Megabass Levante för abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Megabass Levante för abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Alfred7077 Visa inlägg
    Efter att ha sökt runt lite på internet så verkar en shimano expride mer lämplig men frågan är vilken. 1610m är medium mod/fast och klassas som deras jerkbaitspö, frågan är om den är för styv för att köra jigg med eller om det hade fungerat någorlunda. Sen om man ska ha 1+1 eller 2pc. 2pc känns lättare då jag transporter allt i bilen men vet inte hur mycket det påverkar spöets action.
    Att 1610M är ett ypperligt jerkspö är väl en vedertagen sanning, men kikar du på Shimano Japans hemsida och kikar på syftet med spöt är det bra många tekniker det spöt är anpassat för. Skulle utan fiskat med det spöt säga att det är ett fullt tillräckligt spö för nästan allt abborrfiske utom de mest djupgående cranks. Spöt benämns väl Versatile om jag inte har helt fel.

Personligen har jag lämnat amerikatänket gällande spön då deras sätt att fiska bass skiljer sig mer från abborrfisket än japanerna sätt att bedriva bassfiske eller för den delen hard rock fishing, som bedrivs med olika Texasriggade beten som liknar vårat abborrfiske väldigt mycket eller rättare sagt vårat abborrfiske liknar deras...ja ni fattar...

För mig är cirkeln sluten då jag kommit till sans, sålt av nästan alla fiskeprylar för att satsa på ett riktigt riktigt bra allround som kan täcka allt abborrfiske.

Fisket är för mig en form av emotionell rekreation och att bli uppstressad över spöval, betesval och liknande är sjukt kontraproduktivt. Därav har jag kommit till insikt.

Kanske blir mitt fiske mindre resultatinriktat men mera effektivt då jag har ett extremt påkostat och noga utvalt allroundset.

Sorry blev lite offtopic...

Kommentera

Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

Att 1610M är ett ypperligt jerkspö är väl en vedertagen sanning, men kikar du på Shimano Japans hemsida och kikar på syftet med spöt är det bra många tekniker det spöt är anpassat för. Skulle utan fiskat med det spöt säga att det är ett fullt tillräckligt spö för nästan allt abborrfiske utom de mest djupgående cranks. Spöt benämns väl Versatile om jag inte har helt fel.

Personligen har jag lämnat amerikatänket gällande spön då deras sätt att fiska bass skiljer sig mer från abborrfisket än japanerna sätt att bedriva bassfiske eller för den delen hard rock fishing, som bedrivs med olika Texasriggade beten som liknar vårat abborrfiske väldigt mycket eller rättare sagt vårat abborrfiske liknar deras...ja ni fattar...

För mig är cirkeln sluten då jag kommit till sans, sålt av nästan alla fiskeprylar för att satsa på ett riktigt riktigt bra allround som kan täcka allt abborrfiske.

Fisket är för mig en form av emotionell rekreation och att bli uppstressad över spöval, betesval och liknande är sjukt kontraproduktivt. Därav har jag kommit till insikt.

Kanske blir mitt fiske mindre resultatinriktat men mera effektivt då jag har ett extremt påkostat och noga utvalt allroundset.

Sorry blev lite offtopic...
      Så vad är det för set du kör med imo?

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg

Så vad är det för set du kör med imo?
        Jag har idag inte uppnått det målet, men jag arbetar mig dit.
        Fiskar med ett Steez lightning med en Exist idag. Fantastisk kombo men långt ifrån versatile om jag får slänga mig med lite epitet.
        Målet just nu lutar åt något japanskt eller tyskt... Återkommer när jag vet mera.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 354 svar
        279 262 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13