Ursprungligen postat av RUSTY HOOK
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Oändliga historien om vilken lina som egentligen är bäst...
Collapse
X
-
Den går inte att jämföra med spiderwire på ett rättvist sätt... jag är dock ganska övertygad om att du kommer bli nöjd :-)
- Gillar 1
-
Provade en ny lina bara för att spiderwire stealth smooth inte fanns i kalibern jag ville ha, det har bara blivit att jag kört med den för den har bra pris och håller länge så jag vet vad jag får, men nu spolade jag på en Seaguar grandmax på en rulle och den känns mkt fin, ska bli intressant att se om den håller lika bra å länge som spiderwire, men sjukt len och smidig känns den.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Kört Tracer braid 15 lb på en borremulti i flera år, vänt på den en gång om jag minns rätt.
Jg tycker den klarat det bra utan tydligt märkbar "luddighet", se bild om den ger ngt. (klicka på bilden och zooma för bättre skärpa)
Nu var det tyvärr så att jag igår fick ett obegripligt backslag i första 1/3 av ett välladdat kast... Jag som "aldrig" får det?
Nå, linan har suttit några år och jag är ändå så pass nöjd att jag lägger på en ny laddning av samma lina. Iaf om den slatt som sitter kvar på min 300 yard spole (från USA köpt 2011) räcker till... Ergo, kör på din TB om du är nöjd precis som Xerup föreslår och jag gör.
Senast ändrad av anteman; 2022-11-14, 21:59.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Jag har bara testat den en gång men då i nån tunnare variant och som jag minns den så såg den fransig eller luden ut efter något pass. Jag kunde ju inte se den linan när det blev lite mörkare så jag bytte till nån gul lina då istället. Den gula fransade inte på samma rigg. Att den fransar sig eller ser lite luden ut behöver ju inte innebära att den är dålig.Ursprungligen postat av Blomgr1 Visa inläggIntressant läsning! Vad tycker ni om Berkleys Fireline Tracer?
Fick den i 0.28 påspolad vid köp av ny rulle men har inte hunnit testa ännu.
Om man får linan påspolad så är det ju bara att fiska slut på den... eller byta om man inte känner sig nöjd. Allt med fiske har med var och ens egna tycke och smak att göra. Det man är nöjd med funkar. Det jag är nöjd med kanske inte funkar för andra.
Lämna en kommentar:
-
Intressant läsning! Vad tycker ni om Berkleys Fireline Tracer?
Fick den i 0.28 påspolad vid köp av ny rulle men har inte hunnit testa ännu.
Lämna en kommentar:
-
Jaha du pratar dimension, rekommenderar Spiderwire stealth smooth 8 i 0,10 eller annan lina i tråden i samma prisklass, t ex Sufix 832, X8. En 0,08-0,09 kan göra jobbet än bättre men lite klenare förstås.
Lämna en kommentar:
-
Vad jag saknar? linan jag har på rullen ör 0,15 som känns för tjock .om det blåser så tappar jag kontakt med jiggen.Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
Finns många tips i denna tråd, både billigare och dyrare, vad saknar du? Smaken är som baken, delad om billigt/dyrt, dessutom delad vad gäller hur vi upplever linors egenskaper och ibland anekdotiska erfarenheter som ”ställer till” det …
Lämna en kommentar:
-
Finns många tips i denna tråd, både billigare och dyrare, vad saknar du? Smaken är som baken, delad om billigt/dyrt, dessutom delad vad gäller hur vi upplever linors egenskaper och ibland anekdotiska erfarenheter som ”ställer till” det …Ursprungligen postat av neo333 Visa inläggSka köpa lina som jag ska använda till Abbore mest jigg,dropshot och Ned mm....tips?Senast ändrad av anteman; 2022-09-08, 10:42.
Lämna en kommentar:
-
Ska köpa lina som jag ska använda till Abbore mest jigg,dropshot och Ned mm....tips?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
272 151 visningar