Havsöringsspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsspö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Sorry, Victis 1022ML, 10'2" -32g ABU. Du blir inte ruinerad. Pröva å berätta!
    Abu. Hmmm, dåliga erfarenheter av Abu annat än deras Ambassadeurer. Dessutom har även deras ambassadeurer blitt sämre kvalitet. Spöna har jag bara dåluga erfarenheter av. Men ska kolla upp det. Tack för tipset!

    Kommentera


    • #12
      Man ska inte döma hunden efter håret, nu har du erfarenheter men jag fär ibland känslan att ABU spön döms typ som "Guilty until proven innocent" utan att man prövat på länge eller alls. Mitt Svartzonker 7'5" spinnspö är ett vettigt allroundspö för borre. Abu förefaller inte heller knussla vid reklamationer, där verkar andra ha en del att lära...

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Man ska inte döma hunden efter håret, nu har du erfarenheter men jag fär ibland känslan att ABU spön döms typ som "Guilty until proven innocent" utan att man prövat på länge eller alls. Mitt Svartzonker 7'5" spinnspö är ett vettigt allroundspö för borre. Abu förefaller inte heller knussla vid reklamationer, där verkar andra ha en del att lära...
        Ja, jag har dålig erfarenhet av deras spön, men har ju inte använt något abu spö på flera år. Kvaliten kanske blitt bättre. Kändes som dom lät ner å mer prylar tillverkas i Asien med dalande kvalitet. Titta på Hi-lo å jämför en från 60-70 talet med en ny! Men ska kolla Victis

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Har nog inte hänt så mycket mer https://www.fiskesnack.com/forum/fis...havs%C3%B6ring

          och Luvias verkar inte finnas med trigger i 9'6"-10'6" Så pröva ett Victus eller fråga Westins om de släpper en W8 klinga 10' 10-30, 10-40g ska vara vassa säger de som har dem och låt t ex True Custom Rods bygga ett spinnspö... Westins verkar ju inte tänka på havsöringsspinnfiskare...
          Victis hittade jag bara i haspelmodeller

          Kommentera


          • #15
            https://www.skittfiske.se/fenwick/18...SABEgLspfD_BwE

            Det här kör jag själv och är supernöjd med. Tyvärr är ju inte utbudet av spinnspö efter havsöring så stort.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av ArcticDreamer Visa inlägg

              Victis hittade jag bara i haspelmodeller
              Nä googla modellbeteckning, se inlägg #10 och klicka dig runt lite... Annars, om du kan tänka dig 4-delat så kanske Beachcasts tips är djupare i aktionen? vad säger du BC parabolisk, 3/4 eller halvaktion? Fenwick har det talats positivt om vad gäller HÖ här på FS under åren och +600-700kr kanske det kan vara värt om du ej litar på ABU?

              Kommentera


              • #17
                Kanske Söders kan vara något?
                50% idag på deras Fredags deal https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...8-40g-2pc.html

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                  Nä googla modellbeteckning, se inlägg #10 och klicka dig runt lite... Annars, om du kan tänka dig 4-delat så kanske Beachcasts tips är djupare i aktionen? vad säger du BC parabolisk, 3/4 eller halvaktion? Fenwick har det talats positivt om vad gäller HÖ här på FS under åren och +600-700kr kanske det kan vara värt om du ej litar på ABU?
                  Jag har väll inget emot 4 delat per automatik. Men var enda 2 delade spö jag haft (utom ett som delas i handtaget) har delat sig i holken. Jag har inte lust att köpa ett spö som riskerar att dela sig på 3 ggr fler ställen!
                  Senast ändrad av ArcticDreamer; 2021-04-30, 14:08.

                  Kommentera


                  • #19
                    Aldrig haft problem med att delarna på mitt Fenwick skruvar sig och kört med det i över 5 år nu.
                    Aktionen är väldigt parabolisk vilket jag gillar när en havsöring kliver på, speciellt då jag kör med flätlina.
                    Med nylon kan man nog även testa mer snabba spön men är väl av gamla skolan och gillar spön med en långsammare och djupare aktion.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
                      Aldrig haft problem med att delarna på mitt Fenwick skruvar sig och kört med det i över 5 år nu.
                      Aktionen är väldigt parabolisk vilket jag gillar när en havsöring kliver på, speciellt då jag kör med flätlina.
                      Med nylon kan man nog även testa mer snabba spön men är väl av gamla skolan och gillar spön med en långsammare och djupare aktion.
                      Jo samma hät. Gillar åxå långsam. Är det Fenwick som är 4 delat? Jo jag har haft problem med vridningar på de fkesta spön. Inye jättemycket när man kör öring med 20gr drag, mest när man fiskat tyngre. Typ gädda, men sist jag fiskade öring några dagar sen så vred sig spöt 1gång eller 2. Jag har inte lust att köpa ett 4 delat om de olika delarna har en tendens att vrida sig. Men det kanske dom inte gör!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 596 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 382 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 529 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 288 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X