Den stora tråden om hårdbeten abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora tråden om hårdbeten abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• holden
    replied
    Ursprungligen postat av söderberg85 Visa inlägg
    Hur gör ni med crank och jerkbait?? Beteslås eller knyter ni direkt i nosögla med eller tar ni bort fjäderringen
    Använder en så liten hake som möjligt, alltså inget lekande. Påverkar inte gången alls skulle jag säga.

Lämna en kommentar:

• söderberg85
    replied
    Hur gör ni med crank och jerkbait?? Beteslås eller knyter ni direkt i nosögla med eller tar ni bort fjäderringen

Lämna en kommentar:

• holden
    replied
    Vad gäller jerkbaits tycker jag man ska tänka ”match the hatch”, jagar borrarna löja/nors/strömming föredrar jag att kasta slanka beten typ shadow rap men äter dom mört kan nyckeln vara shadow rap shad eller annat lite högre bete. Swimbeten tror jag inte på för borre, möjligen om man tar hem dom onaturligt snabbt men då skulle jag hellre gå på cranks.

Lämna en kommentar:

• neo333
    replied
    Hej har fråga om storlek på betet, när fiskar med Jerkbait och Crank. Har inte fiskat så mycket med hårdheten, när jag fiskar Abborre speciellt inte på vintern, Och vad tycker ni om Jerkbait som man använder till Gädda fast små, tex Buster eller swim beten finns ju dom som är 5-10 cm, eller använder ni bara wobblers som går att jerka,

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    started a topic Den stora tråden om hårdbeten abborre

Den stora tråden om hårdbeten abborre

Med tanke på att vi har en finessetråd, tänkte jag att det var lika bra att skapa en tråd för diskussioner om hårdbeten också. Här kan vi ge varandra tips, trix och kunskap kring ämnet hårdbeten till abborrfiske. Både fisketeknik, utrustning och upplevelser kring temat hårdbeten. Det kan vara hur nischat eller hur enkelt om man vill. Inga frågor är dumma och inga frågor är för nischade.

Här förklarar vi sakligt för varandra och försöker lära ut och dela erfarenheter. Att beskriva tekniker i detalj välkomnas varmt.

Så, här har vi den: Tråden för temat hårdbeten, abborre.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
276 964 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
13 svar