Vilka drag är ett absolut måste för Regnbåge! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka drag är ett absolut måste för Regnbåge!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • TorrJiggen
    replied
    Tjenare allesemmans. Hemma nu och det resultera i ett gäng fina Regnbågar. Det som var hetast var en spinnare "Droppen" 12ge Orange med silversked. Det gilla dem de lite svalare kvällarna.


    Tusentals tack för alla svar, ni är grymma.
    Senast ändrad av TorrJiggen; 2021-07-26, 00:38.

    Lämna en kommentar:


  • gabbu
    replied
    Lill-tobyn har funkat bra för mig. Vet att många pratat gott om tasmanian devil.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ditt spö borde funka utmärkt till de beten som tipsas om men ett kompletterande haspelspö 7-8' är inte fel till lätta wobbler eller en bombarda/mete om det senare lockar mer.

    Lämna en kommentar:


  • stefan1
    replied
    Den här har blivit en favorit Truttan 5cm Zink - Skeddrag - Dittdrag.se

    Lämna en kommentar:


  • esox88
    replied
    Savage gear rotex är ju en spinnare som funkat väldigt bra för mig när det gäller både borre och regnbåge. Börjar spinna redan i droppet.
    Bra pris på dom med

    Lämna en kommentar:


  • Hepper2
    replied
    Abu lillöring i koppar funkade bra förr. https://www.upplevstore.se/fiskedrag...oringen-8646-h
    D360PT har jag hört ska vara grym. https://www.westin-fishing.com/se/products/d360-pt
    Senast ändrad av Hepper2; 2021-07-20, 11:29.

    Lämna en kommentar:


  • Motvind
    replied
    Ursprungligen postat av TorrJiggen Visa inlägg
    Ni här på fs är ju helt otroliga, wow vilken respons man får och hjälp. Nu fanns det ju inte så många P&T sjöar mest Öring & Röding sjöar. Men ska hyra båt i en sjö som heter "Versjön" dragits fina gäddor där. Samt finns det Regnbåge, Öring, Röding, Sik? och såklart Abborre. Fiskar hellre abborre än Regnbåge såhär års. Kanske dags att införskaffa sig ett till spö...

    Tusen tack ni alla som tagit er tid att svara.

    Må väl!
    När jag fiskat öring, harr och röding i sjöar så har jag använt samma grejer som till regnbåge. Största skillnaden är att jag använder mer naturliga färger. Svart, guld och koppar framförallt. Myrans Panther 7 eller 10 gr i svart med inslag av guld har funkat bäst för vårat gäng. Helsvarta drag ska inte underskattas!

    Lämna en kommentar:


  • TorrJiggen
    replied
    Ni här på fs är ju helt otroliga, wow vilken respons man får och hjälp. Nu fanns det ju inte så många P&T sjöar mest Öring & Röding sjöar. Men ska hyra båt i en sjö som heter "Versjön" dragits fina gäddor där. Samt finns det Regnbåge, Öring, Röding, Sik? och såklart Abborre. Fiskar hellre abborre än Regnbåge såhär års. Kanske dags att införskaffa sig ett till spö...

    Tusen tack ni alla som tagit er tid att svara.

    Må väl!

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Jag slår också ett slag för Jazz. Ett mycket bra bete för regnbågen då betet inte är så hastighetskänsligt. Det innebär att betet går bra i vattnet och inte snurrar lätt vid alla farter. Har du tillgång till Baitboxbomben är dessa också bra beten, riktiga kastkanoner som inte heller är hastighetskänsliga. Jag måste också slå ett slag för en Abu sked i koppar/röd färg som väger 9 g och brukar ligga i 19 kronors lådan på XXL. Den har verkligen varit bra.

    Lämna en kommentar:


  • TorrJiggen
    replied
    Tackar ödmjukast för alla bra svar. Blir definitivt att testa Bombarda. Var samt inne i lokala fiskebutiken och bad om ett riktigt hett bete, Fick med ett 12g Orange/svartprickigt mindre skeddrag. Samt en väldigt liten Rapala som var Rosa, men var nog för jag fråga ifall en av deras Rapala Ripstop var något att ha till just detta fiske. Sedan en Droppen spinnare 12g Orange med Silvrig sked.

    Blir inte bara Regnbåge, blir en del Abborre/Gädda med. Om vi hittar någon hyfsad sjö.

    Vänlig hälsning,
    Senast ändrad av TorrJiggen; 2021-07-18, 06:06.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
107 svar
23 932 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Utter
av Utter
 
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 295 svar
261 862 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
852 svar
138 353 visningar
0 gillar
Senaste inlägg El_Kebabo  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 030 svar
192 669 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 069 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Arbetar...
X