Ska jag köpa något annat än Revo Beast 41? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska jag köpa något annat än Revo Beast 41?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Du kommer garanterat bli nöjd med en Revo Beast
    Finns ju en anledning till att de flesta lagen i Pike Fight körde den för ett par säsonger sedan.

Har själv en Revo Beast 40 till gummifisket
    Lagen i Pike Fight är dock sponsrade och kommer fiska med det företagen vill att de ska fiska med. Det är inget man bör gå på om man vill ha en opartisk bild av vad som är en bra rulle.

Lämna en kommentar:

• _viktor
    replied
    Hej, jag var i din situation tidigare. För mig så blev det i slutändan flera kombos men min första var daiwa fuego 200 på ett cast perfection 8' 3-100 gram. Det var grymt att dänga iväg främst hårdbeten och jag är fortfarande väldigt nöjd med rullen, spöt har jag börjat att ändra uppfattning om då jag har andra "finare" spön som är trevligare.
    Efter den combon så köpte jag en revo beast och daiwa prorex xr 8'6" 150gr. Jag var inte jättenöjd med den kombon i början, för spöt kändes såpass annorlunda och så kändes revo beasten riktigt tråkig jämfört med fuegon. Rullen löstes av en tur på garanti till ABU och dom bytte ut det mesta på insidan. Nu så har jag hunnit testa spöt lite mer och tillsammans med beasten så börjar det kännas riktigt trevligt.
    Sen för ett tag sedan så köpte jag ett 13 fishing omen spö 7'4" och har testat båda rullarna på. Spöt är nice men vet inte riktigt vilken rulle som ska få bo där mer långsiktigt, just nu sitter revon på för jag har nyligen köpt en UT-trimmad ambassadeur svartzonker som sitter på prorex-spöt som ska testas för första gången nu till helgen.

Summa summarum och det jag tror jag vill komma fram till är, spön och rullar är svårt. Att hitta trevliga kombos när man har flera av respektive är ännu svårare. Du lär köpa på dig fler grejer så om du har lagt mesta av krutet på rullen och du tycker om den så köp något inte svindyrt och sen komplettera med ett till spö. Om du börjar med något på 8' eller mer så kanske ett lite kortare 7' är ett bra nästa steg.

Lämna en kommentar:

• Mijni
    replied
    Ursprungligen postat av Jojje2 Visa inlägg
    Tack för alla kommentarer!. Nu har jag köpt en Revo Beast 41
    Vad säger ni om Abu Garcia Beast X Pike 842 XH 40-140g Casting?

Hittar inga recensioner på nätet.

Säkert inga fel på dom spöna.
    Men precis som med rullen, allt handlar om din smak, tycke och plånbok.
    Ta dig till en butik, fråga om du kan få kränga på din rulle så kommer du snabbt känna om det känns bra eller mindre bra.

Du kanske dessutom hittar ett spö du inte trodde du skulle hitta.

Alla här kommer ha olika åsikt, jag själv fiskar med dett 13 Fishing Omen Black och är helt såld på det. Men det är för jag gillar utseendet, bakhandtaget och aktionen. Precis allt jag vill ha.
    Du är säkerligen inte av samma åsikt som jag, så löp, cykla, kör, bussa till närmaste fiskebutik så kommer du hitta din nästa kärlek i spöväg!

Lämna en kommentar:

• Kimmen
    replied
    Du kommer garanterat bli nöjd med en Revo Beast
    Finns ju en anledning till att de flesta lagen i Pike Fight körde den för ett par säsonger sedan.

Har själv en Revo Beast 40 till gummifisket

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Jojje2 Visa inlägg

Jag föredrar Daiwas spön över Abus i det här fallet. Kolla in Daiwa Procyon. Ett mycket lättare spö med kastvikt upp till 120 g.

Lämna en kommentar:

• Jojje2
    replied

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Revo Beast 41 är den mest användare vänliga rullen jag har haft, den har både magnet & centrifugal broms som gör den väldigt stabil & lättkastad.

Men är slitstyrka prio då hade jag valt en större rulle i 300stl, typ Shimano Tranx eller Curado eller om du fördrar Daiwa så är nya Tatula 300 riktigt trevlig.

Lämna en kommentar:

• Mijni
    replied
    Du kan ju köpa precis vad du vill och vad plånboken tillåter.

I kompisgänget så har vi flera Revo Beast och är buuuusnöjda med dom.
    Samtidigt har vi några Daiwa som folk också är suuupernöjda med. Zillion framför allt.

Den enda vi på 5 personer är lite missnöjda med är faktiskt Tatula 300.

Vi har dock inga Shimano att jämföra med.

Oavsett vilken du väljer kommer du säkerligen bli busnöjd, rullarna är så pass bra idag att det mer handlar om vad du tycker om.

Men av Beast och Revo Beast X hade jag alltid tagit Beasten. Så slipper du att eventuellt uppgradera senare.

Lämna en kommentar:

• Cudan
    replied
    Shimano curadon 300 i den lägre utväxlingen på 4:7:1 kommer troligen vara fantastisk för dig. Jag är än så länge rätt impad över den senaste K serien av curados. Rulle är len, kastar bra och håller.

Lämna en kommentar:

• OGRudan
    replied
    Skynda fynda.

//Stefan

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04