Daiwa 21 Zillion SV TW G 100L - erfarenheter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa 21 Zillion SV TW G 100L - erfarenheter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg
    Jag funderar på att uppgradera antingen mitt crankbait/chatterbait spö eller mitt bottenkontaktspö och funderar på vilken teknik zillionen skulle passa bäst till.
    ​​​​​​Rycka drag ur gräs eller känna botten med en jiggskalle.

Vad tycker ni andra?
    Zillion har en mycket dålig broms. Klen som fan och tar bara i princip om man drar den i botten. Skulle rekommendera en annan rulle att rippa gräs med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Zillion har en mycket dålig broms. Klen som fan och tar bara i princip om man drar den i botten. Skulle rekommendera en annan rulle att rippa gräs med.
      jag har inte fiskat så mycket med rullen ån då jag inte gillar spöt det är monterat på (W6 -15g) gillar känslan i rullen men känt att spöt inte lever upp till den kvaliteten.
      känslan i rullen används väl bäst då vid bottenkontakt.

Tack Alman
      ​​​

​​​

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
        Jag använder min Zillion till chatterbaits. 5.5:1 utväxling för att kunna fiska långsamt mer effektivt. Jag har monterat på den på ett Daiwa Prorex AGS (gamla versionen med Zero G rullfäste) som kastar till 30 g och kör uteslutande nylonlina (Berkley Fluorshield, fluorocoatad nylon) på rullen.
        Ags 30gram, vilket kör du med ? 7-32?
        Har ett sådant men funderar på om det passar Chatterbait.
        Har kört AGS elite 7-21 och det funkar men 7-32 kanske är bättre lämpat. AGS har ju relativt mjuk topp och är regular i aktionen.

Kommentera

Jag upplever inte min Zillionbroms som dålig såsom Alman beskriver det men han kan ju fiska där det är gräsligt värre... Kanske ett set med Carbontex bromslameller hjälper?

Kommentera

Alman +1. Upplevde bromsen som len, men tyvärr klen vid gösfiske. Fick dra åt till max för att undvika slir. För annat ämnat ändamål där man vill ha en aktiv och len broms är den fantastisk.

Kommentera

Ja det är märkligt att vi upplever så olika , har som anteman inte upplevt den som klen och har den mestadels till gös/borre på ett 7-28 spö .
              till spöt skulle jag inte vilja maxa bromsen men vinschar inte in fisken utan drar den får den gå sig trött

Kommentera

Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg
                Ags 30gram, vilket kör du med ? 7-32?
                Har ett sådant men funderar på om det passar Chatterbait.
                Har kört AGS elite 7-21 och det funkar men 7-32 kanske är bättre lämpat. AGS har ju relativt mjuk topp och är regular i aktionen.
                7-32 fiskar jag till chatterbaits med nylonlina som huvudlina. Jag gillar det skarpt. Känslig combo och bra toppaktion trots styvheten.

Kommentera

Ursprungligen postat av senzitivity Visa inlägg
                  Alman +1. Upplevde bromsen som len, men tyvärr klen vid gösfiske. Fick dra åt till max för att undvika slir. För annat ämnat ändamål där man vill ha en aktiv och len broms är den fantastisk.
                  Absolut. Håller med :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Tummen pojkar! Använd tummen när ni sliter genom gräs. Samma vid mothugg. De flesta verkar tro att en rulle är byggd som en vinch med fram och backspärr.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Tummen pojkar! Använd tummen när ni sliter genom gräs. Samma vid mothugg. De flesta verkar tro att en rulle är byggd som en vinch med fram och backspärr.
                      Det kan man göra och det gör jag. Men bromsen är tyvärr undermålig på den nya zillion och det är fakta. Det finns två inställningar på den rullen. Av eller på...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av byggarn, 2012-11-23, 21:04
                      59 svar
                      11 870 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg byggarn
                      av byggarn