funderar på nya borregrejjer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

funderar på nya borregrejjer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

    Kan intyga att F4-68LV är ett magiskt spö. Perfekt för cranks och även att jerka exempelvis Vision oneten som Yuki Ito beskriver på hemsidan
    När det kommer till att beställa odelade spön från Japan blir riskmomentet när det kommer till Sverige och den pakethantering som råder. Räkna dessutom med 25 % moms. Moms kan du kanske slippa om det hamnar under 1600 riksdaler.
    Med det sammantaget skulle jag prata med Tom på Stockholms fiske och boka ett inför nästa beställning. Parade ihop mitt levande med en zillion 1016 sv Tws och det funkar ypperligt.
    blir det tvådelade av praktiska skäl ifall jag beställer , med priset och frakten plus tull moms räknar jag med Max 2100-2200 ca så då ligger dom svenska 1300 över det ändå så det är inte nåt alternativ det är för stor skillnad som jag hellre lägger på annat .
    japaner generellt skickar bra packat och jag handlar en del motordelar direkt därifrån så frakten oroar inte

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

      blir det tvådelade av praktiska skäl ifall jag beställer , med priset och frakten plus tull moms räknar jag med Max 2100-2200 ca så då ligger dom svenska 1300 över det ändå så det är inte nåt alternativ det är för stor skillnad som jag hellre lägger på annat .
      japaner generellt skickar bra packat och jag handlar en del motordelar direkt därifrån så frakten oroar inte
      Syftade på odelat när jag tänkte på pakethantering. Delbart blir inte något problem. Har beställt en del rullar från Japan och instämmer med att de packar bra.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

        blir det tvådelade av praktiska skäl ifall jag beställer , med priset och frakten plus tull moms räknar jag med Max 2100-2200 ca så då ligger dom svenska 1300 över det ändå så det är inte nåt alternativ det är för stor skillnad som jag hellre lägger på annat .
        japaner generellt skickar bra packat och jag handlar en del motordelar direkt därifrån så frakten oroar inte
        Jag har alltid fått mina 2-delade spön fantastiskt packade från Japan. Mitt Major Craft Benkei tog 10 min att packa upp. 3 lager bubbelplast satt runt det. Själva spöet fraktades i en stenhård papperstub med säkert 2 cm tjocka väggar. Jag behöll tuben då jag känner att jag skulle våga flyga med den. Oerhört bra packat faktiskt.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

          Kan intyga att F4-68LV är ett magiskt spö. Perfekt för cranks och även att jerka exempelvis Vision oneten som Yuki Ito beskriver på hemsidan
          När det kommer till att beställa odelade spön från Japan blir riskmomentet när det kommer till Sverige och den pakethantering som råder. Räkna dessutom med 25 % moms. Moms kan du kanske slippa om det hamnar under 1600 riksdaler.
          Med det sammantaget skulle jag prata med Tom på Stockholms fiske och boka ett inför nästa beställning. Parade ihop mitt levande med en zillion 1016 sv Tws och det funkar ypperligt.
          Fick hem ett Levante f472lv idag 2150 med frakt/tull/moms/dhl:s avgifter blev det totalt ,priset hos svenska handlare är 3490 så det blir ju en del kronors över till annat om man tar hem själv även om man ska stötta sina lokala handlare om det går

          Kommentera


          • #15
            Jag har i år kört ett Shimano Zodias 1610 -M2 7-21g med en Curado 71 MGL. En combo jag verkligen kan rekommendera.
            väldigt lätt, skönt handtag och styvt nog att passa till jiggfiske med 15g+ jiggskalle.
            Borde finnas i butik så du iaf kan testa och vifta med det.

            Kommentera


            • #16
              Om du kollar under köp/sälj så säljer jag ett i princip helt nytt odelat Major croft benkei 6,5" 1-7g :-)
              Ett superspö som bara står numera :-)
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • #17
                Jag kan rekommendera Major Craft Benkei som Classe säljer. Jag har ett själv!

                Kommentera


                • #18
                  Jag har har tänkt en del på den här frågan på sistone både på sjön och hemma i soffan och när jag såg att Dogger hade AGS 3-15g för 1499 under veckan så fick det helt enkelt bli en beställning! Tror det kommer bli bli bra då jag har börjat köra med cranks mer och mer, och 7-32 är så gött att jigga med så det kan jag ju faktiskt fortsätta med!

                  Jag klurade också länge och väl på vilken rulle jag skulle matcha den med, och efter Benjamin S beskrivningar av Alphas ct sv i denna tråden och av sv tw här https://www.fiskesnack.com/forum/fis...81#post2588481 så blev det en beställning av alphas sv tw (mest på grund av det billigare priset jämfört med ct sv.. kanske snålheten bedrar visheten?)

                  Oavsett så väntar jag med spänning på att leveranserna ska dimpa ner!

                  Tack för tipsen!



                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av SjonsBaever Visa inlägg
                    Jag har har tänkt en del på den här frågan på sistone både på sjön och hemma i soffan och när jag såg att Dogger hade AGS 3-15g för 1499 under veckan så fick det helt enkelt bli en beställning! Tror det kommer bli bli bra då jag har börjat köra med cranks mer och mer, och 7-32 är så gött att jigga med så det kan jag ju faktiskt fortsätta med!

                    Jag klurade också länge och väl på vilken rulle jag skulle matcha den med, och efter Benjamin S beskrivningar av Alphas ct sv i denna tråden och av sv tw här https://www.fiskesnack.com/forum/fis...81#post2588481 så blev det en beställning av alphas sv tw (mest på grund av det billigare priset jämfört med ct sv.. kanske snålheten bedrar visheten?)

                    Oavsett så väntar jag med spänning på att leveranserna ska dimpa ner!

                    Tack för tipsen!


                    Jag tror du blir nöjd med alphas sv tw, jag har följt tråden och flera tidigare trådar där Benjamin S talat gott om rullen, sen dök jag på några Youtube klipp med Hobie-Wan Kenobi som pratade om finess spolar från Roro, har ej köpt nån sån finess spole men köpte rullen och jag är mkt nöjd, till borre fisket kör jag endast daiwa och gillar stabiliteten i dom, kommer nog bli fler men av den lite dyrare Alphas rullarna till finess, efter jag köpte min alphas förstod jag grejen, har en prorex pe sv tw och en tatula 103 sv tw och de funkar jätte bra till jigg/vib/lipless crank men tycker de kastar sämre och känns tunga när man kör twitch/jerk, kanske beror mkt på spöet med men där funkade alphas betydligt bättre, även kört lite ned med den och har funkat bra, blivit så att jag flyttat runt rullen på de olika spöna och är ju rätt omständigt.

                    Benjami S. Väntar nyfiket på en recension på inu-rigg i tråden- allt om borre finess elr vad tråden heter, har du hunnit prova den? Mvh

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Hallelujajkpg Visa inlägg

                      Jag tror du blir nöjd med alphas sv tw, jag har följt tråden och flera tidigare trådar där Benjamin S talat gott om rullen, sen dök jag på några Youtube klipp med Hobie-Wan Kenobi som pratade om finess spolar från Roro, har ej köpt nån sån finess spole men köpte rullen och jag är mkt nöjd, till borre fisket kör jag endast daiwa och gillar stabiliteten i dom, kommer nog bli fler men av den lite dyrare Alphas rullarna till finess, efter jag köpte min alphas förstod jag grejen, har en prorex pe sv tw och en tatula 103 sv tw och de funkar jätte bra till jigg/vib/lipless crank men tycker de kastar sämre och känns tunga när man kör twitch/jerk, kanske beror mkt på spöet med men där funkade alphas betydligt bättre, även kört lite ned med den och har funkat bra, blivit så att jag flyttat runt rullen på de olika spöna och är ju rätt omständigt.

                      Benjami S. Väntar nyfiket på en recension på inu-rigg i tråden- allt om borre finess elr vad tråden heter, har du hunnit prova den? Mvh
                      Kul att du blivit nöjd med rullen.

                      Ang. Inu-rig; nej, den har jag inte prövat, men den känns het. Kanske att man ska ställa en allmän fråga om riggen i tråden du nämnde.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 620 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 402 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 583 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 301 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X