Vilka drag är ett absolut måste för Regnbåge! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka drag är ett absolut måste för Regnbåge!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• husbehov
    replied
    Knosas dynamiten eller knosas nitro är dom enda man behöver till P&T fisket.
    Men är dom kinkig så en kastdobb och en fluga.

Lämna en kommentar:

• Okoun
    replied
    Det spöt funkar bra.

OGP Bulldog och små genomlöpare som D360 put and take är bra beten om du letar specifika beten för regnbåge.

Lämna en kommentar:

• Motvind
    replied
    Det du har funkar bra till de beten som man brukar använda. Små spinnare i storlek 5-12 är populära. Skeddrag Toby 7-10 gr, lillöringen, jazz och andra mindre skeddrag. Även spöket används flitigt.

Nu när det är varmt i vattnet brukar fisken gå djupare och då kan bottenmete vara bra. Jag använder tyngder på 15-30 gram. Ett tips är att använda en rigg för dropshot, då kan du också lätt justera hur nära botten du vill betet. Jag använder powerbait som man kan knåda själv, räka och mask. Du kan även använda vanliga jiggar för dropshot.

Passa på att köpa bombarda i 15 gr. Finns i flyt, sväv och sjunk. Vill du få ner kostnaden lite så välj flyt och i andra hand sjunk. Den flytande funkar lika bra med fluga som vanligt mete.

Ska du köpa ett spö till så skulle jag välja ett haspelspö 8 eller 9”, som klarar vikter upp till ca 27 gr. Är bra vid mete och fiske med bombarda.

Lämna en kommentar:

• Vilka drag är ett absolut måste för Regnbåge!

Morn Morn,
    Imorgon bär det av till Sälen, för lite fiske, golf, vandring etc etc.. Jag kommer så klart fiska för det mesta och tänkte testa på Regnbåge fisket än en gång.

Så jag undrar, finns det några drag man absolut måste ha i beteslådan för P&T Regnbågsfiske ?
    Samt undrar jag om mitt Muse Black 3-15gr med en Daiwa Tatula sv TW 103 SH fixar just detta fiske eller behöver jag ett spö av lite större kaliber? Vill gärna ha ett spinnspö då såklart.

Ha nu en varm o go Lördag!

Vänlig hälsning

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Numse, 2011-08-13, 08:45
14 svar
1 606 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Gädd-jos