Talk me out of buying W6 T&C! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Talk me out of buying W6 T&C!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ja Spike Pro har ju lämpliga specifikationer och Poison Adrena sägs ha ovanligt bra känslighet (nästan i klass med det allra bästa från Loomis enl trådar jag läst förr på Tackletour), frågan är om serien är snabb nog enligt dina önskemål Daiwox?

    Här nog samma spö som Herrlin fast 2-del:
    https://www.barsch-alarm.de/news/poi...te-zum-jiggen/

    Förefaller iaf vara ganska toppig i aktionen:
    https://youtu.be/iDAKPi4GnGo

    samt

    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20220123-134131_Chrome.jpg Views:	0 Size:	293,0 KB ID:	2594676
    Senast ändrad av anteman; 2022-01-23, 21:20.

    Kommentera


    • #12
      Jag har både ett Posion Adrena och flera Expride spön. Expride är ett snabbare spö, än PS. Eftersom du gillar Ags, så hade jag valt Expride. Det kommer att komma en uppdaterat version till våren.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Herrlin Visa inlägg

        Mitt Adrena 7'6 är regular fast, men det har en duktig ryggrad . Reg-fast stämmer nog, för den är ganska djup, krävs bara mycket kraft (för ett 5-15g spö) för att få ner det dit. Har kört 15g skalle och 9cm shadteez, och det är typ max vad jag vågar kasta.

        Thanks for the answer!
        What size of jigheads/jigs do you think it handles the best?

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Ja Spike Pro har ju lämpliga specifikationer och Poison Adrena sägs ha ovanligt bra känslighet (nästan i klass med det allra bästa från Loomis enl trådar jag läst förr på Tackletour), frågan är om serien är snabb nog enligt dina önskemål Daiwox?

          Här nog samma spö som Herrlin fast 2-del:
          https://www.barsch-alarm.de/news/poi...te-zum-jiggen/

          Förefaller iaf vara ganska toppig i aktionen:
          https://youtu.be/iDAKPi4GnGo

          samt

          Click image for larger version Name:	Screenshot_20220123-134131_Chrome.jpg Views:	0 Size:	293,0 KB ID:	2594676
          That video was Nice to see. Thank you!
          I Can tell from the video the rod is fast enough for my liking, so im not worried about that anymore.
          I have to try a Poison Adrena. Now the question is if i want the 7,6/5-15 or the 6,7/3-12.

          I now think of buying both eventually. 5-15 with a 2500 size reel with 'normal' thin line and the 4-12 with a 1000/2000 size reel and super thin line.
          Now i just need to see which one i want to try first and if i like Them at all.


          I fished with the W6 5-15 Yesterday for the second time, this time on a Big Lake instead of a river, and when i really loaded the rod i didnt like the action the rod had while casting. Way to 'svampig känsla' and on deeper water i didnt have the best contact with the baits. I ended up using my AGS 5-25 instead after giving the W6 a fair shot.
          Senast ändrad av Daiwox; 2022-01-24, 19:46.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Daiwox Visa inlägg


            Thanks for the answer!
            What size of jigheads/jigs do you think it handles the best?
            5-7g med 7-9cm jigg, kastar 10g jättebra dock, men behöver typ aldrig fiska så tungt i skärgården

            Kommentera


            • #16
              I have ordered the 7,6 / 5-15 gr. Adrena.
              I'm gonna use it mostly on bigger waters, so the extra length in casting distance from a longer rod will come in handy. Especially when casting creaturebaits with lighter heads.
              For now i will pair it with a Daiwa Ballistic Ex LT 2500 that weighs 170 gr.

              Im gonna let you guys know when i have used the rod a couple of weeks!

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Herrlin Visa inlägg

                5-7g med 7-9cm jigg, kastar 10g jättebra dock, men behöver typ aldrig fiska så tungt i skärgården
                Grund skärgård och/eller fiskeplatser med bara 3-5 meters djup?

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                  Grund skärgård och/eller fiskeplatser med bara 3-5 meters djup?
                  Som max fiskat på 5m djup här, men fiskade i mälaren tidigare och där körde jag 10-15g som standard pga djup ner mot 7-10m

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Herrlin Visa inlägg

                    Som max fiskat på 5m djup här, men fiskade i mälaren tidigare och där körde jag 10-15g som standard pga djup ner mot 7-10m
                    Jag kanske behöver ett bättre spö jag med... ;-) Eller bättre syn/känsel... För på blåsiga, djupa Mälaren vill jag gärna ha iaf 20g skalle vid omkring 10 meter. Ibland funderar jag vad som är bäst, lättare och svävande med sämre betesdedektering och känsla för vad som sker eller tvärtom och även om jag varierar så är det ibland oklart... och djupa krokningar vill jag undvika.

                    Till TS - ser fram emot att höra hur PA 276ML funkar för dig!

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                      Jag kanske behöver ett bättre spö jag med... ;-) Eller bättre syn/känsel... För på blåsiga, djupa Mälaren vill jag gärna ha iaf 20g skalle vid omkring 10 meter. Ibland funderar jag vad som är bäst, lättare och svävande med sämre betesdedektering och känsla för vad som sker eller tvärtom och även om jag varierar så är det ibland oklart... och djupa krokningar vill jag undvika.

                      Till TS - ser fram emot att höra hur PA 276ML funkar för dig!
                      Upplevde att jag inte fick fisk med tyngre skallar, inte för att jag fick särskilt mycket i Mälaren överhuvudtaget men de flesta högg på lättare skallar. Mitt pb på 1180 är taget i Lövsta över 10-14m djup med en 10g skalle, tog dock ca 5-6m ner. De få gånger jag körde 20g skallar fick jag bara massa gädda. Fiskade med tunna linor också, typ slide braid 0.08, sunline siglon 0.121.
                      Har bara haft en djup krokning på borre där vad jag kan minnas, den fastnade i en gälbåge och det var pågrund av bristande fokus :/ Har kört uteslutande med Expride/Adrena. Har en Adrena 1610M också till jerk/cranks och med det kunde jag känna (knappt dock) en borre ta min wobbler med 30-40m slack nylonlina ute så känsligheten är det inget fel på

                      Hoppas du får samma positiva upplevelse som jag haft TS!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 619 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 583 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 301 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X