Havsöringsrulle, å och kust - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrulle, å och kust

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Bara marginelt :-)
    Kan du utveckla?

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Olalindberg Visa inlägg
      Nu är den över min nämnda budget men jag kanske vinner på tipset. Daiwa millionaire, någon info om den kanske?
      Millionair plattformen är min klara favorit. Den sista som kom ut. CT SV är som sagt inte gjord för tyngre beten. Men baycasting är en sjukt bra rulle till lite tyngre. Kanon från 10-12g och uppåt. Många år sedan den slutade tillverkas men är relativt vanlig begagnad i Japan. Gigas spolen är mycket trevligare än dagens sv spolar.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

        Millionair plattformen är min klara favorit. Den sista som kom ut. CT SV är som sagt inte gjord för tyngre beten. Men baycasting är en sjukt bra rulle till lite tyngre. Kanon från 10-12g och uppåt. Många år sedan den slutade tillverkas men är relativt vanlig begagnad i Japan. Gigas spolen är mycket trevligare än dagens sv spolar.
        Millionaire Bay Casting (Special?) ja! Att jag inte tänkte på den. Den borde vara klockren till havsöringsfisket.

        Länk till TS: https://www.ebay.com/p/2132269503

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

          Millionaire Bay Casting (Special?) ja! Att jag inte tänkte på den. Den borde vara klockren till havsöringsfisket.

          Länk till TS: https://www.ebay.com/p/2132269503
          Den är klockren till det. Min absoluta favorit rulle.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
            Tufft med en rulle som ska hantera både havsöring i en liten å med lätta drag och sen lax.
            Är det vanligt spinnfiske efter lax så rekommenderar jag en Ambassadeur i 6000 str. Är svag för ProRocket till detta fiske. Laddad med 0.40 monolina så är det en perfekt rulle för att kasta spinnare, skeddrag och bombarda efter lax.
            Men för åfisket så känns den ju rätt overkill. Hade mer kikat på någon lämplig lågprofilare till detta fisket. Är själv svag för både Shimano Bantam och Daiwa Zillion.
            Ja, det är ett speciellt fiske. Det är mer att rullen pallar trycket från en lax, kan ju hända att större fisk kliver på och då vill jag att grejorna håller. Bantam eller Zillion säger du. Ska kika på dom, vad säger du om Daiwa morethan? Ligger en sådan ute till försäljning. Är den likvärdig de rullar du nämner?

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

              Millionaire är en suverän rulle till finesse. Det är inte en rulle som är gjord för beten som väger över 15 g. Den klarar det fisket också, men du kommer inte uppleva rullen som ett underverk. Fiskar du däremot finesse, ner till ca 2,5 g kommer Millionaire prestera fenomenalt.

              Jag skulle kolla in Morethan som beachcast tipsar om. Den är solklart den bästa lågprofilaren till havsöring på marknaden. Ingen annan lågprofilare kommer nära.
              Budade på moorethan rullen, får se vart det landar. Den funkar säker till det å fisket efter Lax också efter vad jag läst. "Tuffaste lågprofilaren" står det på några ställen.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Olalindberg Visa inlägg

                Kan du utveckla?
                Din budget är 4 Lax, budet idag är 4100:-
                Så lägger du ett bud på 4200:- är det bara marginell skillnad från 4 Lax :-) då igår frakten oxå :-)
                Annars blir väl killen glad som budat 4100:- för jag släpper snart den :-)
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Olalindberg Visa inlägg

                  Budade på moorethan rullen, får se vart det landar. Den funkar säker till det å fisket efter Lax också efter vad jag läst. "Tuffaste lågprofilaren" står det på några ställen.
                  En grym rulle till havsöring och hade tagit den själv om den inte var vänstervevad.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 305 svar
                  262 959 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg JontaK
                  av JontaK
                   
                  Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                  858 svar
                  139 457 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg gaddivar  
                  Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                  1 031 svar
                  193 761 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                  7 svar
                  2 144 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg billion
                  av billion
                   
                  Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                  79 svar
                  12 331 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Torekrok  
                  Arbetar...
                  X