Erfarenhet av Savage Gear Parabellum CCS 9'2" 5-18 g (eller 7-23g) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenhet av Savage Gear Parabellum CCS 9'2" 5-18 g (eller 7-23g)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Erfarenhet av Savage Gear Parabellum CCS 9'2" 5-18 g (eller 7-23g)

    Hej
    Jag är nyfiken på nedanstående Savage Gear spön.

    Savage Gear Parabellum CCS 9'2" 5-18 g
    Savage Gear Parabellum CCS 9'2" 7-23g

    Om du har erfarenhet av någon av dem skulle jag vilja veta vad du tycker.
    Underklassade?
    Överklassade?
    Något annat värt att veta?


    //UB





  • #2
    Någon som har förslag på bra haspelspön med liknande längd och kastvikt?

    Kommentera


    • #3
      Daiwa Prorex X 9' 5-25 g kanske är relevant? Mycket spö för pengarna. Bra klassat och klingan kastar lite längre än Savage Gears klingor tycker jag.

      Kommentera


      • #4
        Extremt lätt havsöringsspö med en rejäl ryggrad (dittdrag.se)

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
          Daiwa Prorex X 9' 5-25 g kanske är relevant? Mycket spö för pengarna. Bra klassat och klingan kastar lite längre än Savage Gears klingor tycker jag.
          Tack för svaret.
          Jag har funderat på Daiwa. Ska se om jag får ett tillfälle att känna på det snart.

          Kommentera


          • #6
            Tack.

            Kommentera


            • #7
              Har två Parabellum CCS i travel (4-delad), ett 8 fot 7-21g som ännu inte fiskats och det har liiite för kort bakhandtag för min smak. Däremot det andra som är 10’6 fot 7-28g har jag använt på tre hö pass med bombarda och tycker det verkar rättklassat och har en bra aktion för hö, drillat 2 drycken 35-40 cm fiskar och det var inga konstigheter, spöt gav känsla och följsamhet trots liten fisk. 10’6 fotaren har även vettigt bakhandtag som är mer i proportion till spölängd så det inte blir så framtungt. Parabellum är ett säkert kort för pengarna trots att många har negativa åsikter om Savagear, jag har inte haft några problem med deras spön tidigare förutom att de ofta har korta bakhandtag vilket jag är avig mot, andra kan ju Hills det samt att Savagear har ju många längder att välja på om du är kräsen. Sen skulle jag inte tvekat på Bonanza spöt från ditt drag om du söker ett allround spö oavsett betesval samt oavsett land eller båtfiske. Hade köpt det själv om jag inte råkat hitta mina Parabellum på rea då jag ville ha flerdelade för resa.
              Senast ändrad av harlequine; 2021-10-25, 10:56.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
                Har två Parabellum CCS i travel (4-delad), ett 8 fot 7-21g som ännu inte fiskats och det har liiite för kort bakhandtag för min smak. Däremot det andra som är 10’6 fot 7-28g har jag använt på tre hö pass med bombarda och tycker det verkar rättklassat och har en bra aktion för hö, drillat 2 drycken 35-40 cm fiskar och det var inga konstigheter, spöt gav känsla och följsamhet trots liten fisk. 10’6 fotaren har även vettigt bakhandtag som är mer i proportion till spölängd så det inte blir så framtungt. Parabellum är ett säkert kort för pengarna trots att många har negativa åsikter om Savagear, jag har inte haft några problem med deras spön tidigare förutom att de ofta har korta bakhandtag vilket jag är avig mot, andra kan ju Hills det samt att Savagear har ju många längder att välja på om du är kräsen. Sen skulle jag inte tvekat på Bonanza spöt från ditt drag om du söker ett allround spö oavsett betesval samt oavsett land eller båtfiske. Hade köpt det själv om jag inte råkat hitta mina Parabellum på rea då jag ville ha flerdelade för resa.
                Tack.
                Det känns bra och viktigt att veta att det är rätklassat.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 299 svar
                262 617 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg barnmorskan  
                Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                858 svar
                139 401 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg gaddivar  
                Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                1 031 svar
                193 575 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                7 svar
                2 141 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg billion
                av billion
                 
                Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                79 svar
                12 300 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Torekrok  
                Arbetar...
                X