Liten spinnare som spinner vid låga hastigheter och är tung - tips önskas - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten spinnare som spinner vid låga hastigheter och är tung - tips önskas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Liten spinnare som spinner vid låga hastigheter och är tung - tips önskas

    Hej!

    Jag söker en spinnare som är väldigt liten (max 4cm i längd) fast ändå är ganska tung så att man kan få bra kastlängd. Skeden skall kunna spinna igång väldigt lätt trots att man vevar in den i låg hastighet.

    Finns det någon sådan spinnare?

  • #2
    Abu droppen kanske?

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Veronni Visa inlägg
      Hej!

      Jag söker en spinnare som är väldigt liten (max 4cm i längd) fast ändå är ganska tung så att man kan få bra kastlängd. Skeden skall kunna spinna igång väldigt lätt trots att man vevar in den i låg hastighet.

      Finns det någon sådan spinnare?
      Kanske inte riktigt vad du är ute efter, men jag blev pålurad en Asp spinner i somras som jag tycker har varit väldigt effektiv för abborren!

      https://www.youtube.com/watch?v=TlXpAMKVBM4

      Det är ju inte någon "riktig" spinnare som vi i sverige är vana vid, men den spinner väldigt lätt, till och med när den sjunker. jag har provat 14g varianten och den är väldigt liten och kompakt, så den kastar jättebra. den är strax över 3cm lång om man inte räknar skeden bakom.

      "Nackdelen" om man nu ska kalla det så är att den sjunker som en sten då den är så liten och tung, så det är svårt om det är för grunt där man fiskar.

      Edit: läste din fråga lite noggrannare och inser att det där med långsam inspinning var en viktig del för dig, det blir tyvärr lite svårt med denna "spinnaren" då den sjunker så fort.
      Senast ändrad av SjonsBaever; 2021-03-29, 22:16. Anledning: var lite för snabb och missade målet..

      Kommentera


      • #4
        Savage gear rotex. Kanske inte tung. Men kastar kanon och spinner galet lätt. Börjar spinna i droppet.

        Kommentera


        • #5
          Liten mörrum :-) spinner vid väldigt sakta hemtag :-)
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #6
            Kanske pröva en tail-spinner? De kastar riktigt bra och spinner bra flera av dem. Dessutom spinner de när de sjunker så du kan jigga hem den på olika djup.

            Spinnare/tail-spinners med en sked av Colorado-typ brukar spinna igång vid lägre fart och har mer motstånd i vattnet än en långsmal sked av willow-typ varför de förra ofta fiskar grundare i samma vikt som en spinnare med willowsked.

            På vissa tail-spinners kan du byta sked, en större men formmässigt likadan sked ger grundare gång å tvärtom. Typ.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Veronni Visa inlägg
              Hej!

              Jag söker en spinnare som är väldigt liten (max 4cm i längd) fast ändå är ganska tung så att man kan få bra kastlängd. Skeden skall kunna spinna igång väldigt lätt trots att man vevar in den i låg hastighet.

              Finns det någon sådan spinnare?
              -------------------------------------------------------------------

              Mepps Aglia kan vara ditt önskade svar...https://happyangler.se/produkt/mepps...ABEgI9MPD_BwE/

              Alternativt kan du fiska med den legendariska Mörrumsspinnaren som du kan både kasta långt och fiska långsamt med..https://www.facebook.com/AbuGarciaNo...8437440560271/ ...

              Old Firehand
              Leif Engström
              Senast ändrad av Old Firehand; 2021-03-30, 17:54.

              Kommentera


              • #8
                Jag rekommenderar även jag en tailspinner. Korta, kompakta och spinner vid lägsta hastighet, även när den sjunker. Savage Gear har fina modeller.

                Här hittade jag en länk till den: https://sportfiskeboden.com/collecti...-tail-spin-16g
                Senast ändrad av Benjamin S; 2021-03-30, 12:00.

                Kommentera


                • #9
                  Savagear caviar spinner 2 är aningen större än 4cm..

                  Kommentera


                  • #10
                    Illex deracoup bättre finns ej, finns kopior från china för 20kr st

                    https://m.aliexpress.com/i/4000252574170.html

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 932 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 874 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 372 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 670 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 073 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X