Tips på haspelrulle passande ett Daiwa Prorex X 802M 10-40G - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på haspelrulle passande ett Daiwa Prorex X 802M 10-40G

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på haspelrulle passande ett Daiwa Prorex X 802M 10-40G

    Behöver köpa en haspelrulle för max runt 1100kr passade ett Daiwa Prorex X 802M 10-40G, vad har ni för tips?

  • #2
    Nya Shimano Nasci känns helt suverän. Jag skulle välja 2500 storlek. Den är dessutom tung nog att balansera upp ett 8-fot spö bra.

    Kommentera


    • #3
      Nasci är min favvorulle om man ska ta hänsyn till pris också så +1 på den. Visste inte att den kommit i ny version. Är kanske ännu bättre nu då.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av John A Visa inlägg
        Nasci är min favvorulle om man ska ta hänsyn till pris också så +1 på den. Visste inte att den kommit i ny version. Är kanske ännu bättre nu då.
        Det är den. Veven gängar fast direkt i huvuddrevet, vilket är en mycket hållbarare design än den förra man använde till Shimano Nasci för att få handtaget att sitta fast.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

          Det är den. Veven gängar fast direkt i huvuddrevet, vilket är en mycket hållbarare design än den förra man använde till Shimano Nasci för att få handtaget att sitta fast.
          Låter bra. Är det de gråa nasci som har nya designen då? Eller är det även de som är guldiga och svarta?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av John A Visa inlägg

            Låter bra. Är det de gråa nasci som har nya designen då? Eller är det även de som är guldiga och svarta?
            Den gråa är den nya.

            Kommentera


            • #7
              Ja en vev som skruvas in anses finare och kan nog vara lite mer glappfri men ingen jätteskillnad och alla mina äldre rullar vars vev skruvas in från motsatt sida håller ännu...
              Nya Nasci är nog vettig men en ngt "äldre" rulle med samma vevinfästning finns det flera av, bl a Daiwa och säkert nån Shimano och är det en utgående (därmed ej dålig) modell så är det mer sannolikt att hitta en finare till bra BF-pris.

              Kommentera


              • #8
                Kollat lite reviews på nya Nasci och den verkar faktiskt rätt nice! tror nästan det får bli en sån om jag inte hittar någon annan likvärdig eller bättre till samma/lägre pris.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 299 svar
                262 619 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg barnmorskan  
                Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                858 svar
                139 401 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg gaddivar  
                Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                1 031 svar
                193 583 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                7 svar
                2 141 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg billion
                av billion
                 
                Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                79 svar
                12 301 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Torekrok  
                Arbetar...
                X