Smällde till min Curado201M, köpa spollager + känsliga lagret längst ner på axeln.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Smällde till min Curado201M, köpa spollager + känsliga lagret längst ner på axeln..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• engqvist
    replied
    Hedgehog ZR lager tycker jag är riktigt bra. Håller med om keramiska. Bara oljud

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Har du kollat på dessa https://www.kullagergrossisten.se/ca...rulle-kullager

Är inget fan av keramiska, provat både hedghog och boca.
    Till gäddfiske tycker det inte ger något kanske till lättare beten, tycker dom låter mest.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Helkeramiskt låter bara en massa, inget att sätta där imho. Ett par keramhybrider, eller vanliga rostfria tycker jag funkar bättre.

finns inga ZHI HD iaf vad jag vet. Jag menar ZHI, som jag skrev. Du hittar inte lika bra eller bättre lager i Sverige till fiskerullar.

Lämna en kommentar:

• JustKiller
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Hedgehogs ZHI-lager är sjukt bra. Tveklöst de bästa rostfria jag testat.
    Tackar för det!!

Vad tror ni om keramiskt lager längst ner i en gäddrulle? Bra eller anus?

Går de köpa bra lager i Sverige? Alltså minst orginal kvalitet och helst en hel del bättre?

Hedgehog ZHI HD du menar då?

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Hedgehogs ZHI-lager är sjukt bra. Tveklöst de bästa rostfria jag testat.

Lämna en kommentar:

• Smällde till min Curado201M, köpa spollager + känsliga lagret längst ner på axeln..

Tja!

Drog omkull och min kinavev i kolfiber tog stora smällen, hände sep 24.

Nu äntligen har de mesta ja beställt dykt upp, men, inte de känsliga lagret längst ner på skaftet.

Jag tänkte då, iom ja enbart fiskar gädda, att ett keramiskt lager där kanske hade vart bättre än ett rostfritt?

Dock inte kunnig i om det är bra ide.. servar rullen ofta och mer Red Label olja.

Tänkte även kosta på den ett par fina spollagrr när ja ändå ska beställa. Alltså inte BFS grejjer, lättaste ja kastar är 38g, tyngsta 140-160g men kör mest mellan 38-90g.

Lagret längst ner är ju ett 3*9*4 id/od/bredd.

Spolagrena är standard 3*10*5.

Det gör inget om det kostar mig ~200 eller lite mer än så, vill köpa vad som är mest lämpat 3*9*4 för slippa dess potens för problem, tänkte därav keramik då det har svårt att ärga.

Men det kanske är för känsligt?

Jag måste beställa i helgen här nu, så idag eller imorgon söndag.

Ska googla runt men jag tror någon här snabbt kan säga om det är kattskit med keramik där.

Spollagrena får ju utstå en hel del mer än BFS,
    så vad hade ni rekommenderat där för enbart gäddfiske, 90% Jerkbaitfiske vilket bör göra noll skillnad men nämner det ändå..

Denna rullen ska säljas, antingen snart eller så småningom, men är van motormekaniker och väljer hellre att betala lite mer för bättre saker.

Tänkte även passa på köpa spollager till min vansinnigt fantastiska Revo 5 SX, som jag behåller, när ja säljer CuradoM och min Daiwa Coastal.

Så otroligt mycket bättre än Revo SX att fiska med.. Längre billig kolfiber vev med runda beastknoppar, den fiskar skiten ur de andra två rullarna...

Enda rullen ja kan bomba iväg 38g Zilla glider 13cm på mitt PROREX XR BIG RUBBER 8'10" -150G..

ALDRIG fått ens ett skatbo, spolcentreringen står så glappet precis slutat och kastbromsen på 6-9 av 20 eller 21..

Kan verkligen bara kötta iväg dragen så jävla hårt ja bara kan kasta och den kastar längre än både Shimano och Daiwan.

Så blir en till sådan, alt en Revo Winch.

Vet Hedgehog har rekommenderats, får kika in där men vart hade ni nyttjat för typ av lager för spolen?

Och de känsliga lagret som aldrig när hög hastighet?
    Keramik tanken va mest för att göra den kanske lite mer pålitlig.

Hoppas ni är inne här ni snurr experter.

//JK

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
273 425 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13