Daiwa 20 Alphas AIR TW multirull för havsöring..? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa 20 Alphas AIR TW multirull för havsöring..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Ahkka Visa inlägg
    Hej Blinker! Tack även för detta tips! Ser intressant ut även om den ramlar lite utanför min budget.. . Men är inte den väldigt lik min Mörrum 1600 mag..? Eller kastar bättre (längre)..?
    Hade en gång i tiden den blåa Mörrumen,snyg rulle men för mycket plast komponenter i den som att den var ”made in China” kastade fint men den åkte ett par gånger till Svängsta och tillbaka.

    Denna Millionaire är mera lik de tidiga ( första ) Mörrum rullarna på tal om kvalitet, materialval,så finns mycket nostalgi i den lilla rullen när man håller i den eller bara tittar på den.
    Till sist tror jag att runda rullar (oavsett märke) trivs bättre i kombination med längre spö 8,9 eller 10 fot kontra lågprofilare men det är bara min lilla upplevelse

    Kommentera


    • #12
      Den Mörrumrulle jag har är en av de äldre varianterna, helt i aluminium, sx1600c mag. Hade gärna huttat en lättare spole till denna, då tror jag inte det funnits någon anledning att prova modern lågprofil. Men spolar verkar inte längre gå att få tag pp.

      Kommentera


      • #13
        +1 på millionaire. Skönaste rullen jag äger. Jag använder min till abborre, typ 7-30gr beten, men tror den fungerat ypperligt och känts välbalanserad för HÖ.
        http://mortasfiske.blogspot.com

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
        107 svar
        23 932 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Utter
        av Utter
         
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 295 svar
        261 890 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
        852 svar
        138 385 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg El_Kebabo  
        Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
        1 030 svar
        192 670 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
        7 svar
        2 083 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg billion
        av billion
         
        Arbetar...
        X