Ska jag köpa något annat än Revo Beast 41? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska jag köpa något annat än Revo Beast 41?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hej, jag var i din situation tidigare. För mig så blev det i slutändan flera kombos men min första var daiwa fuego 200 på ett cast perfection 8' 3-100 gram. Det var grymt att dänga iväg främst hårdbeten och jag är fortfarande väldigt nöjd med rullen, spöt har jag börjat att ändra uppfattning om då jag har andra "finare" spön som är trevligare.
    Efter den combon så köpte jag en revo beast och daiwa prorex xr 8'6" 150gr. Jag var inte jättenöjd med den kombon i början, för spöt kändes såpass annorlunda och så kändes revo beasten riktigt tråkig jämfört med fuegon. Rullen löstes av en tur på garanti till ABU och dom bytte ut det mesta på insidan. Nu så har jag hunnit testa spöt lite mer och tillsammans med beasten så börjar det kännas riktigt trevligt.
    Sen för ett tag sedan så köpte jag ett 13 fishing omen spö 7'4" och har testat båda rullarna på. Spöt är nice men vet inte riktigt vilken rulle som ska få bo där mer långsiktigt, just nu sitter revon på för jag har nyligen köpt en UT-trimmad ambassadeur svartzonker som sitter på prorex-spöt som ska testas för första gången nu till helgen.

    Summa summarum och det jag tror jag vill komma fram till är, spön och rullar är svårt. Att hitta trevliga kombos när man har flera av respektive är ännu svårare. Du lär köpa på dig fler grejer så om du har lagt mesta av krutet på rullen och du tycker om den så köp något inte svindyrt och sen komplettera med ett till spö. Om du börjar med något på 8' eller mer så kanske ett lite kortare 7' är ett bra nästa steg.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
      Du kommer garanterat bli nöjd med en Revo Beast
      Finns ju en anledning till att de flesta lagen i Pike Fight körde den för ett par säsonger sedan.

      Har själv en Revo Beast 40 till gummifisket
      Lagen i Pike Fight är dock sponsrade och kommer fiska med det företagen vill att de ska fiska med. Det är inget man bör gå på om man vill ha en opartisk bild av vad som är en bra rulle.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
      107 svar
      23 932 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Utter
      av Utter
       
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 295 svar
      261 886 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
      852 svar
      138 375 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg El_Kebabo  
      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
      1 030 svar
      192 670 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
      7 svar
      2 077 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg billion
      av billion
       
      Arbetar...
      X