olssons eller dogger. Men smidig e den iaf. Kommer med ett hölster man kan fästa i bältet eller liknande.
                  Tack för tipset om Darts sax (Savage Gears med hölster var slut så valet blev enkelt!) Köpte en och den är verkligen kanon, klipper flätlinor som om de vore gjorda av smör, har aldrig varit med om nått liknande!
                  Ett extra plus som jag precis märkte är att splitringsnäbben även funkar perfekt att lossa splithagel från gamla flötmetestackel så denna verkar kunna bli en riktig klockren fiskekompis : )

                  Kommentera


                  • #69
                    Ursprungligen postat av SjonsBaever Visa inlägg
                    Finns det föresten något bra och kompakt verktyg för att klippa flätlina som fungerar på riktigt och över tid?
                    Nagelklippare funkar bra för att klippa nära knutar och den går att fälla ihop så den blir helt platt och kompakt.
                    Click image for larger version  Name:	lyko-nagelklippare-stor-1189-111-0002_1.jpg?ref=388173&w=1200&h=1037&quality=75.jpg Views:	0 Size:	98,1 KB ID:	2572860

                    Kommentera


                    • #70
                      Ursprungligen postat av .art Visa inlägg

                      Nagelklippare funkar bra för att klippa nära knutar och den går att fälla ihop så den blir helt platt och kompakt.
                      [BILD]
                      Kört mycket med såna tidigare, funkar bra ett tag men tycker de blir slöa väldigt snabbt när man kör med flätlina, men stort plus för att de är så kompakta! som sagt köpte jag darts sax och är supernöjd! Den har tandad egg vilket jag tror är nyckeln till att den funkar bra, precis som esox88 skrev i ett tidigare inlägg!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 866 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 360 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 070 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X